اتفاقی بی‌سابقه در جشنواره فیلم ونیز

یک آهنگساز رئیس داوران ونیز شد

جام جم نوا:‌ الکساندر دپلا آهنگساز فرانسوی به عنوان رئیس هیئت داوران بخش مسابقه بین‌الملل هفتاد و یکمین دوره جشنواره فیلم ونیز معرفی شد. انتخابی که اتفاقی نادر در طول برگزاری این قدیمی ترین جشنواره فیلم در دنیاست.
کد خبر: ۶۸۷۸۵۶
یک آهنگساز رئیس داوران ونیز شد

برای اولین بار است یک موزیسین ریاست داوران بخش اصلی جشنواره ونیز را به عهده می‌گیرد، داورانی که برنده جایزه شیر طلایی و دیگر برندگان بخش مسابقه بین‌الملل را انتخاب می‌کنند.
الکساندر دپلا که متولد سال 1961 در پاریس است، برای فیلم‌های "آرگو"، "ملکه"، "آقای فاکس شگفت‌انگیز"، "گفتار پادشاه"، "مورد عجیب بنجامین باتن" و "فیلومنا" در مجموع شش بار نامزد اسکار بوده است.
آلبرتو باربرا مدیر هنری جشنواره فیلم ونیز درباره دپلا گفت: او نه تنها یکی از بهترین آهنگسازان امروز دنیا بلکه یک علاقه‌مند دوآتشه سینماست که دانش عمیق‌‌اش درباره تاریخ سینما و زبان آن بر حساسیت هنری فوق‌العاده‌اش صحه گذاشته است.
دپلا جوایز بسیاری از جمله یک جایزه گلدن گلوب، سه جایزه سزار، دو جایزه از جوایز فیلم اروپا و یک جایزه بفتا در کارنامه دارد و با بسیاری از فیلمسازان برجسته دنیا مانند رومن پولانسکی، ترنس مالیک، ژاک اودیار، کاترین بیگلو، دیوید لینچ و آنگ لی همکاری کرده است.
او در بیانیه‌ای با ابراز خوشحالی از انتخابش به عنوان رئیس داوران بخش مسابقه بین‌الملل این دوره جشنواره ونیز، گفت: سینمای ایتالیا بیش از هر جای دیگر روی سلیقه و موسیقی من تاثیر گذاشته و افتخار می‌کنم یک سال پس از آقای برناردو برتولوچی به جشنواره فیلم ونیز می‌آیم.
برتولوچی سال گذشته رئیس داوران بخش اصلی جشنواره ونیز بود.
از کارهای جدید دپلا می‌توان به فانتزی ترسناک و انگلیسی‌زبان "قصه قصه‌ها" به کارگردانی ماتیو گارونه کارگردان ایتالیایی با بازی سلما هایک و ونسان کسل اشاره کرد.
هفتاد و یکمین دوره جشنواره فیلم ونیز 27 اوت تا 6 سپتامبر (5 تا 15 شهریور) برگزار می‌شود.
(هنرآنلاین)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها