رسانه های دنیا چگونه گزارش می دهند

واکنشهای متفاوت جهانی به راهپیمایی روز قدس ملت ایران

راهپیمایی امسال روز جهانی قدس در ایران و شماری از کشورهای مسلمان در حالی برگزار شد که فلسطین روزهای خونینی را طی می کند. این راهپیمایی بازتابهای مختلفی در رسانه های جهان داشته است. در حالی که بسیاری از رسانه ها، شکوه و حضور عظیم مردم ایران را انعکاس داده اند، برخی رسانه های کشورهای عربی تا این لحظه با سکوت از کنار این اجتماع چند میلیونی گذشته اند.
کد خبر: ۶۹۹۳۳۷
واکنشهای متفاوت جهانی به راهپیمایی روز قدس ملت ایران

خبرگزاری فرانسه با پوشش گسترده راهپیمایی روز قدس در ایران گزارش داد: ایرانی‌ها در سراسر این کشور در حمایت از مردم فلسطین و برای محکوم کردن اقدامات مرگبار دولت صهیونیست علیه نوار غزه دست به تظاهرات زدند.

معترضان در تهران پایتخت این کشور و 700 شهر دیگر در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان که روز قدس نامگذاری شده تظاهرات کردند.

خبرگزاری فرانسه در ادامه آورده است: معترضان در تهران پلاکاردهایی را در دست داشتند که روی آن نوشته بود مرگ بر اسرائیل. مرگ بر آمریکا.

خبرگزاری ترند جمهوری آذربایجان نیز با اعلام حضور حسن روحانی، رئیس جمهور ایران در راهپیمایی روز جهانی قدس گزارش داد: ایرانی‌ها در قالب گروه‌هایی بزرگ متشکل از ده‌ها هزار نفر در بیش از 700 شهر اعتراضات ضداسرائیلی را صبح روز جمعه آغاز کردند.

این خبرگزاری به نقل از رسانه‌های داخلی آورده است: معترضان پلاکاردهایی را در دست داشتند که روی آن‌ها شعارهایی علیه اسرائیل و آمریکا نوشته شده بود.

ترند در ادامه به سوابق روز قدس پرداخت و نوشت: آیت‌الله خمینی رهبر جمهوری اسلامی ایران در سال 1979 آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان را در حمایت از مردم فلسطین در سطح جهانی و مخالفت با اسرائیل روز قدس نامید. قدس تلفظ عربی اورشلیم است.

ترند همچنین گزارش داد: تظاهرات روز قدس همزمان در کشورهای دیگر از جمله برخی کشورهای اروپایی برگزار شد.

خبرگزاری صهیونیستی آروتزشوا با گزارش راهپیمایی گسترده روز جهانی قدس در ایران اعلام کرد: ایرانیان در سراسر این کشور مقاومت فلسطینیان در برابر اسرائیل را خواستار شدند.

این خبرگزاری در ادامه به جزییات این رویداد پرداخت و نوشت: معترضان در تهران و 700 شهر دیگر ایران در آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان با در دست داشتن پلاکاردهایی علیه اسرائیل و آمریکا شعار دادند.

بیش از 800 فلسطینی در نوار غزه درنتیجه حملات اسرائیل کشته شده‌اند. همچنین سه غیرنظامی و 32 سرباز اسرائیلی در اثر پرتاب راکت‌های حماس جان خود را از دست داده‌اند.

پایگاه خبری نیوز اینترنشنال گزارش داد: ایرانی‌ها روز جمعه در سراسر این کشور در حمایت از فلسطینیان و برای مخالفت با اسرائیل و اقدامات مرگبارش علیه نوار غزه دست به تظاهرات زدند.

این پایگاه خبری با اشاره به میزان بالای تلفات فلسطینیان در حملات چند هفته گذشته اسرائیل در نوار غزه ادامه داد: روز قدس روزی است که رهبر ایران در سال 1979 آن را برای حمایت از مردم فلسطین قرار داد و مصادف است با آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان.

شبکه المیادین نیز به پوشش خبری و تصویری راهپیمایی روز قدس پرداخت و سخنان مقامات ایرانی شرکت کننده در راهپیمایی را لحظه به لحظه منتشر می کرد.

الیوم السابع نیز به ذکر روز جهانی قدس به ویژه در ایران پرداخت و به گسترده بودن آن در شهرهای مختلف در این کشور پرداخت. این پایگاه خبری در بخش هایی از گزارش خود به جنگ خونین غزه و حملات رژیم صهیونیستی در روز جهانی قدس اشاره کرد.

پایگاه خبری المنار نیز به تاریخچه روز جهانی قدس و نامگذاری آن توسط امام خمینی بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گزارش داد: خیابان های ایران مملو از جمعیت میلیونی بود؛ جمعیتی که بار دیگر حمایت خود را از ملت فلسطین اعلام کردند و خواستار آزادی قدس شریف از چنگال صهیونیست ها شدند.

این رسانه همچنین راهپیمایی روز جهانی قدس در شهرهای مختلف عراق و ابراز همبستگی مردم عراق با ملت فلسطین را ذکر کرد.

سومریه نیوز نیز در صفحه اصلی خود گزارشی از راهپیمایی روز جهانی قدس در کشورهای مختلف جهان به ویژه ایران نوشت و تصاویری از این راهپیمایی را منتشر کرد.

رسانه های فلسطین همچون فلسطین الیوم نیز نوشت: راهپیمایی روز جهانی قدس در تهران و 770 شهر دیگر ایران به دعوت بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران برگزار شد. فریاد مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا تمامی فضای ایران را پر کرد و حاضران در این راهپیمایی پرچم های اسرائیل و آمریکا را به آتش کشیدند.

این رسانه فلسطینی در ادامه به حضور شخصیت های بلندپایه جمهوری اسلامی ایران در راهپیمایی اشاره کرد. فلسطین الیوم در این گزارش به سکوت جهان عرب و جامعه جهانی در قبال جنایات رژیم صهیونیستی در جنگ غزه اشاره کرد.

روسیا الیوم نیز سخنان آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در آستانه روز جهانی قدس را در فهرست اخبار مهم خود قرار داد و اظهارات ایشان در رابطه با همه پرسی درباره نابودی رژیم صهیونیستی را تیتر کرد.

سکوت رسانه های سعودی

در این میان، رسانه هایی همچون العربیه عربستان سعودی و الجزیره قطر که مواضع آنها در قبال ایران و مقاومت در منطقه آشکار است، سکوت خبری اتخاذ کردند و تا این لحظه هیچ اشاره ای به این رویداد تاریخی به ویژه در سال جاری و همزمان با جنگ خونین غزه نداشته اند.

این در حالی است که همزمان با برگزاری راهپیمایی پرشور و گسترده روز جهانی قدس در ایران بسیاری از رسانه‌های عربی همچون روزنامه الشرق‌الاوسط،، پایگاه خبری ایلاف، القدس و بسیاری دیگر از این رسانه‌ها ضمن پوشش این رویداد اذعان کردند که مردم ایران در سراسر این کشور در آخرین روز از ماه مبارک رمضان از مردم فلسطین حمایت کردند و شعارهایی علیه اسراییل سر دادند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
نوروزی
United States of America
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
۰
۰
پوشش رسانه ی مهم است.هرچند مردم ایران به حكم انسانیت و ووظیفه دینی به خیابان ها آمدند ولی تاثیر گذاری آن منوط به فراگیر كردن و به گوش جهانیان رساندن آن صدا است.عملكرد صدا و سیما اینجا مهم است
عاصف مجموعه
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
۰
۰
ممنون از سایت خوب شما لطفا در چنین مواقعی عكس العمل اسرائیل و ژیم صهیونیستی را نیز منعكس كنید .

نیازمندی ها