تاخت و تاز طوفان گرد و خاک که از روز گذشته در سیستان و بلوچستان شدت گرفته، زندگی و کسب و کار مردم منطقه را مختل کرده و ادارات را برای دومین روز متوالی به تعطیلی کشاند.
کد خبر: ۶۹۶۹۶۱
نفس سیستان و بلوچستان، زیر تل خاک به شماره افتاد

روز گذشته شدت طوفان در منطقه سیستان و بلوچستان به 100 کیلومتر بر ساعت رسید، دید افقی را کاهش داده و میزان مراجعه بیماران چشمی و تنفسی را به مراکز درمانی افزایش داد.

فرماندار زابل گفت: شدت طوفان و گرد و خاک سبب بروز مشکلاتی برای مردم، بیماران و کشاورزان منطقه شد.

هوشنگ ناظری افزود: با توجه به آلودگی چندبرابر حد استاندارد هوا در زابل، ادارات نیز برای دومین روز متوالی امروز تعطیل شد.

وی گفت: با توجه به اینکه این شرایط جوی تا روز جمعه در منطقه حاکم است، تمامی دستگاه‌های امدادی آماده‌باش هستند.

تنفس در منازل لاک و مهر شده سخت شده است

فرماندار هامون نیز با بیان اینکه شدت طوفان خسارات زیادی به زیرساخت‌های این شهرستان وارد کرده است، گفت: طوفان کابل‌های برق را پاره کرده و سبب قطعی برق در این منطقه شد.

معصومه پرندوار افزود: با توجه به گرمای طاقت‌فرسای هوا، روز گذشته یکی از سخت‌ترین روزهای زندگی مردم هامون بود.

وی با بیان اینکه خسارات طوفان به سلامت مردم جبران‌ناپذیر است، ادامه داد: بسیاری از مردم منطقه دچار بیماری‌های تنفسی و چشمی شدند.

پرندواره از آماده‌باش دستگاه‌ها و ادارات خدماتی و امدادی خبر داد و گفت: امروز نیز ادارات شهرستان هامون تعطیل بوده و توصیه می‌شود مردم به جز در موارد ضروری از منازل خود خارج نشود، اگر چه طوفان ریزگردها آنها را در خانه‌ها هم راحت نمی‎گذارد و با وجود لاک و مهر کردن درب و پنجره‌های منازل بازهم تنقس مشکل است.

محصولات کشاورزی خسارت دیده‌اند

فرماندار زهک نیز از تعطیلی ادارات بر اثر شدت طوفان گرد و خاک خبر داد و گفت: امروز نیز نفس کشیدن برای مردم همچنان دشوار است.

جمشیدرخشانی نسب گفت: از روز گذشته تاکنون طوفان به محصولات کشاورزی مردم خسارت وارده کرده که پس از فروکش کردن طوفان برآورد خسارات انجام می‌شود.

بر اثر اعلام اداره‎کل هواشناسی سیستان و بلوچستان این طوفان و گرد و خاک با سرعت 95 تا 100 کیلومتر تا روز جمعه در منطقه سیستان حاکم خواهد بود. ( فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها