علی صالح آبادی رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با حضور در جلسه غیرعلنی امروز مجلس شورای اسلامی گزارشی از علل افت شاخص بورس در روزهای گذشته در کشور ارایه کرد.
کد خبر: ۶۹۵۲۳۲
بررسی افت شاخص بورس در نشست غیرعلنی مجلس

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر در مجلس صبح یکشنبه افزود: صالح آبادی در جلسه غیرعلنی صبح امروز گزارشی درباره بازار بورس و افت شاخص هابه نمایندگان ارایه کرد.

وی یادآور شد: رییس سازمان بورس در این جلسه، وضعیت سرمایه گذاری در کشور را خوب توصیف کرد و تاکید کرد مردم اعتماد مناسبی به شرایط موجود دارند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین رییس سازمان بورس در این جلسه سهم بخش های مختلف را در افت 16 هزار واحدی شاخص بورس عنوان کرد و گفت براین اساس سهم بخش پتروشیمی دو هزار واحد و بانک ها 1600 واحد بیان شد.

ریاست جلسه غیرعلنی امروز مجلس را حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن ابوترابی فرد برعهده داشت.

بورس ایران با 7 میلیون سهامدار رتبه اول خاورمیانه را دارا است

علیرضا خسروی نماینده مردم سمنان در مجلس نیز درمورد گزارش صالح آبادی رییس سازمان بورس ایران در جلسه غیر علنی امروز گفت: گزارش صالح آبادی شامل دو بخش بود که در بخش اول وضعیت بازار سرمایه و زیرساخت های قانونی و فرهنگی آن تشریح شد.

وی ادامه داد: براساس اظهارات رییس سازمان بورس، دو بازار سرمایه در کشور داریم که شامل بورس اوراق بهادار و بورس کالا است.

عضو کمیسیون عمران مجلس به عمر 40 ساله قانون اوراق بهادار اشاره کرد و افزود: رییس سازمان بورس در این جلسه، زیرساخت های مالی همچون سهام شرکت ها، اوراق صکوک و بازار مسکن را تشریح کرد و گفت در حال حاضر بورس ایران با 7 میلیون سهامدار رتبه اول خاورمیانه را دارد که علاوه بر این 40 میلیون سهام دار هم در بخش سهام عدالت وجود دارند.

نماینده مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در این جلسه رییس سازمان بورس با اشاره به اسناد بالادستی همچون سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی و همچنین سخنان رهبر معظم انقلاب تصریح کرد که بورس از گردنه سختی همچون تحریم و بحران های مالی عبور کرده است.

خسروی یادآور شد: بخش دوم اظهارات رییس سازمان بورس درباره نوسانات و افت شاخص بورس از تاریخ 15 دی ماه سال گذشته بود.

وی ادامه داد: براساس اظهارات صالح آبادی طی این مدت شاهد نوساناتی در شاخص ها بودیم که بر این اساس محصولات شیمیایی 3000 واحد، فلزات 2000واحد، کانی های فلزی 1500واحد، محصولات نفتی 1200واحد، بانک ها 1600واحد، سایر بخش ها6000 واحد افت داشته اند که مهم ترین دلایل آن رکود در فضای اقتصادی، شرایط سیاسی و بین المللی، نرخ سود بانکی و مقررات مختلف است.

وی همچنین گفت: رییس سازمان بورس تعیین تکلیف رابطه دولت و بخش خصوصی، اتخاذ تصمیمات بلند مدت در قانون بودجه و همچنین تاثیر صادرات بنگاه ها را از جمله عوامل افزایش شاخص بورس عنوان کرد.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها