در گفت‌وگو با سی‌ان‌ان

ظریف: تحمیل در توافق، ممکن نیست

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: جنایات اخیر رژیم صهیونیستی هیچ تردیدی برای واکنش جامعه جهانی بجا نگذاشته است ، بنابراین سازمان های بین المللی با سکوت خود بیش از این حیثیت خود را خدشه دار نکنند.
کد خبر: ۶۹۹۲۴۷
سازمان‌های بین المللی بیش از این حیثیت خود را خدشه دار نکنند

به گزارش ایرنا ، محمدجواد ظریف پس از حضور در جمع راهپیمایان روز قدس در پاسخ به سوال مبنی بر این که انتظار شما از مجامع بین المللی در قبال جنایت های وحشیانه رژیم صهیونیستی بر مردم مظلوم غزه چیست، گفت: جنایات رژیم صهیونیستی در هفت دهه گذشته و مخصوصا چند هفته گذشته در غزه جای هیچ تاملی را برای واکنش سازمان های بین المللی باقی نگذاشته است.

وی افزود: این سازمان ها باید با این حرکات به عنوان جنایت های جنگی و جنایت علیه بشریت و مصادیق بارز اقدامات ضدانسانی برخورد کنند و بیش از این حیثیت جامعه بین الملل را خدشه دار نکنند به همین دلیل حضور گسترده مردم در روز جهانی قدس که یادگار امام راحل است، این امکان را فراهم کرد تا یادآوری مجددی به جامعه بین المللی داشته باشیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی در پاسخ به این سوال که ارسال کمک های انسان دوستانه ایران برای مردم غزه در چه مرحله ای است ، گفت: کمک های انسان دوستانه ما آماده ارسال به غزه است.

ما با دولت مصر در تماس هستیم تا هواپیمای کمک های انسان دوستانه جمهوری اسلامی ایران که شامل کمک های دارویی است به آنجا اعزام شود و همچنین مجروحان و بیماران را به کشور منتقل کنند. امیدواریم دولت مصر هرچه سریع تر برای مجوز پرواز اقدام کند.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اعزام تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به غزه گفت: فعلا برنامه ما ارسال غذا و داروست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها