با انتشار فیلمی مربوط به کودک‌آزاری در یکی از مهدهای کودک استان اردبیل، دو فرد خاطی در این خصوص دستگیر و روانه زندان شدند.
کد خبر: ۶۹۴۹۸۴
کودک‌آزاری در مهد کودک

به گزارش مهر، این کودک‌آزاری پانزدهم تیر امسال در یکی از مهدهای کودک استان اردبیل رخ داد که در پی آن یکی از خدمه این مرکز قصد داشت به زور به یک کودک غذا بدهد که کودک از خوردن آن امتناع کرد و در ادامه این خدمه بابت رفتار کودک، وی را بشدت کتک زد.

گفته شده که این فیلم از سوی مربی مهدکودک گرفته شده و فرد خاطی از مربیان مهد نبوده و به عنوان خدمه در این مرکز فعالیت داشته است.

با انتشار این فیلم که بسرعت در شبکه‌های اجتماعی پخش شد و بازتاب‌های مختلفی داشت، موجی از نگرانی بین خانواده‌ها ایجاد و نارضایتی‌هایی را در جامعه پدیده آورد.

این حادثه علاوه بر آسیب‌های روحی و روانی برای کودک و نیز خانواده او، بازتاب منفی گسترده‌ای را نیز در پی داشته، زیرا وقوع این حادثه در مهدکودک دارای مجوز، اعتماد عمومی را نسبت به این مراکز تحت شعاع قرار داده است.

علاوه بر این کودک‌آزاری در این مهد کودک شاید به نوعی جزو اولین حوادث از این دست باشد، اگر تاکنون شاهد کودک‌آزاری در این استان بودیم مربوط به کودک‌آزاری در خانه و از سوی والدین بوده و تاکنون گزارشی از کودک‌آزاری در مهدهای کودک دیده نشده بود.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل در رابطه با این حادثه در جمع خبرنگاران گفت: از طریق اولیای کودک آسیب‌دیده و با نمایش فیلمی که اکنون در شبکه‌های اجتماعی پخش شده از آن مطلع شدیم. مجموعه بهزیستی مانند مردم استان و کشور از این عمل ناصحیح بسیار متاثر شده است. پس از اطلاع از وقوع حادثه، گروهی را برای بررسی به مهدکودک فرستادیم. علاوه بر آن سازمان بهزیستی کشور را نیز در جریان حادثه قرار دادیم.

رویا احمدیان افزود: با احضار مدیر مهدکودک، مربیان مهد و فرد خاطی که به اشتباه مربی خوانده شده که در واقع مربی نبوده بلکه خدمه این مهدکودک بوده، تحقیقات از آنها شروع شد. پس از اطلاع از کم و کیف این حادثه، کمیسیون صدور پروانه مهدهای کودک این سازمان بلافاصله تشکیل جلسه داد و مصوب کرد که در اولین اقدام این مهد تعطیل شود.

احمدیان ادامه داد: پس از تکمیل اطلاعات لازم هم اکنون پرونده این کودک آزاری برای بررسی بیشتر و نیز اتخاذ تصمیمات لازم درباره تعطیلی دائم و نیز باطل کردن مجوز این مرکز به تهران ارسال شده است، ضمن این‌که علاوه بر اقدامات اولیه اداری؛ بهزیستی استان اردبیل نیز از مدیر مهد و فرد خاطی شکایت کرده که در حال پیگیری است.

وی با اشاره به رسیدگی پرونده این حادثه در شعبه چهارم دادسرای اردبیل عنوان کرد: در پی این حادثه و با شکایت و پیگیری مراجع قضایی و با اتهام کودک‌آزاری، مدیر مهد کودک و نیز خدمه خاطی با صدور قرار قانونی روانه زندان شدند. این در حالی است که مدیر مهد کودک روز پنجشنبه با سپردن وثیقه تا روز دادگاه از زندان آزاد شده، اما خدمه خاطی همچنان در زندان به سر می‌برد.

احمدیان، فیلمبرداری مربی مهد از این کودک آزاری را از جمله مسائل در حال پیگیری دانست و بیان کرد: مسئولیت کودکان در مهدها در درجه اول به عهده مدیر و در درجه دوم به عهده مربی است، به این لحاظ فیلمبرداری مربی از آزار این کودک به هیچ وجه قابل پذیرش نبوده و پیگیری می‌شود.

وی در پاسخ به این پرسش که کودک آسیب‌دیده هم‌اکنون در چه وضع جسمی و روحی است، اشاره کرد حال جسمی و بدنی کودک خوب و در سلامت کامل به‌سر می‌برد با این‌که اعتقاد داریم این کودک به لحاظ روحی با مشکلاتی مواجه شده است.

احمدیان با اشاره به پیشنهاد بهزیستی برای پنج تا هفت جلسه مشاوره روحی روانی برای درمان این کودک و خانواده وی اضافه کرد: این سازمان تا آخرین لحظه از حق و حقوق کودک آسیب‌دیده و خانواده وی دفاع خواهد کرد

با بروز این حادثه در استان اردبیل و نگرانی خانواده‌هایی که کودکانشان در مهدهای کودک به‌سر می‌برند، برخی کارشناسان تاکید کرده اند که شاید بهترین راه برای آرامش روانی خانواده‌ها این است که از صحت و سلامت مهدکودک‌ها اطمینان یافته و سلامت جسمی و روانی و سوابق تحصیلی مربیان را بررسی کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۳ انتشار یافته: ۹
شیرین
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
۰
۰
لطفا در مورد پزشك آزاری در وزارت بهداشت هم مطلب بنویسید.
sadr
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
۰
۰
با سلام مگر اینكه اینجوری گند قضیه در بیاید بروید تحقیق كنید ببینید كه برخی از اسایشگاه ها و سالمندان و بیمارستانها و دادگاه ها چه خبر است كسی بداد كسی نمی رسد و این روزنامه ها هستند كه صدای من و شما را باید بشنوند و به گوش مسئولان برسانند ترا خدا نظارت كنید و صدای مردم بی پناه را به گوش بازرسان و مسئولان برسانید ممنونم جام جم
كوروش
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
۰
۰
تو دوران دبستان ناظم مارو بدتر از این میزد
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
۰
۰
كودك ازاری چیه مامان منم به من اینجور غذا میداد
مینا
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
۰
۰
من خودم عمرا بچه مو نمیذارم مهد .به خدا از وقتی فیلمو دیدم بدجوری تو روحیه ام تاثیرگذاشته آدم طور می تونه این طور سنگدل باشه اون فقط یه بچه ست...باید مجازات بشه تا عبرتی بشه برای دیگران...دست اون مربی هم درد نكنه كه دست اونا رو روكرده
مادر
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
۰
۰
واقعا برای خودمون متاسف هستم دل انسان ریش میشه گویا این زن انسان نیست ی،حالا هی برید برای خارجی هارو نشان بدهید اخه ما خودمان نداریم
و
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
۰
۰
این ویدیو رو دیدم دچار سر درد شدم . ، مگه مردم بچشونو از سر راه اوردن كه این ....... این طوری رفتار كنه. مادر و پدر این بچه اگه دیدین پشتتون خالی شد و پیگیری نكردن ساكت نشینین.
مینا
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۰
۰
۰
بهتره از اون مربی كه فیلمو گرفته تشكر كنین حتما دلیلی برا سكوتش اون موقع داشته تازه اگه میخواست پنهون كنه اگه عذاب وجدان نداشت كه فیلمو پخش نمیكرد دستش درد نكنه باید مدیر مهد و اون .... بیشتر نیست مجازات شن
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
۰
۰
باسلام به نظر من اگه این مربی فیلم برداری نمی كرد چطور می تونست ثابت كنه این اتفاق برای بچه اتفاق افتاده كی حرفشو باور می كرد در ضمن به نظر بنده خانواده ها بیشتر حواس خودشون رو جمع می كنن و با تحقیق بیشتر فرزند خودشون رو به مهد كودك می سپارند كم كاری مدیر مهد ودر نهایت مربیان مهد در این جا قابل بررسی می باشد كه چطور متوجه چنین مشكلی نشده بودند البته قابل ذكر است بنده شاهد مهدهای بسیار خوب با مدیریت عالی و مربیان زحمت كش و دلسوزبودم امیدوارم دیگه شاهد چنین مشكلاتی در مهدها نباشیم البته بابد دلیل واقعی این فیلم برداری رو جویا شد ایا واقعا به خاطر كمك به بچه این كارو كرده و راه دیگه ای به ذهنش خطور نكرده اینم در جای خودش قابل بررسی می باشد با تشكر

نیازمندی ها