یک متخصص ریه گفت: خروپف همراه با وقفه تنفسی هنگام خواب باعث مشکلات جدی از قبیل کاهش توانایی کار، کاهش حافظه، افزایش میزان فشارخون، نامنظمی ضربان قلب، سکته قلبی، سکته مغزی و افزایش تصادفات رانندگی می‌شود.
کد خبر: ۶۹۴۱۰۲

دکتر بابک امرا در گفت‌وگو با ایسنا افزود: اگر خروپف با ایجاد مشکلات تنفسی همراه نباشد، خروپف ساده نامیده می‌شود. خروپف ساده فقط باعث ناراحتی و بی‌خوابی همسر یا هم اتاقی فرد می‌شود و ممکن است عارضه زیادی برای فرد نداشته باشد، اما اگر خروپف همراه با وقفه تنفسی هنگام خواب باشد عوارض خطرناکی را به دنبال خواهد داشت.حتی وقفه تنفسی حین خواب در اطفال باعث شب ادراری و اختلال یادگیری و اختلال رفتاری می‌شود.

وی با تاکید بر این که در صورت وجود این علائم باید به پزشک مراجعه کرد، ادامه داد: علائمی همچون بیدار شدن فرد از خواب با احساس خفگی، خروپف با صدای بلند که ناگهان قطع شود و خواب آلودگی روزانه همراه با خرخر نیازمند مراجعه به پزشک است.درمان وقفه تنفسی حین خواب به دو روش جراحی و غیر جراحی است،اما درمان اساسی وقفه تنفسی حین خواب استفاده از دستگاه فشار مثبت و مداوم راه‌های هوایی است.البته در افراد چاق کاهش وزن مفید است. همچنین برخی افراد اگر به پهلو بخوابند در کاهش علائم مفید خواهد بود.

تعیین جنسیت فرزند در موارد درمانی استفاده شود

یک متخصص اورولوژی و ناباروری گفت: روش‌های تعیین جنسیت فرزند باید بیشتر در موارد درمانی، مثلا بیماری‌های ارثی که در یک جنس شایع است، استفاده شود.

دکتر همایون عباسی در گفت‌و‌گو با ایسنا، با بیان این‌که روش‌های تعیین جنسیت، نوعی لقاح مصنوعی است، اظهار کرد: از این روش‌ها می‌توان به روش IUI و میکرواینجکشن که پیشترفته‌تر از روش IVF است، اشاره کرد. در روش IUI لقاح ساده‌تر انجام می‌شود و نیاز به بیهوشی ندارد‌، احتمال موفقیت آن 70 درصد است، در حالی که میکرواینجکشن روش پیچیده‌تر و گران‌تری است، اما احتمال موفقیت آن بالای 95 درصد است. برای انجام روش‌های تعیین جنسیت، خانم‌ها باید در سن باروری باشند و بین 18 تا 43 سالگی زمان مناسبی برای استفاده از این روش‌هاست.تعیین جنسیت جنین هیچ عارضه جسمی برای خانم‌ها ندارد و سابقه زایمان‌ها نیز در این عمل موثر نیست.

وی تاکید کرد: در برخی از خانواده‌ها بیماری‌های ارثی وجود دارد که فقط در یک جنس شایع است.در این صورت یکی از بهترین روش‌های پیشگیری از بروز این نوع بیماری‌ها استفاده از روش‌های تعیین جنسیت است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها