یک جراح و متخصص بیماری‌های لثه گفت: ایمپلنت یا کاشت دندان در افرادی که پوکی استخوان پیشرفته دارند و برای مدت‌های طولانی از داروهای درمان پوکی استخوان، بویژه داروهای تزریقی استفاده می‌کنند با موفقیت همراه نیست.
کد خبر: ۷۰۲۱۰۶

دکتر سید‌علی بنی‌هاشم در گفت‌و‌گو با جام‌جم افزود: بررسی‌ها نشان داده است که مصرف طولانی مدت داروهایی از دسته «بی فسفونات‌ها» به پس زدن ایمپلنت منجر می‌شود. البته انجام موفقیت‌آمیز ایمپلنت پیش از هر چیز به حجم و کیفیت استخوان فک باز می‌گردد. البته در مواردی اگر کیفیت استخوان شخص برای انجام ایمپلنت مطلوب باشد، می‌توان با پیوند استخوان، حجم استخوان فک را افزایش داد.

این جراح تاکید کرد: انجام ایمپلنت در بیماران دیابتی در صورتی که بیماری شان کنترل شده باشد منعی ندارد، اما انجام عمل کاشت دندان در افراد سیگاری که روزانه بیش از 10 نخ سیگار می‌کشند با احتمال پس زدن ایمپلنت همراه است. همچنین کاشت دندان در بیمارانی که مبتلا به بیماری‌های روان تنی همچون شیزوفرنی هستند با ممنوعیت همراه است.

اوتیسم، فقط کنترل می‌شود

یک فوق تخصص روانپزشکی کودک گفت: بیماری اوتیسم به طور کامل درمان نمی‌شود، بنابراین درمان‌هایی که صورت می‌گیرد فقط برای کنترل بیماری است.

دکتر فرشته شکیبایی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که علامت اصلی بیماری اوتیسم اختلال در ارتباط برقرار کردن با دیگران است، اظهار کرد: مبتلایان به اوتیسم ارتباط چشمی، کلامی و عاطفی مناسب با طرف مقابل برقرار نمی‌کنند و قادر به برقراری ارتباط با والدین، افراد آشنا و غریبه نیستند. بیماران اوتیسم هیجانات غیرعادی دارند و بی‌دلیل گریه می‌کنند، می‌خندند یا جیغ می‌زنند و گاهی بروز این هیجانات بسیار شدید است.

وی تاکید کرد: شروع بیماری از بدو تولد است و معمولا در سنین کمتر از یک سالگی تا سه سالگی قابل تشخیص است. درمان‌هایی که برای اختلال اوتیسم انجام می‌شود، صرفا برای کنترل بیماری و کاهش بیماری است.

لبنیات کم‌چرب خطر سنگ کلیه را کم می‌کند

یک جراح و متخصص بیماری‌های کلیوی گفت: مصرف روزانه 1000 تا 1200 میلی‌گرم لبنیات کم‌چرب، شانس ابتلا به سنگ کلیه را در کسانی که مستعد سنگ‌های عود‌کننده کلیه هستند، کاهش می‌دهد.

دکتر آریا جنابی در گفت‌و‌گو با جام‌جم با تاکید بر مصرف روزانه 12ـ8 لیوان مایعات در مبتلایان به سنگ کلیه افزود: البته مصرف این میزان مایعات که شامل آب، آبمیوه و چای کمرنگ می‌شود، باید طی روز باشد. حتی لازم است یک لیوان آب، قبل از خواب شبانه و یک لیوان هم در نیمه‌های شب نوشیده شود تا احتمال غلیظ شدن ادرار و تقویت خطر ایجاد سنگ در افراد مستعد کاهش پیدا کند. از سوی دیگر مصرف نوشابه‌های گازدار، بویژه نوشابه‌هایی که رنگ تیره دارد در مبتلایان به سنگ کلیه بسیار محدود شود.

وی تاکید کرد: بی‌شک مصرف نمک و پروتئین‌های حیوانی، بویژه گوشت قرمز در افراد مستعد سنگ کلیه باید بسیار محدود شود و به جای آن پروتئین‌های گیاهی، میوه و سبزیجات در رژیم غذایی گنجانده شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها