سایت ویکی لیکس امروز دوشنبه اقدام به انتشار اسناد جدیدی از مدارک محرمانه آمریکا کرده که بر اساس آن آژانس امنیت ملی آمریکا توافقی محرمانه با کشور اردن برای جاسوسی از گروه های فلسطینی داشته است.
کد خبر: ۷۰۲۰۶۷
افشاگری ویکی لیکس درباره اردن و رژیم صهیونیستی

بر اساس این اسناد که بر روی صفحه ویکی لیکس در توئیتر منتشر شده، آژانس امنیت ملی آمریکا که 16 نهاد اطلاعاتی این کشور را اداره می کند برای جاسوسی از گروه های فلسطینی توافقی محرمانه با اردن داشته است.

این سایت همچنین به نقل یکی از مقامات رژیم صهیونیستی که اشاره ای به نام وی نکرده است، نوشت هدف قراردادن شهروندان غیر نظامی در نوار غزه جزو سیاست های کابینه اسرائیل است و از همین روست که شمار کشته های غیر نظامی در نوار غزه بسیار بالاست.

ویکی لیکس اسنادی را نیز در خصوص نحوه شکل گیری جنبش حماس منتشر کرده و در بخشی از آن مدعی شده است: در ابتدای شکل گیری حماس، آمریکا و اسرائیل با این توجیه که این گروه می تواند تبدیل به رقیبی برای جنبش آزادی بخش فلسطین (ساف) باشد چندان مقاومتی در برابر رشد و گسترش آن انجام ندادند.

ویکی لیکس هنوز جزئیات بیشتری در مورد این اسناد منتشر نکرده است. ویکی لیکس معمولا اسناد خود را در اختیار چند رسانه معدود از قبیل گاردین، اشپیگل و واشنگتن پست قرار می دهد و این رسانه ها به انتخاب خود آنها را منتشر می کنند. (مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها