آماده باش و تعطیلی فرودگاه بین المللی رژیم صهیونیستی

هواپیماهای بن گوریون با تهدید قسام به لانه ها خزیدند

ترکیه ممنوعیت پروازهای این کشور به فرودگاه «بن‌گوریون» تل‌آویو را که پیشتر به واسطه وضعیت بحرانی غزه لغو شده بود، به حالت تعلیق درآورد.
کد خبر: ۶۹۹۶۹۸
ترکیه پرواز به «بن گوریون» تل‌آویو را از سر گرفت

به گزارش جام جم آنلاین، رویترز به نقل از سازمان هواپیمایی کشوری ترکیه، این کشور ممنوعیت پروازها را به فرودگاه بن گوریون واقع در فلسطین اشغالی لغو کرد.

روز پنجشنبه هفته گذشته، سازمان حمل و نقل هوایی آمریکا نیز ممنوعیت پرواز هواپیماهای آمریکایی به فرودگاه بین‌المللی «بن گوریون» تل‌آویو را لغو کرد اما با این حال، نسبت به شرایط حساس جنگ حاضر در غره و وضعیت سیال آن هشدار داد.

لغو پروازهای بین‌المللی به تل‌آویو خشم صهیونیست‌ها را برانگیخته بود به طوریکه وزیر ترابری آنها گفته بود هیچ دلیلی وجود نداشت که خطوط آمریکایی رفت و آمد به تل‌آویو را قطع کنند و تسلیم گروه های مقاومت فلسطینی که رژیم صهیونیستی آنها را تروریست می‌خواند، شوند.

این در حالی است که به نوشته روزنامه هاآرتص، رجب طیب اردوغان، نخست‌وزیر ترکیه دو روز پیش در مصاحبه‌ای با شبکه خبری سی.ان.ان، رژیم صهیونیستی را "دولت ترور" توصیف و آن را به ایجاد موجی از ترور در غزه متهم کرد.

در طول سال های تنش بین ترکیه و رژیم صهیونیستی پس از حمله این رژیم به کشتی ترکیه ای مرمره حامل کمک های انساندوستانه به غزه در سال 2009، حجم تجارت بین آنها که انتظار می رفت بر اثر تنش ها کاهش یافته باشد، با افزایش قابل ملاحظه ای همراه بود.

برخی ناظران و تحلیلگران می گویند حملات شفاهی رجب طیب اردوغان علیه رژیم صهیونیستی، صرفا با کارکرد داخلی در ترکیه به ویژه در آستانه انتخابات بوده است و در سطح بین المللی این انتقادها را باید در چارچوب بازی «پلیس خوب» و «پلیس بد» دید.

یک سخنگوی حماس با اینحال لغو پروازهای بین‌المللی به فرودگاه بن‌گوریون را «یک پیروزی بزرگ» برای نهضت مقاومت فلسطین خوانده بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها