مصاف نماینده رومانی با شش تیم ایرانی در یک هفته!

تیم های لیگ برتری در ترکیه چه می کنند؟

این روزها ترکیه به پاتوق تیم‌های لیگ برتری فوتبال ایران تبدیل شده و بسیاری از تیم‌ها ترجیح داده‌اند که اردوی تدارکاتی و دیدارهای دوستانه خود را در جایی به غیر از ایران برگزار کنند.
کد خبر: ۶۹۷۱۹۰
تیم های لیگ برتری در ترکیه چه می کنند؟

به گزارش جام جم ورزشی،‌ از میان شانزده تیم لیگ برتری فصل آینده 9 تیم استقلال، پرسپولیس، سپاهان، تراکتورسازی، گسترش فولاد، پیکان، استقلال خوزستان، سایپا و ذوب‌آهن به ترکیه سفر کرده‌اند تا آخرین اردوی تدارکاتی خود را در این کشور برپا کنند.

در بین تیم‌های فصل آینده لیگ برتر، پدیده مشهد تنها تیمی بود که مقصدی به جز ترکیه را انتخاب کرد و عازم صربستان شد.

چرا ترکیه؟

آنچه در بیان دلایل برپا کردن اردوهای تدارکاتی در ترکیه بیان می‌شود، ارزانی سفر و هزینه‌ها نسبت به سایر کشورها، عدم نیاز به ویزا، نزدیک بودن به ایران و آب و هوای مناسب در روزهای گرم تابستان است.

با این حال بدون شک ایران یکی از معدود کشورهای چهار فصل در جهان است که تیم ها می‌توانستند حتی در این روزهای گرم تابستانی نیز به مناطق خوش و آب و هوای کشورمان برای برپایی اردوی تدارکاتی سفر کنند.

در مورد هزینه‌ها هم نتیجه کاملا مشخص است. گران‌ترین کمپ تمرینی ایران از ارزان‌ترین کمپ ترکیه برای اجاره با صرفه‌تر است. البته پرداخت هزینه‌ها با دلار سه هزار تومانی قطعا در این شرایط که تیم‌هایی چون پرسپولیس و استقلال بدهی‌های میلیاردی دارند کمی عجیب به نظر می‌رسد.

حریف مشترک!

اما در این بین شاید جالب‌ترین نکته برپایی هم‌زمان اردوهای تدارکاتی تیم‌های لیگ برتری در حوالی یک منطقه در ترکیه و البته برگزاری دیدارهای تدارکاتی با حریفان مشترک باشد.

جریان وقتی جالب‌تر می‌شود که بدانیم شش تیم لیگ برتری حاضر در ترکیه (تراکتورسازی، پیکان، سپاهان، استقلال خوزستان، پرسپولیس و سایپا) در طول یک هفته با تیم‌ گلوریای رومانی دیدار کرده‌اند.

حالا اینکه چطور تیمی می‌تواند در طول یک هفته پنج بازی تدارکاتی را انجام دهد و اینکه چرا باید شش تیم لیگ برتری ایران (البته تا امروز!) به مصاف یک تیم خاص بروند جای سوال دارد که جواب آن شاید در دست برخی واسطه‌ها باشد.

برگزاری دیدارهای تدارکاتی در ایران چیزی نبود که دور از توان تیم‌ها باشد. رده‌های مختلف تیم‌های پایه ملی و همچنین دیدار تیم‌های لیگ برتری با یکدیگر و یا با تیم‌های لیگ دسته یک می‌توانست موجب آماده سازی پیش از آغاز فصل تیمهای لیگ برتر شود.


قهرمان در کرج

در بین تیم‌های لیگ برتری، فولاد خوزستان ترجیح داد تا اردوی تدارکاتی خود را در کرج برپا کند. قهرمان فصل گذشته رقابت‌های لیگ برتر در ایران ماند و تمرینات و بازی‌های دوستانه خود را در داخل کشور دنبال کرد.

ناگفته نماند تیم‌ نفت تهران که در فصل گذشته رقابت‌های لیگ برتر یکی از مدعیان اصلی قهرمانی بود به جای برپایی اردوی تدارکاتی در خارج از کشور تمرینات خود را در تهران دنبال کرد. ملوان هم اردو و بازی‌های تدارکاتی خود را در کرج برپا کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها