رئیس کمیته محیط‌زیست شورای شهر تهران با اشاره به آخرین وضع خسارت توفان اخیر پایتخت گفت: خسارت‌های به بار آمده و دیه افراد مجروح و مقتول باید طبق قانون پرداخته شود و ستاد حوادث غیرمترقبه وابسته به دولت و همچنین شهرداری تهران باید به این موضوع رسیدگی کنند.
کد خبر: ۶۹۴۲۵۱
پرداخت خسارت به آسیب‌دیدگان حادثه توفان تهران

محمد حقانی در گفت‌وگو با مهر با بیان این‌که به 128 خودرو به دلیل پرتاب اجسام یا سقوط درخت و دیگر اشیا، خسارت‌های کلی و جزئی وارد شد، افزود: در توفان 2554 درخت ریشه‌کن شد یا تنه آن به طور کلی شکست، همچنین 13 مورد سقوط دکل برق و تاسیسات مخابراتی، 109 مورد سقوط تابلوی مغازه‌ها، علائم راهنمایی و رانندگی و 35 مورد سقوط از داربست گزارش شده است.

به گفته وی، توفان‌های اخیر باعث شد دست‌کم 1128 مورد خاموشی برق فشار ضعیف (خانگی و تجاری) در مناطق مختلف تهران ثبت شود.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به این‌که تیرهای چراغ برق در هشت مورد دچار شکستگی شد، گفت: سیم‌های برق و خطوط انتقال نیرو نیز در 185 مورد دچار پارگی شد که عامل قطع برق در مناطق مختلف بوده است.

حقانی توضیح داد: در روز توفان اصلی تهران، دست‌کم 505 مورد حادثه گزارش شد که سازمان آتش‌نشانی به همه آنها رسیدگی کرد که از این تعداد 320 مورد به طور مستقیم با توفان و پیامدهای آن ارتباط داشت که در این راستا از لحاظ صدمات انسانی نیز 48 نفر دچار ضربه به بخش‌های مختلف بدن از جمله سر (آسیب مغزی) و شکستگی‌های چندگانه و هفت نفر دچار مجروحیت با منشأ نامشخص شدند.

عضو شورای شهر تهران با بیان این‌که پنج نفر از ارتفاع سقوط کردند که بیشترین میزان مرگ و میر در این بخش بود، افزود: پنج نفر در اثر توفان دچار تصادف شدند، پنج نفر دچار خراشیدگی و چهار نفر به دلیل توفان و برخورد اشیای سرگردان، دچار پارگی در بافت‌های بدن شدند و در مجموع 81 مجروح و پنج فوتی داشته‌ایم.

حقانی ضمن تاسف از مرگ پنج نفر از شهروندان در این سانحه گفت: تهران شهر سانحه‌خیزی است و سوانحی از این دست قطعا باز هم تکرار خواهد شد، بنابراین امیدواریم مسئولان ذی‌ربط از جمله سازمان هواشناسی بتوانند این رویدادهای جوی را بموقع پیش‌بینی و اطلاع‌رسانی کنند و شهروندان نیز با رعایت اصل مراقبت از خود در مواقع بحرانی، آسیب به خود را به حداقل برسانند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها