نرخ سود بانکی فورا کاهش یابد

۶ راهکار نعمت‌زاده برای رونق بورس

معاون نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: با بهبود اوضاع سیاسی و اقتصادی کشور، رونق دوباره به بازار سهام برمی‌گردد.
کد خبر: ۶۹۴۵۸۰
بهبود اوضاع سیاسی، رونق را به بازار سرمایه بازمی‌گرداند

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بازار سرمایه، محمدرضا عربی افزود: برخی شرکت‌های بورسی این روزها با وجود پتانسیل‌هایی که دارند، در کف قیمتی هستند. در عین حال، تحلیلگران هم معتقدند که این روزها قیمت سهام شرکت‌های بورسی ارزنده است.

وی تصریح کرد: هرکسی با دیدگاه و براساس تحلیل و برداشت خود نسبت به خرید و فروش سهام اقدام می‌کند. فکر می‌کنم اطلاعات موجود در بازار شفاف باشد، به علاوه، این روزها شرکت‌ها در حال انتشار صورت‌های مالی خود هستند و سرمایه‌گذاران براساس پیش‌بینی‌های آینده شرکت‌ها نسبت به خرید و فروش سهام اقدام می‌کنند.

عربی با تاکید بر این‌که به دنبال تامین مالی بازار اولیه هستیم، افزود: قبض انبار، سلف موازی، فروش اوراق به کسر و راه‌اندازی صندوق‌های پروژه می‌تواند عاملی برای رونق و تامین مالی شرکت‌ها باشد.

معاون نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به این‌که به‌طور قطع دولت از بورس حمایت می‌کند، ابراز کرد: دولت می‌داند بورس بهترین محل برای سرمایه‌گذاری است و بهترین جا برای این‌که مردم پول‌های خود را بیاورند، در این رابطه، دولت در چند حوزه می‌تواند به بازار سرمایه کمک کند.

عربی با تاکید بر این‌که هم اکنون دولت در دو حوزه پیگیر امور است، گفت: یکی از این موارد توسعه تامین مالی است. همچنین لایحه‌ای برای حمایت از تولید و شرکت‌ها در دست تدوین است که سازمان بورس و اوراق بهادار هم پیگیر آن است.

معاون نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار همچنین درخصوص توقف نمادهای بورسی و فرابورسی تصریح کرد: به‌طور معمول توقف نمادهای بورسی و فرابورسی کوتاه‌مدت بوده و به حداقل رسیده است، اما در مجموع سعی بر این است که توقف نمادها به حداقل برسد. این در حالی است که توقف‌های طولانی به دلیل اطلاع‌رسانی‌های اشتباه یا نبود اطلاع‌رسانی متوقف شده است.

عربی خاطرنشان کرد: مقرر شده تا از این پس دلایل توقف‌های طولانی مدت نماد شرکت‌ها چهارشنبه هر هفته روی سایت کدال قرار بگیرد تا دلایل توقف برای سرمایه‌گذاران و سهامداران روشن شود.

وی با اشاره به دستورالعمل حاکمیت شرکتی ادامه داد: دستورالعمل حاکمیت شرکتی همزمان در سازمان بورس و اوراق بهادار و شرکت بورس در حال پیگیری است.

عربی با تاکید بر این‌که دستورالعمل حاکمیت شرکتی هنوز مصوبه رسمی سازمان بورس و اوراق بهادار نیست، افزود: بر روی این موضوع کار می‌شود و انتظار می‌رود با توجه به این‌که در دستورالعمل هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار قرار دارد، بزودی دستورالعمل حاکمیت شرکتی به شرکت‌ها ابلاغ شود.

وی درباره محتوای این دستورالعمل، اظهار کرد: حاکمیت شرکتی از منافع سهامداران جزء حمایت می‌کند و سهامدار عمده یا شرکت نمی‌تواند حقوق سهامدار جزء را تضییع کند. پیش نویس این دستورالعمل به هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار آمده و در سازمان به دنبال تصویب آن هستیم.

عربی درباره ابزارهای جدید تامین مالی نیزگفت: تعداد ابزارهای مالی در بازار سرمایه مناسب ارزیابی می‌شود، برای مثال هم‌اکنون ابزار اوراق اجاره، مرابحه، مشارکت و... وجود دارد. این در حالی است که سال گذشته اوراق استصناع (سفارش ساخت)، در هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار به تصویب رسید و هم‌اکنون در انتظار اجراست.

معاون نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به این‌که مقررات صندوق پروژه در هیات مدیره سازمان بورس به تصویب رسیده است، خاطرنشان کرد: این اوراق بازار جدیدی را ایجاد می‌کنند، در این زمینه هم با شرکت‌های پتروشیمی و شرکت ملی صنایع پتروشیمی برای راه‌اندازی صندوق پروژه در حال مذاکره هستیم.

وی ادامه داد: یکی دیگر از صندوق‌های پروژه، صندوق‌های زمین و ساختمان هستند که سازمان از مدت‌ها پیش، مقررات آن را به تصویب رسانده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها