عضو کمیسیون اجتماعی خبر داد

کاهش ساعت کاری بانوان شاغل با شرایط خاص

در حالی‌که دولت قبل از ماه رمضان عدم کاهش ساعات کاری کارمندان را اعلام کرد، مهرداد بذرپاش عضو هیات رییسه مجلس از تقدیم طرحی برای کاهش ساعت کار ادارات در ماه مبارک رمضان با قید دو فوریت خبر داده و به ایرنا گفته «این طرح به‌منظور رفاه حال روزه‌داران در ماه‌های گرم سال تدوین و با قید دو فوریت تقدیم هیات رییسه شده است.»
کد خبر: ۶۹۲۹۳۶
تلاش مجلس برای کاهش ساعت کار در رمضان

وی تصریح کرد: در این طرح در صورت تصویب نهایی در مجلس، دولت می‌تواند در ماه مبارک رمضان ساعت کاری کارکنان را از 44 ساعت به 34 ساعت در هفته کاهش دهد.

دلیل آتش‌سوزی در اوین چه بود؟

در حالی‌که برخی رسانه‌های خارجی طی روزهای اخیر از وقوع آتش‌سوزی در یکی از بندهای زندان اوین و شایعاتی درباره پیامدهای آن سخن گفته بودند، رییس بازداشتگاه اوین گفت: جوسازی رسانه‌های غربی در مورد حادثه اوین دروغ است و فقط اتصال دو سیم برق موجب بروز آتش‌سوزی در این بازداشتگاه شده بود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، علی‌اشرف رشیدی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خبری که رسانه‌های غربی منتشر کردند، کذب است، هرچند ما از بیگانگان توقع نداریم که خبر را بدرستی منتشر کنند.

روایت اسماعیلی از وضع متهمان حوادث پس از انتخابات سال 88

غلامحسین اسماعیلی، رییس کل دادگستری استان تهران گفت: محکومان غیابی فتنه پس از بازگشت به کشور بازداشت می‌شوند.

به گزارش مهر، وی افزود: افرادی که به‌صورت غیابی محکوم شده‌اند پس از ورود به ایران بازداشت خواهند شد، اما می‌توانند در صورت بازگشت نسبت به رای خود واخواهی کنند.

توصیه لاریجانی به رسانه‌ها برای رعایت ادب حکومتی

رییس مجلس در واکنش به انتقاد تند رسایی، نماینده تهران از یکی از روزنامه‌ها که مدعی شده بود دلیل مذاکره نکردن وزارت خارجه با نماینده‌ها، بیم جاسوسی نمایندگان بوده، گفت: ملاک همین است که چارچوب‌های نظام را در مذاکرات رعایت کنند و رسانه‌ها هم باید توجه داشته باشند ادب حکومتی را در این زمینه‌ها رعایت کنند.

هفته گذشته در یک روزنامه ادعا شده بود وزارت امور خارجه حاضر به بحث با مجلس در موضوع هسته‌ای نشد؛ زیرا برداشت وزارت خارجه این بود که از این جلسات برای جاسوسی از روند مذاکرات استفاده می‌شود.

بسیج به کمک پلیس می‌آید

رییس‌ پلیس آگاهی ناجا از امضای توافق‌نامه بین سازمان بسیج و نیروی انتظامی خبر داد و گفت: به دنبال آن هستیم تا از نیروهای توانمند بسیج برای تشدید مقابله با سرقت استفاده کنیم.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار سید حسن بتولی گفت: این توافق‌نامه به امضا و تائید فرماندهان هر دو ارگان یعنی سردار اسماعیل احمدی‌مقدم و سردار محمدرضا نقدی رسید و به همین منظور مقرر شد تا دو کارگروه فرهنگی، اجتماعی، اطلاعاتی و عملیاتی تشکیل شود.

اظهارات ضدونقیض صهیونیست‌ها درباره برنامه هسته‌ای ایران

رییس موساد در چرخشی نسبت به مظلوم‌نمایی‌های پیشین این رژیم، در تازه‌ترین اظهارات خود تصریح کرده که بزرگ‌ترین تهدید برای امنیت اسرائیل درگیری با فلسطینیان است، نه برنامه هسته‌ای ایران.

به گزارش فارس و به نقل از روزنامه صهیونیستی هاآرتص، «تامیر پاردو» در نشستی در خانه شخصی خود که ۳۰ نفر از تجار در آن حضور داشتند، از داعش هم به عنوان یک تهدید نام برده است.

در همین حال رویترز خبر داده که یووال اشتاینیتز، وزیر اطلاعات و امور استراتژیک اسرائیل گفته است: ارزیابی من آن است که تا بیستم جولای هیچ توافقی منعقد نمی‌شود.

وی اضافه کرده است: ایرانی‌ها با موضعی سرسختانه پای میز مذاکره آمده‌اند و می‌خواهند مواضع 1+5 را نرم کنند.

او برخلاف گفته‌های رییس موساد گفت: سفر من به واشنگتن نشان می‌دهد که مساله ایران برای اسرائیل خیلی مهم‌تر از مساله تروریسم و مشکلات ما در مرزهای شمالی با لبنان و سوریه است.

افراطی‌های اصلاح‌طلب تضعیف شدند

مرتضی الویری، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و شهردار پیشین تهران در گفت‌وگویی با روزنامه «اعتماد» به روابط دولت و اصلاح‌طلبان اشاره کرده و گفته «جریان اصلاح‌طلبی بخش افراطی خود را کنار گذاشت و این بخش تضعیف شد. جریان اصلاحات به واقعیت‌های موجود نزدیک‌تر شد و احساس کرد که نمی‌توان با تندروی‌ها از آن دست مشکلات را حل کرد.»

وی در این گفت‌وگو یادآور شد: «آقای روحانی از همان اول اعلام کرده بود که اصلاح‌طلب نیست بلکه اعتدال‌گراست، این بحث اعتدال‌گرایی هم خط‌کشی ایشان با جریان اصلاح‌طلب و اصولگراست... اصلاح‌طلبان هم هیچ‌گاه ایشان را اصلاح‌طلب معرفی نکردند.»

او با بیان این‌که روحانی مجموعه‌ای را تحویل گرفته که چندین زلزله 8 ریشتری همه ساختارهای آن را ویران کرده، گفته است: «فاصله میان انتظارات عمومی و کارهای انجام شده در ماه‌های گذشته یک نوع گله‌مندی را ایجاد کرده است.»

تذکر 10 نماینده به پورمحمدی درباره خاتمی

10 نماینده مجلس در تذکری کتبی به وزیر دادگستری، خواستار ممنوع‌الخروجی، ممنوعیت تصویری و ممنوعیت بیانی (سخنرانی) سیدمحمد خاتمی، رییس‌جمهور پیشین شدند.

به گزارش ایرنا، جواد کریمی‌قدوسی، نصرالله پژمان‌فر، علی کائیدی، سیدمرتضی حسینی، سیدمحمدمهدی موسوی‌نژاد، رضا آشتیانی عراقی، اسماعیل کوثری، فاطمه آلیا، روح‌الله حسینیان و مهرداد بذرپاش نمایندگان امضاکننده این تذکر هستند و خطاب به مصطفی پورمحمدی بر لزوم «اهتمام جدی در اجرای حکم ممنوع‌التصویر، ممنوع‌الخروج و ممنوع‌البیان بودن سیدمحمدخاتمی توسط قوه قضاییه» تاکید کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها