معاون درمانی دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به کمبود پزشک متخصص در این استان گفت: اکنون 400 پزشک متخصص در لرستان حضور دارند که برای رفع نیاز استان و رسیدن به نرم کشوری، حضور صد پزشک عمومی، متخصص و فوق تخصص دیگر در این استان نیاز است.
کد خبر: ۶۹۵۹۶۰

دکتر سیاوش بیرانوند افزود: لرستان نیازمند حضور پزشکان فوق‌تخصص در حوزه اطفال از جمله خون و سرطان اطفال و در حوزه بزرگسالان نیز نیازمند پزشکان متخصص روماتولوژی، جراحی عمومی و جراحی عروق است.

وی همچنین با اشاره به فعالیت 2000 پرستار در لرستان گفت: حدود همین تعداد پرستار برای حضور در عرصه بهداشت و درمان این استان نیاز است که با توجه به این‌که منابع پرداخت حقوق این افراد استانی است، توانایی استخدام نیروی جدید با منابع مالی محدود وجود ندارد.به گفته وی، بیماری‌های قلبی و عروقی، اکنون نخستین بیماری کشنده و نخستین عامل مرگ و میر در لرستان است و سرطان و بیماران ناشی از حوادث رانندگی در رده‌های بعدی قرار دارد.

وی افزود: هم اکنون تعداد دستگاه‌های ام‌آر‌آی و سی‌تی‌اسکن موجود در خرم‌آباد و بروجرد جوابگوی نیاز بیماران دراین شهرستان‌ها نیست؛ ضمن این‌که مرکز پزشکی هسته‌ای و مرکز رادیوتراپی نیز در لرستان وجود ندارد. ‌/ ‌ایرنا

قاچاق سوخت، بلای جان آبزیان خلیج‌فارس

تخلیه و بارگیری قاچاق سوخت در خوریات و جنگل‌های حرا و ریختن سوخت قاچاق هنگام تعقیب و گریز در دریا، بسیاری از زیستگاه‌های آبزیان در آب‌های خلیج‌فارس محدوده استان هرمزگان را با خطر نابودی روبه‌رو کرده است.

مدیر‌کل شیلات هرمزگان با هشدار این‌که ادامه روند آلودگی دریا و خوریات، فعالیت‌های تکثیر و پرورش آبزیان و صید و صیادی را با خطرات جدی مواجه می‌کند، گفت: امسال آلودگی‌های ناشی از قاچاق سوخت یکی از عوامل مهم در کاهش صید میگو است.

سید پرویز محبی افزود: اقدامات لازم برای کاهش آلودگی منابع آب‌های سطحی‌، زیرزمینی‌، خوریات و آب‌های ساحلی دراستان هرمزگان برای پایداری صید، همچنین سوددهی و بقای پرورش آبزیان در استان ضرورت دارد که این مهم مساعدت و همکاری تمامی دستگاه‌ها و مردم استان را می‌طلبد.

سالانه 1.2 میلیون بشکه نفت به دلایل مختلف مانند قاچاق سوخت، نشت نفتکش‌ها، حوادث دریایی و... در آب‌های خلیج‌فارس تخلیه می‌شود؛ معضلی که نه‌تنها به از بین رفتن جنگل‌های حرا و محیط‌‌زیست منطقه می‌انجامد، بلکه بیش از 127 میلیون دلار از در آمدهای نفتی را هدر می‌دهد. ‌/ ‌مهر

افزایش آمار طلاق در خوزستان

مدیرکل ثبت احوال خوزستان از افزایش طلاق در خوزستان خبر داد و گفت: سال 92، تعداد 8700 فقره طلاق در استان ثبت شد که از این تعداد، 8312 مورد شهری و 388 مورد روستایی بوده است.بهنام مریدی افزود: آمارها نشان می‌دهد، ثبت واقعه طلاق در استان، سال گذشته نسبت به سال قبل از آن 17 درصد افزایش داشته است. سال 91 تعداد 7414 فقره طلاق در خوزستان ثبت شده بود.وی از کاهش ازدواج در این استان نیز خبر داد و اظهار کرد: براساس آمار سالانه ثبت احوال، سال 92، تعداد 52 هزار و 128 فقره ازدواج در استان ثبت شد که از این میزان 47296 مورد شهری و 4832 مورد روستایی بوده است.

وی ادامه داد: ثبت واقعه ازدواج در سال گذشته نسبت به سال قبل از آن در استان 7.9 درصد کاهش نشان می‌دهد‌./ ‌مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها