رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری، با اشاره به نشست مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌ جمهوری در خصوص عفاف و حجاب گفت: موضوع عفاف و حجاب اخیرا بیشتر از گذشته مورد توجه صاحبنظران و دلسوزان قرار گرفته است و یکی از علت‌های این نگرانی شروع فصل تابستان و توسعه پیدا کردن بی‌حجابی‌ها در جامعه است؛ بطوری‌که برخی از ناهنجاری‌ها در حال تبدیل شدن به عرف است.
کد خبر: ۶۹۲۴۸۱
تشکیل جلسه ویژه حجاب به دستور روحانی

سیدرضا اکرمی در گفت‌وگو با مهر، با اشاره به نامه 195 نفر از نمایندگان مجلس به رییس‌جمهور، گفت: این نمایندگان خواستار رسیدگی به موضوع حجاب و عفاف شدند، بنابراین رییس‌جمهور نیز این موضوع را به زیرمجموعه مربوط ارجاع دادند و نشستی در این خصوص با حضور برخی از صاحبنظران برگزار شد.

رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری تصریح کرد: قانون حجاب و عفاف در سال 83 تصویب سپس به وزارت ارشاد، وزارت کشور و 20 دستگاه مرتبط ابلاغ شد، اما هنوز اراده جدی در دستگاه‌ها برای اجرایی کردن این قانون دیده نمی‌شود و متاسفانه این اراده امروز هم وجود ندارد.

روایت جدید حجاریان از رابطه اصلاح‌طلبان با دولت

سعید حجاریان از چهره‌های شاخص جریان اصلاحات در گفت‌وگو با روزنامه آرمان، درباره رابطه اصلاح‌طلبان با رییس‌ جمهور گفته است: ‌رابطه ما با ایشان رابطه «اتحاد، انتقاد» است، یعنی اتحاد علنی و انتقاد مخفی داریم.

حجاریان درباره دفاع جبهه اصلاحات از روحانی تاکید کرده است: او به عنوان اصلاح‌طلب به میدان نیامد و البته شاید هم مقداری تحفظ داشته باشد که ما از او دفاع کنیم. افرادی مانند من بخواهند دفاع کنند، می‌گویند اینها سهم می‌خواهند.

هرچند حجاریان در این گفت‌وگو تاکید کرده که «من آقای روحانی را بعد از انتخابات 24 خرداد 92 ندیده‌ام»، اما این را هم گفته که «زمین خوردن دولت روحانی برای ما بد می‌شود... لذا بهترین گزینه ما آقای روحانی است و باید از او دفاع کنیم، منتها دفاعی نرم.»

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو تصریح کرده است: ستاد دولت بعضا ناهماهنگ است. او به‌عنوان مصداق ادعای خود به وزارت کشور اشاره کرده و گفته که خیلی ازفرمانداران هنوز از قبل باقی‌ مانده‌اند.

برخی این اظهارات حجاریان را آغاز فشار سیاسی بر روی رحمانی‌فضلی، وزیر کشور ارزیابی می‌کنند.

گزارش رویترز از عقد قرارداد جدید هسته‌ای ایران و روسیه

خبرگزاری رویترز با اشاره به مذاکرات هسته‌ای اخیر بین ایران و روسیه نوشت: ایران و روسیه قرارداد جدید هسته‌ای امضا خواهند کرد و طبق آن روسیه ملزم خواهد بود دو رآکتور هزار مگاواتی را در ایران نصب و راه‌اندازی کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از رویترز؛‌ علی‌اکبر صالحی، رییس سازمان انرژی اتمی در سفری که به مسکو خواهد داشت، در پی عقد قرارداد با روسیه مبنی بر نصب و ساخت دو رآکتور در ایران است که ساخت آنها از اوایل سال آینده آغاز خواهد شد. پس از سفر صالحی به مسکو، کلنگ‌زنی محل رآکتورها از اواخر امسال آغاز خواهد شد.

ایراد دوباره شورای نگهبان به طرح بیمه بیکاری

روابط عمومی شورای نگهبان اعلام کرد: طرح بیمه بیکاری و حمایت از بیکاران متقاضی کار که قبلا از سوی شورای نگهبان برای رفع اشکالات به مجلس شورای اسلامی اعاده شده بود، مجددا در شورای نگهبان بررسی شد که اشکال قبلی شورای نگهبان در مورد مغایرت با اصل ۷۵ قانون اساسی(بار مالی) هنوز رفع نشده بود.

بر اساس این گزارش، همچنین طرح جامع حدنگار (کاداستر) کشور در جلسه اخیر شورای نگهبان بررسی شد که ایرادات و ابهاماتی نسبت به مواد مختلف از جمله ایراد بار مالی هنوز باقی بود؛ بنابراین برای رفع ایرادات به مجلس برگشت داده شد.

رایزنی‌های سراج برای بازگرداندن خاوری

رییس سازمان بازرسی کل کشور که برای شرکت در اجلاس جهانی آمبودزمان به کره‌جنوبی سفر کرده در حاشیه این اجلاس خواستار همکاری غربی‌ها برای استرداد مدیرعامل فراری بانک ملی شد.

به گزارش فارس و به نقل از روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور، ناصر سراج در این ملاقات‌ها خواستار همکاری کشورهای غربی در استرداد متهمان فساد اقتصادی از جمله مدیرعامل پیشین بانک ملی متهم در پرونده فساد 3000 میلیاردی شد.

بر اساس این گزارش، سراج با تشریح مواد مربوط در فصول چهارم و پنجم کنوانسیون سازمان ملل متحد برای مقابله با فساد و با استناد به این که کشور پذیرنده نیز کنوانسیون مزبور را تصویب کرده، خواستار آن شد که در خصوص استرداد متهم و متهمان مربوط به پرونده 3000 میلیاردی همکاری‌ های لازم را به عمل آورند.

بر اساس این گزارش، در مذاکرات به عمل آمده طرف‌های مقابل قول همکاری دادند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها