سریال‌های پلیسی «زخم»، «آمین» و «رنگ شک» برای پخش از شبکه‌های مختلف تلویزیون مراحل تولید را سپری می‌کنند.
کد خبر: ۶۸۶۳۸۸
چهره جدید پلیس در سریال‌های تلویزیونی

سریال‌های آمین و رنگ شک در مرکز سیمافیلم تولید می‌شود و زخم از تولیدات شبکه سه است. نیروی انتظامی در این سریال‌ها که قرار است در هفته نیروی انتظامی و دیگر مناسبت‌های مرتبط پخش شود، سرمایه‌گذاری می‌کند.

هدف از ساخت سریال‌های پلیسی ایرانی صرفا وجه سرگرم‌کنندگی نیست و در سال‌های اخیر پلیس با سرمایه‌گذاری در ساخت آثار تلویزیونی، تلاش کرده تا با بهره‌گیری از این قالب موثر، هم به تغییر باورهای اشتباه مخاطبان نسبت به نیروی انتظامی بپردازد، هم اعتماد عمومی نسبت به پلیس را تقویت کند و هم این‌که برخی از معضلات و مشکلات پیش‌روی جامعه را با آموزش از طریق تلویزیون رفع کند.

پلیس مددکار

مجموعه تلویزیونی «زخم» به کارگردانی مسعود آب‌پرور و با حضور بازیگرانی مانند برزو ارجمند، لیلا اوتادی، همایون ارشادی، امیر نوری و مهرداد ضیایی ساخته می‌شود. این سریال را محسن علی‌اکبری برای پخش از شبکه سه تهیه می‌کند. این مجموعه تلویزیونی محصول شبکه سه و معاونت اجتماعی نیروی انتظامی است که سید سعید رحمانی فیلمنامه آن را نوشته است.

داستان این سریال درباره سروان الهام پویا با بازی لیلا اوتادی است که دانش‌آموخته روانشناسی و فارغ‌التحصیل دانشکده افسری است و به عنوان مشاور و مددکار در کلانتری 132 مشغول به کار می‌شود. او که به خاطر انتخاب چنین شغلی بشدت با پدرش دچار مشکل است، حالا در مواجهه با چالش‌های اجتماعی درگیر معضلات و مشکلات بزرگ‌تری می‌شود.

/Media/Image/1393/03/12/635372710229854733.jpg

محسن علی‌اکبری درباره روند داستان این سریال به جام‌جم گفت: این برای اولین بار است که یک سریال پلیسی با محوریت یک زن ساخته می‌شود زیرا پیش از این همیشه سریال‌های پلیسی ایران با موضوعیت یک مرد بود و همیشه نقش اول در دستان یک پلیس مرد بوده؛ ولی دراین سریال برای اولین بار می‌بینیم که یک پلیس زن شخصیت محوری سریال می‌شود.

علی‌اکبری خاطرنشان کرد: تقریبا ساخت دو اپیزود تمام شده است و هر دو اپیزود، بازیگرانی همچون فقیهه سلطانی، مهرداد ضیایی و جمشید جهانزاده حضور دارند که در کنار بازیگر اصلی این اپیزودها یعنی امیرحسین آرمان، حسام شجاعی، سهیلا هادی‌زاده و رخساره شجاع‌الدین بازی‌می‌کنند.

وی لوکیشن اصلی سریال «زخم» را مدرسه‌ای در حوالی اتوبان اشرفی‌اصفهانی ذکر کرد و گفت: هنرستانی دخترانه را با ساخت یک دکور و تغییراتی که در محیط دادیم به یک کلانتری تبدیل کردیم و گروه این روزها در این مکان به سر می‌برند. تدوین این مجموعه برعهده بهرام آب‌پرور است که همزمان با فیلمبرداری انجام می‌شود.

تهیه‌کننده سریال زخم بیان کرد: این سریال در ابتدا قرار است در سه اپیزود ساخته شود؛ ولی شاید این سه اپیزود ادامه یابد و چند قسمت دیگر نیز به آن اضافه شود. طبق برنامه‌ریزی ظرف دو، سه روز آینده تصویربرداری اپیزود سوم را آغاز می‌کنیم که احتمالا فیلمبرداری و مراحل تولید آن تا سه هفته آینده طول خواهد کشید.

صحنه‌های ناب پلیسی در آمین

منوچهر هادی این روزها مشغول ساخت مجموعه «آمین» به سفارش سیما فیلم و با تهیه‌کنندگی جواد نوروزبیگی است. امین حیایی، داریوش فرهنگ، کاظم بلوچی، هادی ساعی، بهناز جعفری، آشا محرابی، سودابه بیضایی، امیررضا زرین‌بخش و شاهرخ استخری بازیگران اصلی این سریال هستند که حضور هادی ساعی، قهرمان تکواندوی جهان و المپیک در این سریال در نوع خود جالب است.

در خلاصه داستان سریال آمده است که سرهنگ شیرازی، فرمانده تیم ویژه (آمین) مسئول رسیدگی به پرونده یک مجرم خلافکار فراری به نام همایون تمدن است که سال گذشته در یک عملیات گروگانگیری، برادر سرهنگ را به شهادت رسانده است.پلیس با کشف یک کانتینر موادمخدر به ردی از همایون می‌رسد. همزمان فرزند همایون(فرزاد) برای مراسم سالگرد مرگ همسرش، مریم نوین وارد ایران شده و ماموران علاوه بر بررسی سرنخ کانتینر، وی را برای رسیدن به همایون تحت‌نظر می‌‎گیرند.جواد نوروزبیگی، تهیه‌کننده این سریال درباره روند تولید آن به جام‌جم گفت: «آمین» مضمونی پلیسی دارد و با مشارکت موسسه ناجی هنر به منظور پخش در هفته نیروی انتظامی تولید می‌شود. لوکیشن‌های در نظر گرفته شده در تهران و شمال کشور است.

بنا به گفته تهیه‌کننده، زامیاد سعدوندیان فیلمنامه این سریال پلیسی را براساس طرحی از سعید منتظرالمهدی نوشته است. اکنون تیم سازنده سریال در بیمارستان عمل به سر می‌برند. این لوکیشن با دکور ساخته شده و قرار است یکی از مقرهای پلیس باشد. از جمله بازیگران اصلی این سریال امین حیایی است که امروز در نقش یک زندانی مقابل دوربین می‌رود.

رنگ شک روی میز تدوین

فریبرز عرب‌نیا، بازیگر نام‌آشنای سینما و تلویزیون این بار پشت دوربین رفته و مینی‌سریال «رنگ شک» را کارگردانی کرده است. این مجموعه پلیسی محصول سیمافیلم است که آخرین سکانس‌های این سریال در بوشهر و تله‌کابین توچال تصویربرداری شد. در این سریال که در شش قسمت به تهیه‌کنندگی بهروز خوش‌رزم تولید می‌شود، نقش سروان علی نبوی را فریبرزعرب‌نیا و نقش مقابل او را که شخصیتی منفی به نام نیم انگشتی است آرش مجیدی بازی می‌کند.

فیلمنامه این سریال را فریبرز عرب‌نیا نوشته که داستان یک افسر نیروی انتظامی را روایت می‌کند که به او ماموریت داده می‌شود تا وارد یک باند مخوف موادمخدر شود و به دلیل فوق‌سری بودن عملیات تنها یکی از فرماندهان مافوق او از این ماموریت مطلع است و در این راه با مشکلات متعددی مواجه می‌شود.

شهرزاد کمال‌زاده، معصومه آقاجانی، رضا امامی، حمیدرضا هدایتی، امیر مولوی، رضا نوری، پیام لاریان، هدایت‌الله سجادی و محمدرضا شیرخانلو، شاهرخ فروتنیان، عمار تفتی و شهرام عبدلی دیگر بازیگران این سریال هستند. فریبرز عرب‌نیا قرار است تدوین سریال را خودش و علیرضا فرساد انجام دهد. (جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها