مدیرکل محیط زیست استان تهران گفت: در جلسه کمیته مواقع «اضطرار» آلودگی هوا مصوباتی از جمله ایجاد مرکز مهار برای هماهنگی و اطلاع‌رسانی آلودگی هوای تهران، برگزاری کمیته ماهانه کارگروه کاهش آلودگی هوا و ساماندهی معادن شن و ماسه تصویب شد.
کد خبر: ۶۹۱۴۴۳
تهران به سوی اکوسیستم بیابانی پیش می رود

محمدهادی حیدرزاده افزود: مهم‌ترین دلایل افزایش غلظت ذرات معلق کمتر از 5/2 میکرون در آسمان تهران همزمان شدن وزش بادهای غربی و بادهای شرقی در این استان بوده است.

به گزارش فارس، حیدرزاده با بیان این‌که کلانشهر تهران به طرف اکوسیستم بیابانی پیش می‌رود، اظهار کرد امروز همچنان غلظت ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون در آسمان کلانشهر تهران قابل ملاحظه خواهد بود.

به گفته وی پیش‌بینی می‌شود فردا (جمعه) گرد و غبار از تهران به طور کلی خارج شود.

وی همچنین به راه‌اندازی سامانه پیش‌بینی آلودگی هوا با همکاری شرکت کنترل کیفیت هوای شهرداری تهران اشاره و بیان کرد: این سامانه اوایل مهر ماه به بهره‌برداری می‌رسد.

حیدرزاده درباره بهره‌برداری از معادن در اطراف تهران و تاثیر آن در افزایش ریزگردها در این کلانشهر گفت: وجود معادن در استان تأثیر قابل توجهی در افزایش گرد و غبار دارد و بهره‌برداری‌های غیراصولی نیز در این باره موثر بوده است.

حیدرزاده عنوان کرد: یکی از مصوبات کمیته اضطرار کاهش آلودگی هوا ساماندهی معادن شن و ماسه بوده است که بر این اساس بررسی‌ها و جمع‌بندی‌ها به مراجع مربوط ارجاع می‌شود البته در مواقع مورد نیاز این بررسی‌ها به شورای تأمین استان نیز ارائه خواهد شد.

مدیر کل محیط زیست استان تهران از راه‌اندازی مرکز مهار (مرکز هماهنگی و اطلاع‌رسانی آلودگی هوای تهران) خبر داد و عنوان کرد: این مرکز به منظور جلوگیری از موازی‌کاری در اطلاع رسانی در محل اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران با همکاری استانداری ایجاد می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها