حضور در آمریکا از حضور در قهرمانی جهان مهمتر است

پاسخ کواچ به مخالفت‌ها با اردوی تیم ملی والیبال در آمریکا

با وجود مخالف برخی از ملی پوشان، سرمربی تیم ملی والیبال ایران معتقد است اردوی تدارکاتی در کشور آمریکا پیش از شرکت در مسابقات قهرمانی جهان برای تیم ملی لازم است.
کد خبر: ۷۰۲۶۷۳
پاسخ کواچ به مخالفت‌ها با اردوی تیم ملی والیبال در آمریکا

اسلوبودان کواچ بعد از کسب عنوان چهارمی در لیگ جهانی والیبال حالا شاگردان خود را برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان آماده می کند. طبق برنامه از پیش تعیین شده قرار است یک اردوی 10 روز در لس آنجلس آمریکا برگزار شود و تیم های ملی ایران و آمریکا پیش از شرکت در مسابقات جهانی چهار بار با یکدیگر مسابقه دهند؛ برنامه ای که والیبالیست ها زیاد از آن استقبال نکردند و گفتند این سفر طولانی آن هم بلافاصله قبل از مسابقات جهانی موجب خستگی شان می شود.

با این حال کواچ بر حضور تیم ملی در اردوی تدارکاتی آمریکا اصرار دارد. بدین ترتیب تیم ملی بعد از یک سفر 30 ساعته از تهران به وین، نیویورک سرانجام در لس آنجلس اردو زد.

ایسنا برای بررسی این موضوع و موارد دیگر به گفت و گو با اسلوبودان کواچ نشست.

* جامعه ورزش ایران یک مربی ارزشمند را از دست داد. نظر شما درباره حسین معدنی چیست؟

من نمی دانم درباره حسین معدنی چه بگویم. او حدود سه ماه همکارم بود و کمک زیادی به تیم ملی و من کرد. شاید فرصت زیادی نداشتم که او را خیلی خوب بشناسم. اما شرایط ما در این سه ماه بسیار متفاوت بود. شاید به اندازه یکسال کار در این مدت انجام شد. بازی های بسیار سخت و سفرهای طولانی را با هم پشت سر گذاشتیم. من فکر می کنم که یک انسان ویژه و خاص را از دست دادیم. او می توانست یکی از بهترین مربیان جهان باشد. از دست دادن چنین دوستی برای من سخت بود.

* به نظر می رسد که بعد از فوت معدنی ، جو سنگینی بر تیم ملی حاکم شده، این فضا را چگونه مدیریت می کنید؟

ما چه کار می توانیم انجام دهیم؟ فکر می کنم که برای همه بازیکانم از دست دادن معدنی بسیار سخت است. اما باید سخت کار کنیم تا در مسابقات موفق شویم. این تنها راه پیش روی ماست. نمی توانیم رفتار غیر حرفه ای داشته باشیم. من از شما می پرسم آیا می توانیم به دلیل این ضایعه تمرینات را تعطیل کنیم؟ ما باید خوب بجنگیم. فکر می کنم این همان چیزی است که حسین معدنی هم می خواست. باید پیروزی های آینده را به معدنی تقدیم کنیم.

* در این شرایط آیا احتمال دارد گزینه جدیدی به کادرفنی تیم ملی اضافه شود؟

ما باید راه را ادامه دهیم. رحمان محمدی راد و چورا به عنوان دستیاران من در تیم ملی خواهند ماند. به نظرم ما همکاری بسیاری خوبی در کادر فنی داریم. باور دارم که می توانیم نتیجه مطلوبی بگیریم. البته صحبت هایی درباره حضور یک دستیار ایتالیایی هم مطرح شده بود اما این موضوع خیلی جدی نشد. فکر نمی کنم که مشکلی در این زمینه داشته باشیم. نظر کارشناسان ایرانی برای من محترم است اما فکر می کنم که ما خیلی خوب کار کردیم. به ویژه رحمان محمدی کمک خوبی برای من است. این برای ما مناسب تر است که از رحمان در غیاب معدنی استفاده کنیم. زیرا او از ابتدا در کنار تیم ملی بوده است. ما با هم کار کرده ایم. در این زمان بهترین تصمیم همین است.

*با توجه به حضور علیرضا نادی و سعید معروف در تیم ملی چه کسی کاپیتان خواهد شد؟

در این لحظه کاپیتان تیم ملی ایران مثل گذشته سعید معروف است. ما از علیرضا نادی دعوت کردیم تا شرایط او را بعد از یک دوره مصدومیت ارزیابی کنیم. اما نمی دانم که می توانیم او را تعویض کنیم یا خیر. این موضوع به شرایط نادی بستگی دارد و اصلا مشکلی در این جا وجود ندارد. بهترین تصمیم را در این باره می گیریم. در حال حاضر نمی توانم با اطمینان بگویم که نادی حتما در ترکیب اصلی بازی می کند یا خیر. باید به او اجازه دهیم که بعد از آسیب دیدگی اش به سطح ایده آل برگردد. ما سعی می کنیم که از او حمایت کنیم تا بتواند خوب کار کند.

*برخی از بازیکنان به دلیل خستگی، با اردوی تدارکاتی در آمریکا مخالف بودند. چرا به این سفر تاکید داشتید؟

به نظرم این خیلی مهم است که ما خارج از خانه بازی کنیم. زیرا مشکل اصلی تیم ایران در بازی های خارج از خانه است. اگر در تهران خیلی سخت تمرین کنیم و بازی تدارکاتی نداشته باشیم نمی‌توانیم به نتیجه مطلوب برسیم. البته این برنامه بازی‌های دوستانه با آمریکا قبل از آمدن من توسط فدراسیون ایران برنامه ریزی شده بود اما از آن حمایت می کنم و به نظرم برای تیم مفید است. شاید اگر می خواستم از قبل برنامه ریزی کنم بازی با تیم هایی نظیر صربستان و بلغارستان را ترجیج می دادم اما فعلا این شرایط وجود دارد. در تهران بازیکنان من همه ستاره های بزرگی هستند. این خیلی سخت است که می‌بینم در خارج از خانه نمی‌توانند همه توانای های خود را اجرا کنند. ما باید بیشتر در خارج از کشور بازی تدارکاتی داشته باشیم تا این مشکل برطرف شود. این برای تیم ملی بهتر است.

*اما برخی از بازیکنان خواستار مرخصی از این اردوی تمرینی بودند

شاید این موضوع از نظر ذهنی برای بازیکنان سخت باشد که شرایط تمرینی تغییر کند و در آمریکا اردو بزنند. اما باید سخت کار کنیم. این زمان سختی برای تیم ماست. ممکن است که برخی از بازیکنان زیاد دوست نداشته باشند به این اردوی تدارکاتی بروند. مثل این است که همسر من قدری بیمار شود و بگوید نمی خواهم به بیمارستان بروم. طبیعی است که با این نظر موافق نباشم. این برای تیم ملی بهتر است که به اردوی تدارکاتی خارجی برود. می دانم این سفر بسیار طولانی است. فراموش نکنیم که اردوی طولانی مدت قبل از لیگ جهانی موجب شد که در برزیل نتایج خوبی بگیریم. بعد از چند هفته مسابقه به شرایط خوب رسیدیم. بازی تدارکاتی با آمریکا از خیلی جهات برای ما مفید است. این برای ایران تنها یک مسابقه نیست بلکه ما می توانیم از بازی با تیم آمریکا چیزهای زیادی یاد بگیریم. ما فعلا فقط روی مسابقات قهرمانی جهان تمرکز داریم. تلاش می کنیم تا شرایط فیزیکی و ذهنی بازیکنان را برای مسابقات قهرمانی جهان آماده کنیم. بعد از آن به مسابقات آسیایی فکر خواهیم کرد.

*آیا این امکان وجود دارد که چند بازیکن به آمریکا نروند؟

من می دانم که بازیکنان شاید ترجیح بدهند در ایران تمرینات خود را دنبال کنند اما این از نظر ذهنی برای بازیکنان ایران باید جا بیفتد که باید سخت کار کنند تا پیروز شوند. این تفکر اصلا حرفه ای نیست که فقط در خانه تمرین کنیم و در مسابقات پیروز شویم. مشکل اصلی تیم ایران در بازی های خارج از خانه است. از طرفی من در خارج از کشور و در هتل می توانم بازیکنان را بیشتر کنترل کنم. شاید در تهران بازیکنان به ویژه از نظر تغذیه خیلی رژیم خوبی نداشته باشند. در پاسخ به سوال شما می گویم که تنها زرینی و نادی نمی توانند در سفر به آمریکا تیم ایران را همراهی کنند. نادی نتوانسته ویزا بگیرد و متاسفانه زرینی هم همچنان دچار آسیب دیدگی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها