آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی، نایب رییس مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر این‌که راه الگو گرفتن و الگو دادن به دنیا تجزیه و تحلیل راه انبیاء و اولیاست، گفت: امروز داعش یک انحراف است و همه مسلمانان می‌گویند داعش همان خوارج صدر اسلام هستند.
کد خبر: ۶۹۵۷۰۰
هاشمی‌شاهرودی: داعش همان خوارج است

به گزارش ایرنا، هاشمی‌شاهرودی افزود: داعش از سوی مسلمانان و اهل سنت محکوم به باطل بودن است و فقط اسم اسلام را دارد.

وی با بیان این‌که با تحلیل سیره ائمه اطهار(ع)، می‌توانیم بسیاری از مشکلات و فتنه‌گری‌ها را از بین ببریم، تصریح کرد: ما باید سیره ائمه را با نگرش و نگارش تحلیلی، نظریه‌پردازی کرده و متناسب با آن الگوهای اسلامی را به جهان عرضه کنیم زیرا این برای وحدت جهان اسلام مهم است.

تاکید رییس مجلس بر جلوگیری از ساخت ویلا در زمین‌های کشاورزی

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: جلوگیری از نابودی جنگل‌ها و ساخت ویلا در زمین‌های کشاورزی از اولویت‌های فعلی استان‌های شمالی است.

به گزارش فارس، علی لاریجانی در مجمع نمایندگان استان‌های شمالی کشور افزود: بحث ساخت ویلا و جلوگیری از تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی، در توسعه استان‌های شمالی کشور باید بررسی شود؛ البته این حرف به این معنی نیست که به کسی اجازه ساخت ویلا نداد، بلکه باید نگذاشت که در زمین‌های شالیکاری و برنج، ویلا ساخته شود.

فارین پالیسی: ایران، راه علاج است

یک نشریه آمریکایی، خواهان حل و فصل سریع مذاکرات هسته‌ای و کمک گرفتن از ایران برای حل بحران‌های خاورمیانه شد.

به‌گزارش فارس، هفته‌نامه فارین پالیسی در گزارشی با اشاره به مذاکرات هسته‌ای و احتمال توافق ایران و 1+5 نوشت: باراک اوباما، رییس‌جمهور آمریکا با فریادهای خشمگین کنگره، لابی اسرائیل و خود اسرائیل و همچنین عربستان سعودی که همگی خواهان مواجهه آمریکا با ایران هستند، مواجه خواهد شد؛ البته این اوباماست که باید محترمانه به‌آنها بگویدکه به جهنم بروید.

فارین پالیسی با اشاره به بحران‌های موجود و لزوم استفاده از نفوذ ایران می‌نویسد: رویدادهای اخیر خاورمیانه به آمریکا و غرب نشان داد که چقدر این مذاکرات مهم است زیرا ارکان خاورمیانه در حال فروپاشی است؛ اما این ایران است که به عنوان راه علاج در امور سوریه، لبنان و جاهای دیگر می‌تواند به کمک بیاید. البته دولت اوباما چشم امید به حصول توافق هسته‌ای دوخته و انتظار دارد این توافق نیروهای میانه‌رو در داخل حکومت ایران را مستحکم کند. باید عنوان کرد ایران نیز کشوری همگام با دیگر نقاط جهان است و حس شدیدی به ریشه پارسی خود دارد.

موسویان: دیوار بی‌اعتمادی بین ایران و آمریکا ضخیم است

سید حسین موسویان، عضو پیشین تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان گفت: دیوار بی‌اعتمادی بین ایران و آمریکا ضخیم و بلند است، اما اراده جدی اوباما برای حل‌وفصل مسالمت‌آمیز موضوع هسته‌ای با ایران و اجتناب از جنگ سوم در خاورمیانه، باعث تضعیف موقعیت لابی مخالف ایران شده است. وی در گفت‌وگو با خبرگزاری آنا اظهار کرد: گرچه اوباما در تحریم‌ها تسلیم لابی فشار شد، اما در مورد حمله نظامی به ایران تسلیم نشد.

افخم: ادعای بحرین مردود است

سخنگوی وزارت امور خارجه اتهامات وزیر خارجه بحرین در خصوص آموزش نیروهای بحرینی و دخالت در امور داخلی این کشور از سوی جمهوری اسلامی ایران را مردود دانست. به گزارش واحد مرکزی خبر، مرضیه افخم به مقامات بحرینی توصیه کرد به جای فرافکنی و ایراد اتهام های بی اساس به دیگر طرفها، مطالبات مدنی مردم کشورشان را مورد توجه جدی قرار دهند و به جای رویکردهای امنیتی پلیسی و طائفه ای ، ا اقدامات اعتمادآفرین ، زمینه لازم را برای گفتگوهای جدی فراهم آورند.

ضرورت آموزش پسران درباره حجاب

شهیندخت مولاوردی ، معاون امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری از بی‌توجهی مسئولان، خانواده‌ها و مدارس نسبت به آموزش حجاب به پسران کشور ابراز نارضایتی کرد و به خبرگزاری آنا افزود: به همان نسبت که از ابتدای کودکی به عصمت دختران در مدارس، خانواده‌ها و دانشگاه‌ها تاکید داریم و مبلغان مذهبی را به مدارس دخترانه اعزام می‌کنیم، باید نسبت به آموزش این موضوع به پسران و مردان جامعه نیز حساسیت داشته باشیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها