یک فعال و مفسر سیاسی می‌گوید اسرائیل «خطرناک ترین دشمن» امریکاست که به منظور کنترل و ارعاب مقام‌های امریکایی از آن‌ها جاسوسی می‌کند، وضعیت خطرناکی که سیاستمداران امریکایی را وادار می‌سازد تا در مقابل اسرائیل سر تعظیم فرود آورند.
کد خبر: ۷۰۲۰۸۱
مهمترین همپیمان، خطرناکترین دشمن آمریکا است

مارک گلن از اعضای موسس «جنبش همبستگی هلال احمر و صلیب سرخ»، این اظهارات را در گفت و گو با پرس تی وی بیان کرد. این جنبش در جهت تقویت اتحاد میان مسلمانان و مسیحیان در مقابل صهیونیست‌ها فعالیت می کند.

گلن خاطرنشان کرد: گزارشی تازه نشان می دهد رژیم اسرائیل از جان کری وزیر خارجه امریکا در جریان مذاکرات ناکام میان این رژیم و تشکیلات خود گردان فلسطین در سال گذشته میلادی جاسوسی کرده است، کاری که اسرائیل همواره انجام داده است.

این در حالی است که آمریکایی ها همواره رژیم صهیونیستی را بزرگترین همپیمان آمریکا می دانند و در همه شرایط بر تضمین امنیت این رژیم به عنوان اولویت مهم سیاست خارجی واشنگتن تاکید می کنند.

به گزارش هفته نامه آلمانی اشپیگل، اسرائیلی‌ها و دست‌کم یک سازمان مخفی دیگر مکالمات تلفنی کری را به هنگام تلاش وی برای از سرگیری مذاکرات به اصطلاح صلح خاورمیانه در سال گذشته میلادی مورد استراق سمع قرار دادند.

گلن افزود: «اسرائیل این گونه سیاستمداران امریکایی را کنترل می‌کند و سیاست خارجی امریکا را آن طور که به نفع این رژیم است، تغییر می‌دهد.»

گلن تصریح کرد: «رژیم اسرائیل از مقام‌های رسمی منتخب ما جاسوسی و از آن اطلاعات، به ویژه اطلاعاتی که شرم آور و یا احتمالا حتی اتهام است، علیه آن‌ها استفاده می کند.»

این تحلیلگر سیاسی تاکید کرد: «اسرائیل خطرناک‌ترین دشمنی است که امریکا و تمام دنیا تاکنون با آن روبرو بوده است.»

مارک گلن خاطرنشان کرد: امریکا ابر قدرت یا کشور آزادی که بسیاری از امریکایی‌ها فکر می‌کنند نیست چرا که در نهایت ما سیاستمدارانی داریم که از بیم آن‌که اطلاعاتی که اسرائیل علیه آن‌ها جمع آوری کرده فاش نشود، درمقابل این رژیم سر خم می کنند.

گزارش اخیر درباره استراق سمع اسرائیلی‌ها از وزیر خارجه امریکا در بحبوحه یک روز مرگبار دیگر در غزه فاش شد که در آن جنگنده‌های این رژیم یک مدرسه تحت اداره سازمان ملل در غزه را که حدود ۳۰۰ فلسطینی از بیم حملات اسرائیل درآن پناه گرفته بودند،هدف قراردادند. دستکم ده نفر در این حمله کشته و حدود ۳۰ تن دیگر زخمی شدند.

این سومین بار در ۱۰ روز گذشته است که یک مدرسه سازمان ملل از سوی نیروهای صهیونیستی هدف قرار می گیرد. از زمان آغاز تهاجم اسرائیل علیه نوار محاصره شده غزه در ۸ ژوئیه تاکنون بیش از یک هزارو ۸۵۰ فلسطینی کشته و بیش از ۹ هزارو ۳۰۰ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

بان کی مون دبیر کل سازمان ملل حمله اسرائیل به این مدرسه را «یک رسوایی اخلاقی و اقدامی جنایتکارانه» توصیف و آن را محکوم کرد. دبیر کل سازمان ملل گفت : «این دیوانگی باید متوقف شود.»

امریکا نیز قویا این حمله هوایی را محکوم کرد و افزود از این حمله «شرم آور»، « وحشت زده» شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها