رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: نیرویی که در مقابل چند تک تیرانداز فلسطینی زمین گیر شده ، بی شک در مقابل ارتش مصر در کمترین زمان از بین خواهد رفت، ولی کشورهای عربی به دلیل جنگ روانی از ارتش ترسوی اسرائیل می ترسند.
کد خبر: ۷۰۱۳۵۵
کشورهای عربی از ارتش ترسوی اسرائیل می‌ترسند

سردار محمدرضا نقدی، رییس سازمان بسیج مستضعفین امروز (شنبه) در نشست مسئولان راهیان نور دانش‌آموزی کشور که در سالن پنجم آذر برگزار شد، گفت: خون پاک کودکان و شهدای غزه دنیا را بیدار کرده و سند محو نشدنی برای رسوایی استکبار است که چهره واقعی حقوق بشر آمریکایی و اروپایی را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه مردم پس از دو قرن بردگی غرب از غفلت بیدار شده و باید برای آزادی خود فکری کنند، افزود: باید با بهره‌گیری از خون پاک شهدای مظلوم غزه زمینه را برای نابودی استکبار از روی زمین هموار کرد؛ انشاء الله به زودی کاروان‌های راهیان نور دانش‌آموزی برای بازدید از جبهه‌ها و شهادتگاه‌های شهدای مظلوم غزه و بیت‌المقدس اعزام می‌شوند.

سردار نقدی بر ارتباط موضوع راهیان نور و اوضاع امروز غزه تاکید کرد و گفت: امروز دشمن حقیر تلاش می‌کند تا جامعه انسانی را تربیت حیوانی کند؛ کرامت را از او گرفته و حقارت بدهد، عزت و علم را گرفته و به جای آن ذلت و جهل بدهد، سلامت نفس و پاکی و تزکیه را از انسان‌ها گرفته و آنها را در فحشا و فساد غرق کند، این رسالت نظام لیبرال صهیونیستی حاکم بر دنیاست، که تمام ابزارها را برای آن بکار گرفته است.

استکبار از انسان‌های شجاع، حق‌جو و عدالت‌خواه می‌ترسد

رییس سازمان بسیج مستضعفین، راهیان نور دانش‌آموزی را نقطه مقابل حرکت نظام لیبرال صهیونیستی دانست و افزود: استکبار از انسان‌های شجاع، حق‌جو و عدالت‌خواه می‌ترسد چرا که توان و قدرت مدیریت و تسلط بر آنها را ندارد و از آنجایی که خودش حقیر و پست است پس سعی می‌کند تا جوامع را حقیر و پست بارآورد.

وزیر دفاع اسرائیل باید در جیره شخصی سربازان اسرائیلی تجدید نظر کند

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی با وجود تمام امکانات جاسوسی، همچنان غزه را بی هدف بمباران می کند، افزود: ارتش ترسوی اسرائیل پس از حدود یک ماه درگیری نتوانسته در زمین غزه حتی صد متر پیشروی کند، با وجود این همه ترس، وزیر دفاع اسرائیل باید در جیره شخصی سربازان اسرائیلی تجدید نظر کند.

جانشین فرمانده کل سپاه در امر بسیج نیروی خروجی دستگاه آموزش و پرورش را جوانی آگاه، با کرامت و فضیلت و شهادت طلب عنوان کرد و گفت: برای رسیدن به این هدف، مسائل نظری بسیاری وجود دارد که باید در جای دیگری به صورت مفصل بیان شود، ولی همه کارشناسان بر معرفی الگوی عملی تاکید دارند، چرا که این روش تاثیر بیشتری بر نوجوان و جوان دارد؛ بنای تربیتی قرآن نیز در روایت داستان های انبیا و اولیا، معرفی الگو صالح است.

وی راهیان نور دانش آموزی را از موثرترین اقدامات تربیتی خواند و افزود: در راهیان نور دانش آموزی شهدای گرانقدر به عنوان قله های کرامت و فضیلت و الگوهای کامل معنویت و انسانیت معرفی می شوند و با آنکه دوره این اردوها کوتاه است، اما طبق تجربه و مصادیق موجود، جوانان و نوجوانان را بسیار متحول کرده است؛ پس باید برای اجرای هرچه بهتر آن سنگ تمام گذاشت.

سردار نقدی کارشکنی و لشکرکشی استکبار را برای مقابله با این روش تربیتی یادآور شده و گفت: هزاران شبکه ماهواره ای و اینترنتی در حال فساد پراکنی در دنیا هستند؛ این مفاسد در سراسر جامعه غرب مشاهده می شود، حال آنکه اگر جامعه غربی به درستی تربیت شود، اجازه نمی دهد تا قدرت های جاکم بر آنها اینگونه رفتار ظالمانه داشته باشند، از این رو حاکمان غربی جوامع خود را غرق در فساد نگه می دارند.

جبهه جنگ فرهنگی امروز گسترده از جبهه های دفاع مقدس است

وی به فعالیت 162 شبکه فارسی زبان ماهواره ای برای به فساد کشیدن ملت ایران اشاره کرد و افزود: جبهه جنگ فرهنگی امروز گسترده از جبهه های دفاع مقدس است و هجوم دشمن تا عمق خانه ها نفوذ کرده و حرکت مقدس راهیان نور دانش آموزی در تقابل با جنگ فرهنگی دشمن علیه خانواده های ماست.

رییس سازمان بسیج مستضعفین افزود: به یک تعبیر می توان گفت خوشا به حال مردم غزه که صدای بمب ها را می شنوند و امکان پناه گرفتن دارند، ولی بمباران فرهنگی علیه خانواده ها و به ویژه جوان های ایرانی خاموش و بی صداست؛ خوشا به حال مردم غزه، که در زیر بمباران سرافرازانه و افتخار آمیز شهید و با احترام تشییع می شوند و قطره قطره خونشان سبب بیداری ملت ها می شود، ولی شخصیت و حیثیت جوانان ما در جنگ فرهنگی بی صدا نابود می شود و از آنها یادی نمی شود.

وی به فعالیت های فرهنگی و تبلیغاتی در طول سفرهای راهیان نور دانش آموزی اشاره کرد و گفت: مهمترین عنصر نقش آفرین در این سفرها عوامل انسانی هستند که با این دانش آموزان همراه می شوند و با گفتار، رفتار و اعمال خود تاثیر زیادی بر دانش آموزان می گذارند؛ پس باید در انتخاب و آموزش افرادی که همراه کاروان های دانش آمنوزی در راهیان نور هستند اهتمام کرد.

جانشین فرمانده کل سپاه در امر بسیج بر نشان دادن الگوهای انسانی جهاد و شهادت در این اردوها تاکید کرد و افزود: نباید دستاوردها و محور این سفر در بیان و تشریح رشادت های جنگی و ذکر پیروزی های رزمی محدود شود، بلکه باید از این نقطه شروع شده و به جنگ امروز در عرصه های عقیدتی و فرهنگی برسد. باید تلاش کرد تا نوجوانی که در این سفر نورانی همراه می شود، با الهام از رشادت های اسلاف گذشته خود بتواند مسیر و جایگاه خود را در جنگ امروز پیدا کند و ضمن حفظ خود در این جنگ بتواند جامعه خود را نیز آگاه کند.

وی شهادت طلبی دانش آموزان پس از این اردو و دفاع از کرامت انسانی را قدمی بلند خوانده و گفت: این بیداری برای کرامت و عزت انسانی کافی نیست و اگر ندانند که در چه شرایطی هستند، به گفته امام خامنه ای دچار خطای محاسباتی می شوند مانند کشورهای عربی که با خطای محاسباتی شکست ارتش اسرائیل را در غزه ندیده می گیرند و باز هم از این ارتش ترسو و هیبت پوشالی آن می ترسند.

سردار نقدی افزود: نیرویی که در مقابل چند تک تیرانداز فلسطینی زمین گیر شده است، بی شک در مقابل ارتش مصر در کمترین زمان از بین خواهد رفت، ولی کشورهای عربی به دلیل خطای محاسباتی که بر اثر فعالیت های گسترده جنگ روانی و جاسوسی دشمن برایشان ایجاد شده از ارتش ترسوی اسرائیل می ترسند.

وی ضمن تاکید بر امنیت راهیان نور دانش آموزی، گفت: با وجود همه تمهیدات لازم، این موضوع مورد سوء استفاده رسانه های دشمن قرار می گیرد و با آنکه سالانه چندین هزار نفر از مردم در طول سفرهای مختلف گردشگری به دلیل سوانح مختلف ازجمله سوانح رانندگی کشته می شوند، هیچ گاه مردم را از این سفرها باز نمی دارند.

رییس سازمان بسیج مستضعفین تعداد کم حوادث و آسیب دیدگان اردوهای راهیان نور دانش آموزی را یادآور شد و افزود: جوسازی ها و حتی خبرسازی های کاذب پیرامون تصادفات راهیان نور توسط رسانه های صهیونیستی و همدستانشان در ایران به دلیل وحشت از تاثیر شگرف تربیتی این اردوهاست. این رسانه ها در سایر تصادفات اشاره ای به مقصد نمی کنند و تنها به اعلام محور حادثه بسنده می کنند؛ ولی در راهیان نور، با قصد و غرض مقصد را رسانه ای می کنند و مردم را از فیض این سفر معنوی باز می دارند.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها