همه آنچه باید پیش از ازدواج بدانید – 38

غرغره عصاره گیاهی برای بهبود رابطه زن و شوهرها

تکنیکی که می‌خواهیم درباره اش توضیح بدهیم مربوط به پس از ازدواج است اما چرا باید صبر کنیم تا شما ازدواج کنید و در جریان یکی دو چالش با همسرتان آن را یاد بگیرید در حالی که با یاد گرفتنش از همین امروز می‌توانید از ابری شدن آسمان روزی از روزهای زندگی مشترک، پیشگیری کنید.
کد خبر: ۶۹۸۷۰۹
غرغره عصاره گیاهی برای بهبود رابطه زن و شوهرها

برای آموزش این تکنیک باید داستانی برایتان تعریف کنیم. در زمان‌های دور، در کشور چین، زنی به پیرمردی حکیم گلایه کرد که او و همسرش هر روز بگو مگو دارند و زندگی شان زهر شده است.

زن آنقدر گفت و گفت تا سرانجام پیرمرد بسته ای کوچک جلو او گذاشت و گفت« از این مصرف کن!» زن با چشم های گرد شده پرسید « این چیست ؟» پیرمرد پاسخ داد « این گیاه را هر روز دم می‌کنی اما نمی‌نوشی بلکه وقتی شوهرت از مزرعه به خانه بر می‌گردد شروع می‌کنی به غرغره کردنش.» زن پرسید « چند بار؟ » پیرمرد گفت « دستکم هفت هشت بار ، هر روز، دقیقاً وقتی شوهرت از راه می‌رسد. »

چند هفته بعد، زن، شاد و خندان به پیرمرد مراجعه کرد و گفت « نه تنها دیگر دعوا نمی‌کنیم، روابط مان مثل روزهای اول ازدواج، صمیمی و عاشقانه شده است. این معجون چه بود که شوهرم را تا این حد تغییر داد؟»

پیرمرد گفت: «چای! وقتی چای غرغره می کردی دیگر فرصت نداشتی به محض رسیدن شوهرت به خانه با او حرف بزنی و در نتیجه موقعیت مشاجره کردن پیش نمی آمد.»

می دانید چرا وقتی مرد به خانه می رسید و زن بلافاصله گفتگو با او را درباره امور روزمره آغاز می‌کرد نتیجه حرف های شان دلخوری و مشاجره می‌شد؟ چون او پس از یک روز کاری نیاز به دستکم به یک ساعت آرامش و سکوت داشت.

این نیاز، از صدها سال پیش تا کنون در همسران تغییری نکرده است؛ چه زن و چه مرد، ساعاتی از روز، به سکوت و آرامش نیاز دارند بویژه وقتی از کار روزانه بیرون، به خانه بر می‌گردند چرا که دستکم تا یک ساعت، ذهن آنها هنوز از کار بیرون خسته است و بنابر این ساده ترین حرف ها هم امکان دارد جرقه ای باشد در انبار باروت که باعث آغاز یک مشاجره شود.

حالا که دیگر راز چای را می‌دانید، شما هم باید پس از ازدواج و بازگشت از محل کار،دستکم یک ساعت را به غرغره کردن آن معجون خیالی اختصاص دهید؛ زمان‌های طلایی یکدیگر را بشناسید؛ ساعت‌ها را برای شروع گفتگو هل ندهید؛ کمی سکوت کنید؛ آرام بگیرید؛ خودتان را سرگرم کنید و بحث های مهم را به پس از زمان استراحت موکول کنید تا انرژی رفته برگردد، ذهن تان منظم شود و توانایی تصمیم گیری منطقی و پیشگیری از مشاجره را پیدا کنید.

مریم یوشی زاده/ خبرنگار جام جم آنلاین/

دانشجوی کارشناسی ارشد مشاوره

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
نجار
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
۰
۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها