یک فوق تخصص گوارش با اشاره به اینکه بیماران مبتلا به بیماری التهابی روده از نوع شدید نباید روزه بگیرند، گفت: بیمارانی که مبتلا به رفلاکس معده هستند ممکن است در ایام روزه داری، بیماری و بوی بد دهان آنها تشدید شود.
کد خبر: ۶۹۶۹۸۶
بایدها و نبایدهای بیماران گوارشی در ماه رمضان

دکتر رضا تسلیمی گفت:‌ مبتلایان به زخم معده و بیمارانی که دچار عوارض سوراخ شدن معده یا عمل جراحی هستند، نمی توانند روزه بگیرند.

وی با تاکید به اینکه بیماران مبتلا به بیماری التهابی روده از نوع شدید نباید روزه بگیرند، افزود: بیماران مبتلا به کولیت در صورتی که بیماری آن ها درحالت خاموشی و عدم فعالیت است می توانند روزه بگیرند همچنین اگر بیماری در وضعیت خفیف یا متوسط باشد توصیه می شود ابتدا با پزشک خود مشورت کنند و سپس روزه بگیرند.

مبتلایان به رفلاکس معده، در زمان روزه داری از مسواک استفاده کنند

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: روزه داری برای بیمارانی که مبتلا به کولیت عصبی هستند، مفید است. همچنین بیمارانی که مبتلا به رفلاکس معده هستند ممکن است در ایام روزه داری بیماری و بوی بد دهان آنها تشدید شود بنابراین توصیه می شود در زمان افطار و سحر به طور متناوب از مسواک استفاده کنند.

بیماران که مبتلا به خون ریزی معده هستند نمی توانند روزه بگیرند

این فوق تخصص گوارش با اشاره به اینکه بیمارانی که مبتلا به خون ریزی معده هستند نمی توانند روزه بگیرند، افزود: افرادی که مبتلا به میکروب هلیکوباکتری هستند باید در خصوص درمان هر 12 ساعت یک بار دارو مصرف کنند همچنین باید در خصوص روزه گرفتن با پزشک خود مشورت کنند و دارو های خود را در زمان افطار و سحر مصرف کنند.

تسلیمی گفت: بیمارانی که سابقه کولیت و در طول روز هفت تا هشت نوبت اجابت مزاج دارند، باید در خصوص روزه داری با پزشک خود مشورت کنند.(ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها