معاون هنری وزیر ارشاد:

تولیدات نمایشی، آماری نباشند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان گفت: بیست و یکمین دوره جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان مهر ماه امسال با شعار «هویت، امروز، فردا» در همدان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۶۹۴۴۷۳
همدان میزبان بیست و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک

فاضل عبادی در گفت و گو با تسنیم در همدان، با اشاره به اینکه 4 بخش تئاتر دانش‌آموزی، پ‍‍ژوهش، مسابقه پوستر و مسابقه عکس به سایر بخش‌های جشنواره افزوده شده است، اظهار کرد: شرکت کنندگان در این دوره از جشنواره می توانند آثار خود را در 10 بخش، مسابقه تئاتر کودک، تئاتر نوجوان، تئاتر بین الملل، تئاتر خردسالان، تئاتر دانش آموزی، مسابقه تئاتر خیابانی، مسابقه ‌نمایشنامه نویسی، کارگاه‌های آموزشی و نشست‌های تخصصی، پژوهش و مقاله های علمی، مسابقه پوستر و عکس تئاتر کودک و نوجوان به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

وی با بیان اینکه همدان از قابلیت‌های وی‍ژه‌ای در برگزاری جشنواره‌ها برخوردار است، گفت: در استان از نظر زیر ساخت ها و سالن های نمایشی مشکلی نداریم.

عبادی تصریح کرد: بخشی از بودجه تخصیص یافته به اجرا یجشنواره رد مرکز و بخشی به استان همدان تعلق می گیرد.

وی با اشاره به اینکه 16 کمیته برای اجرای هر چه بهتر جشنواره رد حوزه های مختلف ارشاد همدان تشکیل و فعالیت می کنند، افزود: این جشنواره نباید تنها به زمان برگزاری جشنواره محدود شود بلکه با توجه به اهمیت حوزه کودک و نوجوان در سایر ایام سال نیز باید تداوم یابد.

عبادی اظهار کرد: تمایل داریم تا تمامی شهرستان ها و حتی روستاهای همدان از برنامه های این جشنواره بهره مند شوند، ضمن اینکه نیاز است تا این جشنواره در سایر استان های کشور نیز برنامه هایی را اجرا کند تا کودکان و نوجوانان سراسر ایران در این جشنواره سهیم شوند.

مدیر کل ارشاد همدان گفت: استفاده از سرمایه‌گذاران و حامیان بخش خصوصی در این دوره از جشنواره تئاتر پرنگ‌تر است.

عبادی اظهار کرد: استفاده از هنرمندان همدانی مقیم مرکز در دبیرخانه جشنواره در تهران نیز در دستور کار قرار دارد و هنرمندان تئاتر استان در بیست‌ویکمین فستیوال کودک و نوجوان همدان حضوری پررنگ دارند.

مسابقه تئاتردر بخش های کودک، نوجوان، بین‌الملل، خردسالان، دانش‌آموزی، خیابانی، مسابقه ‌نمایشنامه‌نویسی، کارگاه‌های آموزشی و نشست‌های تخصصی، پژوهش و مقاله‌های علمی، مسابقه پوستر و عکس تئاتر کودک و نوجوان از بخش‌های این جشنواره است.

همچنین مهلت ارسال لوح فشرده آثار متقاضی در بخش مسابقه کودک و مسابقه نوجوان تا تاریخ 20 مردادماه، حوزه ارزیابی و معرفی نمایش‌های برگزیده بخش مسابقه کودک و مسابقه نوجوان تا تاریخ 5 شهریورماه، مهلت ارسال طرح داستانی و اجرایی در بخش مسابقه تئاتر خیابانی و تئاتر خردسالان تا تاریخ 10 تیرماه، معرفی طرح‌های برگزیده بخش مسابقه تئاتر خیابانی و تئاتر خردسالان و بخش تئاتر دانش‌آموزی تا 25 تیرماه، مهلت دریافت لوح فشرده تئاتر خردسالان و طرح‌های برگزیده بخش مسابقه تئاتر خیابانی تا تاریخ 10 شهریورماه، مهلت ارائه‌ آثار برای مسابقه نمایش‌نامه‌نویسی تا تاریخ 8 شهریورماه تعیین شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها