سقف برداشت وجه از خودپرداز ها به ۵۰۰ هزار تومان رسید

تعدادی از بانک‌های خصوصی و دولتی کشور طی اقدامی سقف برداشت نقدی از دستگاه‌های خودپرداز را از ۲۰۰ هزار به ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان افزایش داده‌اند.
کد خبر: ۶۹۳۲۷۲

به گزارش تسنیم، بررسی‌های میدانی از سطح شهر حکایت از آن دارد که این بانک‌ها سقف برداشت نقدی از دستگاه‌های خودپرداز را که پیش از این 200 هزار تومان بود به حداکثر 500 هزار تومان افزایش داده‌اند، البته این امکان در دستگاه‌های خودپرداز تعدادی از بانک‌ها قابل مشاهده است و در تعدادی دیگر نیز روش جداگانه‌ای به‌کار گرفته شده است، در این مورد می‌توان بانک‌هایی را مثال زد که به‌صورت اسمی در دستگاه‌های خودپرداز حداکثر 200 هزار تومان را به‌صورت نقد پرداخت می‌کنند ولی به‌صورت عملی مشتری اگر بخواهد سقف بیشتری از 200 هزار تومان را برداشت کند، می‌تواند در دو مرحله این خواسته خود را برآورده کند.البته برخی بانک‌ها این موضوع را به‌طور رسمی اعلام کرده‌اند. مثلا بانک ملی و سینا اعلام کرده اند سقف برداشت وجه از خودپردازهایشان از 200 هزار تومان در روز به 500 هزار تومان افزایش یافته است. بانک توسعه صادرات نیز افزایش سقف پرداخت نقدی از خودپرداز هایش را400 هزار تومان اعلام کرده است.

بانک مرکزی: هنوز مجوزنداده‌ایم

در همین حال مدیرکل فناوری اطلاعات بانک مرکزی تأکید دارد موضوع افزایش سقف پرداخت نقدی از خودپردازها در حال بررسی است و بانک مرکزی هنوز مجوزی به بانک‌ها برای این امر نداده است.

ناصر حکیمی تأکید کرد که بانک مرکزی در حال بررسی افزایش سقف برداشت و انتقال وجه از خودپردازهاست و تا پایان تیرماه جاری نتیجه را اعلام می کند.

وی تصریح کرد، به بانک هایی که این سقف را افزایش داده اند تذکر داده شده که سقف قبلی را رعایت کنند.

وی اظهار کرد: سقف پرداخت خودپردازها همچنان 200 هزار تومان و سقف مجاز انتقال وجه کارت به کارت بین بانکی از طریق خودپردازها و درگاه‌های اینترنتی نیز همان 30 میلیون ریال در هر شبانه‌ روز برای هر کارت است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها