آسیب‌های ورزشی بویژه آن دسته که قبل از رویدادهای مهم اتفاق می‌افتد برای ورزشکاران بسیار دردناک است. مربیان سعی می‌کنند ناراحتی خود را به خاطر مصدومیت بازیکنان از نوع شاخص بروز ندهند تا سبب نگرانی سایر بازیکنان نشود، اما خواه ناخواه کنار آمدن با مصدومیت برای بازیکن و تیم، چندان کار ساده‌ای نیست.
کد خبر: ۷۰۱۲۵۰
بازگشت «زرینی» به مرز آرزوها

به گزارش جام جم ورزشی، وقتی سال گذشته تیم ملی والیبال هر دفعه به پشت خاکریزهای لیگ جهانی می‌رسید، حمزه زرینی یکی از ملی‌پوشانی بود که در نبرد بر فراز تور، دست سنگینی داشت و رقبا در اولین حضور جوانان ایرانی در لیگ جهانی، از قدرت والیبالیست‌های ایرانی متحیر مانده بودند. او در راه آماده‌سازی خود برای دومین حضور در لیگ جهانی مصدوم شد و بالطبع تحت فشار روانی دوری چند ماهه از والیبال قرار گرفت.

زمانی که تیم کاله آمل در شماره‌های پایانی ست پنجم دیدار با شهرداری ارومیه بازی را دنبال می‌کرد، باز هم فرودی ناگهانی، یکی از بهترین ورزشکاران ایران را برای مدت‌ها از صحنه ورزش دور کرد. خبر این بود؛ حمزه زرینی هنگام فرود آمدن دچار پارگی ACL زانو شد.

پزشکان پس از تشخیص این نوع آسیب‌دیدگی، تصمیمی مشترک دارند: پنج تا شش ماه دوری از ورزش.

به این ترتیب حمزه زرینی، بازی‌های تیم ملی والیبال را در لیگ جهانی از دست داد. او که در خانواده‌ای اصالتا کرد متولد شده است پدری کشتی‌گیر داشته و حمزه مدت‌ها این ورزش را دنبال کرد، بنابراین والیبالیست تیم ملی، درد زانو را در این چند ماه فیتیله پیچ کرد!

حمزه زرینی با تمرینات مداوم، آمادگی جسمانی و ذهنی خود را در ماه‌های گذشته حفظ کرد. یکی از خطراتی که بعد از مصدومیت ورزشکاران زبده آنها را تهدید می‌کند منزوی شدن آنهاست. اما زرینی به جنگ با این مشکلات برخاست و با حفظ روحیه، در لیگ جهانی امسال مشوق هم‌تیمی‌هایش شد همان‌گونه که بازیکنان و فدراسیون والیبال نیز برای ستاره مصدوم والیبال کم نگذاشتند.

طرفداران زرینی منتظر بازگشت این بازیکن هستند تا دوباره قدرت اسپک‌های او را بالای تور ببینند. زرینی الگوی ورزشی خود را جیبای معروف برزیلی می‌داند که سعی می‌کند حرکاتش شبیه حرکات این اسطوره بزرگ والیبال جهان باشد؛ بنابراین کسی که چنین همتی در خود سراغ دارد تا در صف برترین‌های والیبال جهان قرار بگیرد راه بازگشت بعد از دوران مصدومیت و مداوا را هموار می‌کند. او از این طریق به آرزوهای ورزشی‌اش که بازی در لیگ‌های ایتالیا و ترکیه است، دست می‌یابد. با این حال آرزوی زرینی علاوه بر بازی در این سطح، همیشه این بوده که هیچ وقت فراموش نکند از کجا به کجا رسیده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها