راهی که بسکتبال باید در پیش بگیرد

غوره‌های مویز نشده لیگ جهانی و آفت کاپ آسیا

این روزها ورزش های توپ و تور و سبدی بیشتر از فوتبالی که لیگش تعطیل است و ملی پوشانش خستگی جام جهانی را از تن بیرون می کنند ، در صدر اخبار قرار دارند.
کد خبر: ۶۹۸۷۰۵
غوره‌های مویز نشده لیگ جهانی و آفت کاپ آسیا

به گزارش جام جم ورزشی ؛ والیبال در لیگ جهانی چهارم شد و بسکتبال مطابق معمول و رسم این 8 سال در آسیا ، باز هم جام قهرمانی گرفت و با کاپ آسیا بازگشت.این موفقیت ها و رفتن به صدر اخبار رسانه ها اما برای والیبال و بسکتبال ایران بدون حاشیه نبود. والیبال بد عادت مان کرد و وقتی به آمریکا و ایتالیا باخت و چهارم شد دوباره حساب کار دست مان آمد باید بیشتر کار کنیم و قواعد حرفه ای گری را بیاموزیم تا در دو بازی آخر از نفس نیافتیم و بدن ها کم نیاورد.

با این حال والیبال چند پله از فدراسیون هایی که مدام دم از نداری می زنند و از استعدادیابی و پرورش استعداد در این مرز و بوم غافل هستند ، پیش افتاد. این فدراسیون نشان داد سودای بلندپروازی بر فراز تور با فتح مرزهای تیم های قدرتمند دنیا دارد و اینک که افکار عمومی به خبرهای این ورزش بیشتر از گذشته توجه می کند، پرتوان تر از قبل به فکر برنامه ریزی های آینده است.

مسابقه های جهانی ، بازی های آسیایی و سومین حضور در لیگ جهانی هدفمندی های فدراسیون داورزنی و تیمش است که با وجود بحث هایی درباره سطح توقعات از تیم ملی ، فدراسیون تمرکزش را روی برنامه های اصلی گذاشته است.

در بسکتبال وضع کمی متفاوت تر است. مسئول و بازیکن این فدراسیون در ادامه انتقاد از مسئولان رده بالای ورزش که چرا به بسکتبال توجه نمی کنند این بار به سمت رسانه ها حمله ور شده اند در شرایطی که رسانه ها با اتکا به قدرت تیم ملی پیش از قهرمانی در کاپ آسیا ، این قهرمانی را پیش بینی کرده بودند با این وجود به نظر می رسد فدراسیون بسکتبال که مدیر آن خود پس از شکست تیم ملی برابر چین بیشترین انتقادها را به نحوه بازی ایران کرده بود ، طاقت شنیدن انتقاد دلسوزانه از سوی رسانه ها با هشدارهای به موقع آنان برای جلوگیری از ناکامی ندارد چون همه را در موفقیت تیم ملی سهیم می داند الا رسانه ها را!

در بسکتبال بر خلاف والیبال، نگاه توسعه ای از طریق رویکرد و تعامل مناسب با رسانه ها وجود ندارد. با وجود چهارمی لیگ جهانی ، فدراسیون داورزنی از همه تشکر می کند، حتی رسانه ها. او انتظارات از تیم ملی والیبال را به حق و به جا می داند و می گوید نباید غوره نشده مویز شد، باید به درجه‌ای رسید که روی سکوی جهانی رفت اما در سوی دیگر فدراسیون مشحون بابت یک عنوان آسیایی می گوید نگاه انتقادی و تندی که رسانه ها به ورزش کشور دارند شده یک آفت. آفتی که مدیران ورزشی را از حرکت در مسیر صحیح بازداشته! ببین تفاوت ره فدراسیونی که به لیگ جهانی رسید و چهارم دنیا شد با فدراسیون قهرمان کاپ آسیا از کجا تا کجاست؟

محمد رضاپور/گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها