سریالی جدید از کارگردان «کلاه پهلوی»

روایت ‌حسن جوهرچی از «برابر اصل»

تصویربرداری سریال تلویزیونی برابر اصل به نویسندگی و کارگردانی سیدجلال‌الدین دری در خیابان‌های تهران ادامه دارد و از امروز حسام نواب‌صفوی به عنوان بازپرس محمودی جلوی دوربین می‌رود؛ حسن جوهرچی هم نقش اصلی این سریال را بازی می‌کند.
کد خبر: ۶۹۲۳۸۶
روایت ‌حسن جوهرچی از «برابر اصل»

در این سریال حسن جوهرچی، روناک یونسی، سیاوش طهمورث، نفیسه روشن، حدیثه تهرانی، آزاده ریاضی، پریسا روشنی، سولماز حصاری، حسام نواب‌صفوی، حشمت آرمیده، مجتبی طهمورث و عمار تفتی بازی می‌کنند.

سیدجلال‌الدین دری، نویسنده و کارگردان سریال تلویزیونی «برابر اصل» در این باره گفت: این سریال در 13 قسمت به سفارش شبکه یک و با مشارکت کانون سردفتران تولید می‌شود. از دو هفته پیش سریال را کلید زدیم و ‌اکنون مشغول ضبط سکانس‌های خانه گوهری هستیم.

وی ادامه داد: حسن جوهرچی نقش رضا گوهری و روناک یونسی نقش لیلا همسر رضا را بازی می‌کند. رضا گوهری سردفتردار است و درگیر ماجراهای مختلفی می‌شود. از امروز تصویربرداری صحنه‌های دادسرا را آغاز می‌کنیم که حسام نواب صفوی نقش بازپرس محمودی را بازی می‌کند.

این کارگردان با اشاره به لوکیشن‌های این سریال گفت: حدود چهار روز در تهران ضبط داریم و بعد از آن بخش‌هایی از قصه را در استان البرز ضبط می‌کنیم. بعضی صحنه‌های این سریال هم در استان گیلان می‌گذرد و به احتمال زیاد در شهر لاهیجان تصویربرداری می‌کنیم.

دری درباره دیگر بازیگران این سریال افزود: نفیسه روشن نقش شیده، سیاوش طهمورث نقش یاوری، حدیثه تهرانی نقش نسرین و عمار تفتی نقش آرش را ایفا می‌کنند.

داستان این سریال درباره زندگی آقای گوهری است که در یک دفتر اسناد رسمی مشغول به کار است. یاوری(سیاوش طهموث) نسبت دوری با گوهری دارد و از آنجایی که در گذشته قصد کلاهبرداری از این دفتر را داشته و موفق نشده؛ تصمیم به انتقام گرفته است، به همین دلیل با طراحی یک نقشه، کارآموزی را وارد دفتر می‌کند تا بتواند از این طریق انتقام بگیرد.

وی درباره دلایلش برای نگارش فیلمنامه سریال برابر اصل گفت: من علاوه بر نویسندگی و کارگردانی در دفتر اسناد رسمی شاغل هستم، به همین دلیل در آنجا با موضوعات متعددی سر و کار دارم، حتی شاهد توقعات بیجای برخی مراجعه‌کنندگان هستیم، به همین دلیل تصمیم گرفتم قصه‌ای با این محوریت بنویسم.

/Media/Image/1392/03/25/635069206555424247.jpg

این کارگردان ادامه داد: به نظرم جای چنین موضوعاتی در تلویزیون خالی است و باید به آن بپردازیم تا مردم نسبت به آنها آشنایی پیدا کنند. تاکنون چند کار با این موضوع ساخته شده، اما به نظر من این آثار برداشت درستی از واقعیت نبوده است. در واقع دوستان نویسنده هر چه در رابطه با موضوع به ذهن‌شان می‌رسد، می‌نویسند و سعی می‌کنند گره‌های داستان را بیشتر کنند، اما گاهی همین گره‌های داستانی موضوع اصلی را منحرف می‌کند و اطلاعات درست به مخاطب منتقل نمی‌شود.

دری عنوان کرد: بنابراین سریال برابر اصل فقط یک مجموعه سرگرم‌کننده برای مخاطب نیست و هدف ما از تولید این سریال آشنایی مردم با مسائل حقوقی است تا در مواجهه با این مسائل، دچار دردسر نشوند.

وی درباره انتخاب بازیگران این سریال گفت: خوشبختانه توانستیم بازیگران توانمند را جذب کنیم تا بتوانند بخوبی از پس نقش‌ها بربیایند. برای نقش رضا گوهری به دنبال بازیگری بودم که هم بازی خوبی داشته باشد و هم این‌که تسلط خوبی بر دیالوگ‌هایش داشته باشد. از ابتدا هم حسن جوهرچی را در نظر داشتم. به نظرم او بهترین گزینه برای این نقش بود. این کارگردان درباره انتخاب حسام نواب‌صفوی برای نقش بازپرس هم گفت: با توجه به این‌که نواب‌صفوی حقوق خوانده، به همین دلیل بهترین گزینه برای نقش بازپرس بود، چون باید بازیگری برای این نقش انتخاب می‌کردم که با اصطلاحات حقوقی آشنا باشد و نیازی نباشد که من وقت بگذارم و توضیح بدهم. بنابراین تحصیلات نواب‌صفوی کمک زیادی برای نقش به او کرده است.

دری درباره انتخاب لاهیجان به عنوان لوکیشن این سریال گفت: با توجه به این‌که خرید و فروش زمین در شمال زیاد است و بیشتر زمین‌ها هم سند رسمی ندارد و بیشتر مردم در قالب سندهای دستی با یکدیگر معامله می‌کنند، به همین دلیل با دردسرهای زیادی روبه‌رو می‌شوند، حتی بخش زیادی از پرونده‌های دادگاه هم به این نوع اسناد مربوط می‌شود، بنابراین بخشی از قصه در شمال می‌گذرد.

دری ادامه داد: امیرخسرو شاهوردی همزمان با تصویربرداری مشغول تدوین این سریال است.

برخی از عوامل تولید این سریال عبارتند از؛ مدیر تصویربرداری مجید طرقی، صدابردار محمدجواد یمقی، طراح صحنه محمد صادقی، طراح گریم رابعه ملاحسینی، منشی صحنه هدیه نصیری، دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز سعید نقدزاده، مدیرتولید مجتبی برهانی‌زاده و عکاس امیرکورش اعرابی. (جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها