مردها پر حرف تر از زن ها هستند

نتایج تحقیقات اخیر محققان دانشگاه هاروارد آمریکا نشان می دهد که مردها در گروه های بزرگ بیشتر حرف می زنند این درحالی است که زنها در گروههای کوچک بیشتر حرف می زنند و در گروه های بزرگ تر تمایلی به صحبت ندارند.
کد خبر: ۶۹۷۶۲۳
مردها پر حرف تر از زن ها هستند

زنها به ویژه در مورد مسایل روزمره معمولا بیشتر از مردان صحبت می کنند؛ بر پایه نتایج این تحقیق این مطلب تا حدودی درست است؛ میزان صحبت کردن زن ها به شرایطی که در آن هستند، بستگی دارد اما در برخی شرایط مردها حتی بیشتر از زن ها حرف می زنند.

دیوید لیزر مدیر این تحقیق، به همراه دیگر محققان برای سنجش میزان صحبت زن ها و مردها از دستگاهی که به اندازه یک تلفن هوشمند و حاوی یک میکروفون بود، استفاده کرد.

این محققان در اولین آزمایش، گفتار 97 دانشجوی دختر و پسر را که در یک کار گروه همکاری می کردند، ضبط کردند.

آنها برای مقایسه در یک آزمایش دیگر، زمان ناهار کارمندان یک شرکت را مورد بررسی قرار دادند؛ این دو آزمایش نشان دادند که زن ها در گروه هایی که تعداد افرادشان کمتر از پنج نفر است بیشتر و در گروه های بزرگتر کمتر حرف می زنند و در گروهی که بیشتر از پنج نفر داشت، مردها بیشتر حرف می زدند و در صحبت ها شرکت می کردند.

استدلال پژوهشگران این است که زن ها در گروه های کوچک تر احساس امنیت بیشتری می کنند و به همین خاطر بیشتر حاضر به همکاری هستند.

به طور کلی، بر اساس نتایج این تحقیق که در نشریه علمی «Scientific Reports» منتشر شده است، شرایطی که گفت گو در آن برقرار می شود بر رفتار گفتاری زن ها و مردها تاثیر می گذارد.

در این تحقیق از بررسی چند عامل مانند سن افراد و سطح تحصیلات آنها چشم پوشی شده است که لازم است در یک تحقیق مستقل دیگر، مورد بررسی قرار گیرد.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها