افزودن بهداشت روان به طرح تحول سلامت

قائم مقام معاون بهداشت وزیر بهداشت از افزودن رژیم‌درمانی و بهداشت روان به طرح تحول سلامت خبر داد.
کد خبر: ۶۹۵۱۰۱

ناصر کلانتری در گفت‌وگو با ایسنا، در تشریح جزئیات شبکه جامع و همگانی سلامت افزود: بسته‌های خدمات در سطح یک شبکه جامع و همگانی سلامت توسعه یافته است. به این ترتیب مراقبت‌های بیماری‌های واگیردار، مراقبت‌های دوران خاص زندگی نظیر بارداری، شیردهی و کودکان زیر پنج سال همچنان ارائه خواهد شد. بسته‌های خدماتی برای تغذیه و رژیم درمانی، تحرک فیزیکی و فعالیت بدنی، بهداشت روان بویژه خدمات روان‌شناسی بالینی و خدمات اجتماعی و مددکاری اجتماعی نیز در نظر گرفته شده است که مجموعه این خدمات اکنون به صورت پایلوت در حال اجراست.

وی عنوان کرد: این بسته‌های خدمتی 99 درصد از بیماری‌های غیرواگیر را پوشش می‌دهند؛ زیرا منشأ اصلی بیماری‌های غیرواگیر چاقی و رژیم غذایی نادرست است. بیماری‌های روان نیز به عنوان بیماری‌های غیرواگیر مطرح هستند و بخش عمده‌ای از افسردگی و اختلالات خلقی را که اکنون تقریبا از شیوع نسبتا بالایی برخوردارند، شامل می‌شود. این بیماری‌ها از سوی کارشناس روان شناسی بالینی پوشش داده می‌شود.

این مقام مسئول اظهار کرد: نکته مهم در این شبکه، همگانی بودن خدمات است؛ به این ترتیب که تمام گروه‌های سنی و جنسی کشور تحت پوشش برنامه سلامت قرار خواهند گرفت.

کلانتری از غربالگری سرطان پستان، دهانه رحم و سرطان کلورکتال مردان در قالب شبکه جامع و همگانی سلامت خبر داد و یادآور شد: تمام این موارد اکنون به صورت اجرای آزمایشی در مرکز محمدیه استان قزوین در حال اجراست و در صورت مشخص شدن نتایج آن به سراسر کشور گسترش خواهد یافت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها