تیم ملی بسکتبال کشورمان در مرحله یک چهارم نهایی با برتری مقابل اردن به نیمه نهایی کاپ آسیا صعود کرد.
کد خبر: ۶۹۷۰۲۷
انتقام دوباره آسمانخراش‌های ایران از اردن

به گزارش جام جم ورزشی، مرحله یک چهارم نهایی پنجمین دوره مسابقات کاپ آسیا امروز در شهر ووهان چین آغاز شد و تیم ملی کشورمان در دومین بازی این مرحله به مصاف اردن رفت و توانست با برتری 75 بر 60 به نیمه نهایی صعود کند.

این بازی از این حیث برای کشورمان مهم بود که ما یک بار در سال 2011 و در جام ملت‌های آسیا که انتخابی المپیک لندن بود با شکست مقابل این تیم در همین مرحله شانس حضور در المپیک لندن را از دست دادیم.

تیم ملی کشورمان در این مسابقه با ترکیب سامان ویسی، بهنام یخچالی، ارسلان کاظمی، اوشین ساهاکیان و حامد حدادی وارد میدان شد.

شاگردان مهمد بچیروویچ در تیم ایران در هر چهار کوارتر برتر از اردن که با رهبری رایکو ترومن، سرمربی سابق تیم ملی کشورمان در این مسابقات حضور دارد، نشان دادند و توانستند به پیروزی برسند.

در کوارتر اول حساب کار 21 بر 12 به سود ایران خاتمه یافت، اما در 10 دقیقه دوم اردنی‌ها اختلاف را کمتر کردند، اما باز ملی پوشان کشورمان با نتیجه 12 بر 10 به برتری رسیدند تا نیمه نخست را 33 بر 22 پیروز به رختکن بروند.

در نیمه دوم بازی برابر پیش رفت و هر دو تیم امتیازها را یکی پس از دیگری کسب می‌کردند. در اواسط کوارتر سوم بود که سامان ویسی، گارد راس اصلی ایران از ناحیه زانو دچار آسیب دیدگی نسبتا شدید شد و از بازی خارج شد و سجاد مشایخی جای او وارد میدان شد.

در اواخر این کوارتر بازی خوب بازیکنان کشورمان اجازه خودنمایی به اردنی‌ها نمی‌داد و رایکو ترومن در چند صحنه نیز به داوری اعتراض داشت. محمد جمشیدی بازیکن پست 3 کشورمان در ادامه کار با نفوذهایی که در زیر حلقه داشت امتیازهای خوبی را برای کشورمان به ارمغان آورد.

مهمد بچیروویچ که استفاده از تمامی بازیکنان را در دستور کار خود قرار داده است در این بازی نیز همین برنامه را داشت و بازیکنان جانشین نیز به خوبی ایفای نقش کردند. کوارتر چهارم هم همانند 10 دقیقه سوم بازی برابری را از سوی هر دو تیم شاهد بودیم و حامد حدادی در این کوارتر بیشتر به استراحت پرداخت تا سایر نفرات در نهایت برتری 75 بر 60 را رقم بزنند.

در نخستین بازی این مرحله تایوان 76 بر 62 ژاپن را از پیش رو برداشت. در سایر دیدارهای مرحله یک چهارم نهایی فیلیپین با هند دیدار می‌کند و چین میزبان هم با سنگاپور رودررو خواهد شد.

برنده فیلیپین و هند حریف ایران در مرحله نیمه نهایی خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها