دکتر فضل‌الله صفی، سخنگوی تیم معالج آیت‌الله مهدوی‌کنی درباره آخرین وضع جسمانی رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: ایشان چشم‌هایشان را باز کردند؛ علاوه بر باز کردن چشم‌ها، در صورت پلک زدن می‌توان نتیجه گرفت که فعالیت‌ها سالم است. به گزارش باشگاه خبرنگاران، وی عفونت ریوی به وجود آمده از هفته قبل را کاملا کنترل شده ارزیابی کرد و در ادامه افزود: با توجه به تنفس خودبه خودی، دستگاه تنفسی را از آیت‌الله مهدوی‌کنی جدا کرده‌ایم.
کد خبر: ۶۹۱۹۶۸

همچنین حجت‌الاسلام‌والمسلمین میرلوحی، داماد آیت‌الله مهدوی‌کنی گفته است: رفلکس‌های مغز ایشان بهتر شده و اعضای بدن‌شان از جمله قلب، کبد، کلیه و ریه بهتر شده و داروهای مصرفی در بهبود بیماری آیت‌الله مهدوی‌کنی تاثیرگذار بوده است.

تکرار پیشنهاد تشکیل کمیته حقیقت‌یاب

همزمان با سی و دومین سالگرد ربایش دیپلمات‌های سفارت جمهوری اسلامی ایران در لبنان، وزارت امور خارجه کشورمان با صدور بیانیه‌ای پیشنهاد قبلی خود برای تشکیل یک کمیته حقیقت‌یاب بین‌المللی به منظور روشن شدن سرنوشت چهار دیپلمات ربوده شده ایرانی را مورد تاکید قرار داد. به گزارش اداره‌کل دیپلماسی رسانه‌ای وزارت خارجه، این وزارتخانه در بیانیه خود اظهار امیدواری کرده که بزودی شاهد آزادی همه اسرا و زندانیان مسلمان بویژه چهار دیپلمات جمهوری اسلامی ایران از زندان‌های رژیم صهیونیستی و تعقیب و محاکمه عوامل جنایتکار صهیونیستی در این زمینه باشیم.

درخواست ایران برای تحقیق فوری درباره درز اطلاعات محرمانه در آژانس

نماینده جمهوری اسلامی ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارش چهار صفحه‌ای، ضمن پاسخگویی به برخی بندهای گزارش آخر مدیرکل آژانس درباره اجرای پادمان در ایران، از افشای اطلاعات محرمانه هسته‌ای کشور در این گزارش‌ها انتقاد کرد. به گزارش تسنیم، رضا نجفی در این گزارش، تحقیقات سریع آژانس در رابطه با درز اطلاعات در داخل دبیرخانه آژانس به رسانه‌ها و آژانس‌های خبری غرب را درخواست کرد.

جنتی: روحانی ادامه دهنده راه هاشمی نیست

علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز پنجشنبه در همایشی با عنوان «ما دل‌آرامیم»، با انتقاد از وضع کشور در دولت قبل گفت: امروزه متاسفانه با کسانی مواجه هستیم که هر قدمی برمی‌داریم از جمله حل و فصل تحریم‌ها و گشایش وضع اقتصادی و فضای فرهنگی کشور، اظهار نگرانی و دلواپسی می‌کنند. این افراد که داعیه دل‌نگرانی دارند، چرا در طول هشت سال گذشته در حوزه‌های فرهنگی، اقتصادی و... کشور نگران نبودند؟ به گزارش ایسنا، جنتی ادامه داد: دولت یازدهم خود را مشغول حاشیه‌سازی‌های مخالفان نمی‌کند و برنامه‌ها و وظایف قانونی و شرعی خود را با جدیت پیگیری می‌کند.

او در حاشیه همین همایش در پاسخ به پرسشی درباره نسبت فکری روحانی و هاشمی گفت: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بنیانگذار اعتدال است و روحانی نیز به تفکر وی نزدیک است، اما ادامه دهنده راه هاشمی نیست.

استقبال وزارت علوم از فرمایشات رهبری

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در استقبال از بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار استادان دانشگاه‌ها بیانیه‌ای صادر کرد. به گزارش ایرنا، در این بیانیه‌ آمده است: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، تحقق منویات رهبر معظم انقلاب را به منزله گشایش افق‌های نوین گسترش علمی، سیاسی و دینی در دانشگاه‌های کشور دانسته و خود را ملزم به تلاش مضاعف در جهت تحقق گفتمان راهبردی ایشان برای ایجاد محیط‌های علمی عقل محور، قانون‌گرا و آینده‌نگر و برخوردار از پویایی وعقلانیت و به دور از سیاست‌زدگی می‌داند تا دانشگاه پرچمدار انتقال ارزش‌های الهی به نسل‌های آینده، تعمیق اخلاق و معنویت، خودآگاهی، خودباوری و پویایی باشد.

متحجران بعدها سوار قطار انقلاب شدند

سیدحسن خمینی در ضیافت افطاری شامگاه پنجشنبه با حضور جمعی از زندانیان سیاسی قبل از انقلاب گفت: تحجرستیزی ریشه انقلاب اسلامی است و جریان دیندار حاضر در انقلاب ما هرگز به آبشخور تحجر متصل نبوده است. برعکس، متحجران از همراهی با انقلاب بازماندند و بعدها سوار این قطار شدند. به گزارش جماران، یادگار امام با اشاره به بحران افراطی‌گری در منطقه یادآور شد: فکر نمی‌کنم در این چند سال، اسرائیل روزهایی خوش‌تر از این روزها را دیده باشد، چرا که جهان اسلام به گونه‌ای به خود مشغول است که همه‌جای آن، از افغانستان و شام گرفته تا یمن، ستیزه‌ای به راه است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها