گزیده عناوین روزنامه‌های صبح پنجشنبه

وقتی ساپورت 6 هزار تومان و شلوار جین 100 هزار تومان است...

کلاهبرداران حرفه ای شرق تهران دستگیر شدند

افرادی که با خرید اوراق هویتی از سارقان و جعل آن اقدام به اخذ دسته چک از بانک های مختلف می کردند، توسط کاراگاهان پلیس آگاهی شرق استان تهران دستگیر شدند.
کد خبر: ۶۹۶۶۲۹
کلاهبرداران حرفه ای شرق تهران دستگیر شدند

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سردار سیروس فتحی فرمانده انتظامی شرق استان تهران گفت: در پی شکایت تعدادی از اصناف مبنی بر اینکه اعضای خانواده ای با جعل عناوین مختلف اقدام به کلاهبرداری در سطح وسیع از افراد و اشخاص مختلف در سطح شهرهای جنوبی استان کرده اند، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: با تلاش های به عمل آمده مشخص شد، متهمان با معرفی خود به عنوان صادرکننده مبلمان و فرش ابتدا با خرید اندک و پاس کردن چک ها نسبت به جلب اعتماد کسبه اقدام و سپس با خرید عمده و صدور چک های بلامحل متواری شده اند.

فرمانده انتظامی شرق استان تهران گفت: با شروع تحقیقات مشخصات صاحبان چک های ارائه شده از طریق سیستم بانکی استعلام و این افراد به پلیس آگاهی استان فرا خوانده شدند.

سردار فتحی با اشاره به عدم شناسایی این افراد توسط شکات، افزود: در ادامه مشخص شد کلاهبرداران با جعل و سوء استفاده از اوراق هویتی صاحبان چک ها اقدام به افتتاح حساب و اخذ دسته چک کرده اند که با استفاده از اثر انگشت بدست آمده از متهمان هویت و سوابق آنان استعلام و مشخص گردید نامبردگان از سابقه داران در امر جعل و کلاهبرداری می باشند.

این مقام ارشد انتظامی گفت: به دلیل متواری بودن متهمان امکان شناسایی و دستگیری آنان در مرحله اول مقدور نشد تا اینکه با استفاده از منابع و تحقیقات گسترده سرانجام مکان های اسکان و تردد آنان در شهرهای اراک، اصفهان، نجف آباد، شاهین شهر و شهر جدید هشتگرد شناسایی و سرانجام دو نفر ازآنان در شهر هشتگرد دستگیر شدند.

وی افزود: در بازرسی از مخفیگاه متهمان مقداری اموال کلاهبرداری شده و اوراق جعلی کشف و متهمان در ابتدا منکر هر گونه بزه انتسابی بودند ولی با دلایل بدست آمده و مواجهه با شکات و انجام بازجویی های علمی به کلاهبرداری و جعل هویت و اسناد با خرید اوراق هویتی از سارقان و الصاق عکس و جعل آن در بانک های و اخد دسته چک اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی شرق استان تهران ارزش اموال کلاهبرداری شده را دو میلیارد و 500 میلیون ریال برآورد و گفت: با توجه به ابعاد اتهامات وارده تاکنون 30 نفر از شکات شناسایی که با توجه به دستور مقام قضایی تصویر متهمان در جراید و رسانه های کشوری منتشر می شود تا چنانچه شهروندی به این شیوه مورد کلاهبرداری قرار گرفته، جهت تشکیل پرونده و رسیدگی به پلیس آگاهی شرق استان تهران واقع در ورامین – روبروی کارخانه قند مراجعه کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها