پس از آن‌که در برخی سایت‌ها، اخباری از ملاقات علی مطهری با رهبر معظم انقلاب و پرسش او درباره مساله حصر خانگی منتشر شد، مطهری در این زمینه توضیحاتی را ارائه کرد.
کد خبر: ۶۹۰۱۳۷
روایت علی مطهری از پرسش درباره حصر از رهبر انقلاب

این نماینده مجلس در گفت‌وگو با خبرآنلاین اظهار کرد: سه هفته پیش از طرف فراکسیون شاهد مجلس یعنی فراکسیونی که شامل نمایندگان فرزند شهید می‌شود، اعلام شد که وقت ملاقاتی با رهبر انقلاب گرفته شده، من هم همراه فراکسیون رفتم. در آنجا چند گروه دیگر هم حضور داشتند، ‌مثل سازندگان فیلم شیار 143 و برگزارکنندگان کنگره شهدای بازار و دست‌اندرکاران فناوری سلول‌های بنیادی. چند نفر صحبت کردند و مقام رهبری در ارتباط با صحبت آنها مطالبی گفتند. من هم درخواست وقت کردم و دو مطلب را گفتم، یک مطلب فرهنگی و دیگر درباره مساله حصر خانگی.

مطهری افزود:‌ گفتم از نظر من و بسیاری از افراد، ادامه حصر خانگی آقایان موسوی و کروبی به نفع کشور و انقلاب نیست و ضرورتی ندارد. از جنابعالی درخواست می‌کنم که به‌قوه قضاییه دستور بدهید که این موضوع را تمام کنند. اگر لازم است محاکمه شوند، ‌همراه دیگر اطراف ماجرا محاکمه شوند و به قضیه خاتمه داده شود.

این نماینده مجلس گفت: مقام معظم رهبری فرمودند «من قبلا درباره بصیرت صحبت کرده‌ام و این که نباید راه شهدا و راه انقلاب را گم کنیم. جرم اینها بزرگ است و اگر امام(ره) بودند شدیدتر برخورد می‌کردند. اگر اینها محاکمه شوند حکمشان خیلی سنگین خواهد بود و قطعا شما راضی نخواهید بود. ما اکنون به اینها ملاطفت کرده‌ایم.»

ابتلای آیت‌الله مهدوی‌کنی به عفونت ریوی

سخنگوی تیم پزشکی آیت‌الله مهدوی‌کنی درباره آخرین وضع درمانی رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: وضع عمومی ایشان قابل قبول است، اما عفونت ریوی نیز جدیدا به‌وضع بالینی ایشان اضافه شده و این خطر بسیار بزرگی است که بیماران بستری در بخش آی.سی.یو را تهدید می‌کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، دکتر فضل‌الله صفی، اظهار کرد: کارهایی که از سوی تیم پزشکی انجام می‌شود بیشتر مراقبتی و حمایتی است زیرا درمان‌های اساسی بیشتر بستگی به وضع هوشیاری ایشان دارد که متاسفانه طی سه هفته اخیر بهبود خاصی حاصل نشده است.

سخنگوی تیم پزشکی آیت‌الله مهدوی‌کنی، عفونت ریوی را در روند درمانی آیت‌الله مهدوی کنی بسیار خطرناک ارزیابی کرد و افزود: سیستم ایمنی بیماران با کهولت سن تضعیف شده و بیشتر در خطر عفونت‌ها قرار می‌گیرد.

توضیح رییس کمیسیون اصل 90 درباره سفر 2 نماینده به برزیل

رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی توضیحاتی درباره سفر دو نماینده عضو این کمیسیون به برزیل ارائه کرد.

به گزارش فارس، محمدعلی پورمختار ضمن تکذیب خبر اعزام شاه‌حسینی و شافعی از سوی کمیسیون اصل 90 مجلس به مسابقات برزیل، گفت: آنان بدون هیچ‌گونه ماموریتی از سوی کمیسیون، به صورت کاملا شخصی به برزیل مسافرت کرده‌اند. پیشتر مصطفی افضلی‌فرد، سخنگوی کمیسیون اصل 90 گفته بود شاه‌‌حسینی و شافعی به رقابت‌های جام‌جهانی اعزام شدند.

وی گفته بود قرار است این دو نفر تمام مباحث مرتبط با فوتبال ایران در جام‌جهانی را رصد و گزارش‌های آن را به کمیسیون اصل 90 مجلس ارائه کنند. منتظر بازگشت آنها از رقابت‌های جام‌جهانی هستیم تا پس از ارائه گزارش، مباحث مطرح مورد بررسی قرار گیرد.

واکنش وزیر صنعت به اظهارات حجاریان و زیباکلام

محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت که ریاست ستاد انتخاباتی حسن روحانی را در انتخابات گذشته به عهده داشت به اظهارات اخیر سعید حجاریان و زیباکلام واکنش نشان داد.

سعید حجاریان و زیباکلام اخیرا در اظهار نظرهایی، رای رییس‌جمهور را برآمده از جریان اصلاحات خوانده بودند و حتی زیباکلام گفته بود که اگر اصلاح‌طلبان به روحانی رای نمی‌دادند، او فقط یک میلیون رای داشت.

اما نعمت‌زاده در گفت‌وگو با نسیم اظهار کرد: کمال ناشکری و کم لطفی است که کسی چنین حرفی بزند زیرا این مردم بودند که واقعا به صحنه آمدند.

رییس ستاد انتخاباتی روحانی در انتخابات ریاست جمهوری با بیان این‌که روحانی رییس‌جمهور 80میلیون ایرانی است،‌ تصریح کرد: روحانی، رئیس‌جمهور کل ملت ایران است و برای یک رییس‌ جمهور فرقی نمی‌کند چه کسی به وی رای داده و چه کسی رای نداده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به این پرسش که نظر شما درباره اظهار نظری مبنی بر این‌که روحانی فقط یک میلیون رای داشته و بقیه رای منتسب به جریان اصلاحات بوده، چیست، خاطرنشان کرد: کسانی که چنین حرفی می‌زنند، سخت اشتباه می‌کنند.

بذرپاش: دولت برای تنظیم ساعت کاری کارمندان مشکل قانونی ندارد

مهرداد بذرپاش، عضو هیأت رییسه مجلس گفت: دولت برای تنظیم ساعت کاری کارمندان در ماه رمضان مشکل قانونی ندارد.

وی در گفت‌وگو با فارس افزود: خوب است که همیشه قانون را برای آسایش و رفاه مردم تفسیر کنیم تا زندگی برای آنها آسان‌تر و شیرین‌تر شود.

این عضو هیأت رییسه مجلس معتقد است: یکی از اقدامات مثبت گذشته در نظر گرفتن حال روزه‌داران در این ماه پر خیر و برکت است و مسئولان باید مراعات حال روزه‌داران با این ساعات طولانی و هوای گرم را بکنند، زیرا ساعات روزه‌داری بسیار طولانی است و نباید شرایط کاری مشقت‌های فراوانی را برای کارمندان ایجاد کند.

وی با تأکید بر این‌که برای کاهش ساعات کاری ادارات هیچ مشکل قانونی وجود ندارد، تصریح کرد: ساعات کار در ماه مشخص و ثابت است، اما قانون این اجازه را به سازمان‌ها و ادارات داده که زمان را مدیریت کنند و در جهت رفاه پرسنل خود بکوشند. این در حالی است که در سال‌های گذشته برخی نمایندگان بشدت از اقدامات دولت قبل در کاهش ساعت کاری در طول سال و همچنین در ماه مبارک رمضان انتقاد می‌کردند و این کار را خلاف قانون می‌دانستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها