بابک زنجانی "لابی" خود را فعال کرده است. یک نماینده مجلس در این باره گفت: «خبرهایی به ما رسیده که نشان از لابی جدی آدم‌های زنجانی در لایه‌های میانی برخی نهادها دارد.»
کد خبر: ۶۹۰۲۶۷
لابیِ بابک زنجانی فعال شد

به گزارش فرارو، امیر عباس سلطانی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با روزنامه شرق با بیان این مطلب افزود: «زنجانی هم در وزارت نفت و هم در برخی دیگر از نهادها آدم دارد. یعنی افرادی که دنبال منافع او هستند و پیگیر موضوع. خیلی از اینها در لایه‌های میانی به بالا هستند و برخی‌شان هم نفوذ زیادی دارند. نمی‌خواهیم اشاره مستقیم کنیم تا سرنخ‌ها از دست نرود.»

او درباره نحوه فعالیت "لابی" زنجانی گفت: «لابی این آقایان صرف تغییر و دستکاری برخی اسناد می‌شود و برخی چانه‌زنی‌ها و تلاش برای کاهش میزان بدهی زنجانی به بیت‌المال. به قول معروف اینها می‌خواهند تا جایی که شده مفری بجویند و در پی وقت‌کشی هستند.»

وزارت نفت شاکی اصلی بابک زنجانی است این وزارت خانه می گوید زنجانی حدود دو میلیارد و هشتصد میلیون دلار بدهکار است. بدهی که تاکنون پرداخت نشده است. بنا به گفته مسئولان وزارت نفت اموال زنجانی کفاف بدهی او را نمی دهد.

داعش خلیفه معرفی کرد

سخنگوی گروه تروریستی داعش از ابوبکر بغدادی به عنوان خلیفه انتخابی شورای داعش نام برده است. این در حالی است که ابوبکر بغدادی نیز این انتخاب را "قبول" کرده و خود را رهبر مسلمانان جهان دانسته است.

در یک ویدیوی کوتاه بر روی اینترنت منتشر شده، ابومحمد عدنانی سخنگوی داعش اعلام کرده که اعضای "شورای" این گروه تشکیل جلسه داده و تصمیم به تشکیل "خلافت اسلامی" و تعیین خلیفه برای مسلمانان گرفته اند.

موسوی وکروبی حفاظت می شوند

قائم‌مقام حزب موتلفه اسلامی با تاکید بر اینکه مرحوم عسکراولادی برای بازگرداندن آقایان موسوی و کروبی به دامان نظام تلاش کرده بود، عنوان کرد: هر دوی آنها از این فرصت برای طلب بخشش و عفو استفاده نکردند.

اسدالله بادامچیان در گفتگو با خبرنگار روزنامه رسالت، با تاکید بر اینکه برای حفاظت از جان موسوی و کروبی نظام تصمیم گرفته آنها تحت مراقبت باشند، بیان داشت: اعتقاد بنده بر این است که موسوی و کروبی کارگردانان فتنه هستند اما در دام سران اصلی یعنی آمریکا، انگلیس و صهیونیسم گرفتار شده و برهمین اساس باید استغفار کنند.

اسدالله بادامچیان با اشاره به قتل‌های زنجیره ای که در دوران اصلاحات رخ داد، عنوان کرد: این واقعه تجربه‌ای بود تا نظام تصمیم بگیرد از جان آقایان کروبی و موسوی در مقابل سوءقصدهایی که برای آنها در خارج از مرزهای کشور برنامه‌ر‌یزی شده است، جلوگیری کند تا مبادا قتل آنها به پای حزب‌اللهی‌ها گذاشته شود.

مجلس ششم افراطی بود

حسین مرعشی در گفتگو با روزنامه اصلاح طلب شرق، با ادعای اینکه کارگزاران در تندروی ها با اصلاح طلبان همسو نبوده است، گفت: من به‌عنوان یکی از موسسان حزب کارگزاران در مجلس پنجم کاملا فعال بودم اما در مجلس ششم کاملا گوشه‌نشینی اختیار کرده بودم. چون جو رادیکال بود و من یا باید با دوستان دیگر بر سر تندروی مخالفت می‌کردم تا هوادار داشته باشم که این موضوع مشی ما نبود. یا باید قافیه را واگذار می‌کردیم به دوستان رادیکال خودمان.


وی حزب کارگزاران سازندگی را از تندروی تبرئه و حسابش را از اصلاح طلبان جدا کرد و گفت: من ضعف کارگزاران را در گذشته می‌پذیرم. اما باید بگویم ما از ابتدا یک حزب میانه‌ رو و معتدل تلقی می‌شدیم. اما جامعه سیاسی بعد از دوم خرداد جامعه رادیکالی شد و حرف‌های ما در آن زمان خریدار نداشت. بنابراین اگر ما می‌خواستیم بر کار تشکیلاتی خود اصرار داشته باشیم، در عوض بیشتر موقعیت‌های سیاسی و اجتماعی خود را از دست می‌دادیم.

مرعشی افزود: زمان زیادی برد تا رادیکال‌ترین دوستان ما در جبهه اصلاحات که به انتخاب حسن روحانی به‌عنوان نایب‌رییس مجلس پنجم به ما انتقاد می‌کردند، انتخابات ۹۲ به انتخاب آقای روحانی روی بیاورند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
هم وطن
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۰
۰
۰
مطالب بالا خود نشان دهنده اوضاع بد رسیدگی به اختلاسهای بزرگ كه از مردم عادی وبدون حمایت های خاص بر نمی آید را نشان می دهد
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها