دستیار ویژه رئیس جمهور گفت که روحانی درباره نماد شیر و خورشید به وی تذکر نداده بلکه نظر مخالف خود را اعلام کرده است. با این حال یونسی بر نظر پیشین خود اصرار می کند.
کد خبر: ۶۹۹۶۴۱
مخالفت روحانی با نماد شیر و خورشید

علی یونسی دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقوام در گفت وگو با تسنیم در پاسخ به سؤالی مبنی بر "گفته می شود بعد از حاشیه ساز شدن صحبت های شما درباره نماد شیر و خورشید، رئیس جمهور به شما تذکر داده اند و بر همین اساس شما چند صباحی است سکوت کرده اید، آیا این خبر درست است؟" اظهار داشت: آقای رئیس جمهور تذکر ندادند، بلکه نظر خود را گفتند. آقای رئیس جمهور نظرشان این بود که نماد هلال احمر برای وحدت مسلمین نماد بهتری از شیر و خورشید است.

وی افزود: به نظر من یکی از کارهای ضداسرائیلی همین است و اسرائیل به شدت ضرر می کند، زیرا نماد شیر و خورشید از ستاره داوود و آرم اسرائیل جلوگیری می کند.

واکنش آمریکا به بازداشت خبرنگار واشنگتن‌پست

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به بازداشت خبرنگار واشنگتن‌پست در ایران به اتهام جاسوسی گفت با دفتر منافع آمریکا در ایران همکاری می‌کنیم تا در این زمینه خدمات کنسولی مناسب ارائه دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت خارجه آمریکا، «مری هارف» در واکنش به دستگیری خبرنگار واشنگتن‌پست و دیگر خبرنگاران در ایران به اتهام جاسوسی گفت: ما از گزارشاتی مبنی بر دستگیری سه نفر از شهروندان آمریکایی در ایران که شامل «جیسون رضائیان»، خبرنگار واشنگتن‌پست به همراه همسر غیرآمریکایی یکی از این سه نفر می‌شود،نگران هستیم.

وی ادامه داد: من به وضوح اعلام می‌کنم که سه شهروند آمریکایی در این خصوص وجود داشتند که دستگیر شدند. به واسطه یکسری ملاحظات حریم خصوصی از ارائه جزئیات بیشتر خودداری می‌کنیم.در هر پرونده‌ای که شامل دستگیری شهروندان آمریکایی شود، ما با دفتر منافع خود در ایران که سوئیس است همکاری می‌کنیم تا خدمات کنسولی مناسب ارائه دهند.

غلامحسین اسماعیلی، رئیس کل دادگستری تهران بازداشت خبرنگار واشنگتن پست و «همراهانش» را تایید کرد و گفت «این موضوع هنوز در مرحله مقدماتی است و برای اطلاع‌رسانی درباره آن باید بررسی‌های فنی و بازجویی صورت گیرد.»

چرا رژیم صهیونیستی مصونیت دارد؟

رابرت فیسک نویسنده مشهور انگلیسی نوشت حدود نهصد فلسطینی در حملات اسرائیل کشته شده اند اما رژیم صهیونیستی همچنان مصونیت دارد . چرا ؟

این نویسنده در مطلبی با این عنوان در نشریه ایندی پندنت نوشت، مصونیت واژه ای است که با شرایط موجود به ذهن خطور می کند.

900 فلسطینی طی چند روز کشته شدند . این تلفات بیش از دو برابر تلفات کلی هواپیمای ام اچ هفده بر فراز اوکراین است.

اگر فقط به افراد «بی گناه» اشاره کنیم، یعنی مبارزان حماس را از این افراد جدا کنیم، باز هم شمار زیادی از زنان، کودکان و افراد سالخورده باقی می مانند که در غزه قتل عام شده اند و تعداد آنها بیش از تعداد قربانیان سقوط هواپیمای مالزیایی است .

آنچه عجیب است ، واکنش ما به این دو حادثه است .

در غزه ما خواستار آتش بس هستیم اما اجازه نمی دهیم فلسطینیان همچنان به دفن کردن کشته هایشان در ویرانه های غزه ادامه دهند و نمی توانیم حتی یک مسیر برای ارائه کمک های بشردوستانه به مجروحان باز کنیم .

برای هواپیمای ام اچ هفده، ما خواستار تدابیر فوری و مناسب برای دفن کشته ها و مراقبت از خانواده های افراد متوفی هستیم.

اینها باعث شده است طی سال ها این موضوع به ذهن من خطور کند که فلسطینی ها برای ما چندان اهمیت ندارند،‌این طور نیست؟

گزارشی از حکومت «داعش» در شهر رقه

گزارشگر روزنامه «نیویورک تایمز» شش روز را در رقه گذراند و به مصاحبه با ده ها تن از اهالی منطقه پرداخت. به اسم گزارشگر و مصاحبه شوندگان به علت حفاظت از آنان از انتقام تندروها اشاره نمی شود. افراطیونی که به تعقیب و کشتار کسانی پرداخته اند که از نظر آنان مخالف برنامه هایشان هستند.

در این گزارش آمده است:شورای شهر رقه شامل کمیته خدمات اسلامی است و دفتر سابق وزیر دارایی دادگاه شرع و پلیس جنایی را در بر می گیرد. بانک اعتباری رقه اکنون جای خود را به دفتر مالیات داده است. ماموران مالیات در ازای برق و آب و امنیت هر دو ماه یکبار مالیات از مغازه داران جمع آوری می کنند. بسیاری می گویند که آنها در ازای پرداخت مالیات رسیدهایی دریافت می کنند که بر آن مهر دولت اسلامی نگاشته شده است.

شهروندان مسیحی که در این شهر باقی ماندند مبلغی به عنوان «جزیه» پرداخت می کنند. مسیحیان نیز همانند دیگر مغازه داران به ناچار باید مغازه های خود را هنگام نماز ببندند، افسران پلیس مربوط به امور دینی برای اطمینان از این تدابیر در حال رفت و آمد هستند.

پلیس امور دینی کشیدن سیگار و قلیان را در اماکن عمومی ممنوع اعلام کرده که منجر به کاستن از نشاط زندگی اجتماعی در شهر شده است و کافه ها نیز تعطیل شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
x
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۵
۰
۰
بنده هیچ نظری ندارم

نیازمندی ها