نتایج یک نظرسنجی که از سوی خبرگزاری ایرنا انجام شده است، نشان می‌دهد که از نظر شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی، مهم‌ترین ویژگی شخصیتی حسن روحانی، رئیس‌جمهور، متانت و آرامش است.این نظرسنجی در ماه جاری از میان 2247 نفر در تهران و 30 مرکز استان، با روش «نمونه‌گیری تصادفی» انجام شده است.
کد خبر: ۶۸۵۵۰۰
ایرنا: متانت و آرامش، مهم‌ترین ویژگی رئیس‌جمهور

توضیح میرکاظمی درباره اخبار اخیر

وزیر پیشین نفت درباره دلایل قطع سوآپ در دوره مدیریتش گفت: آنچه با نمایش قرارداد عوام‌فریبانه «شبه سواپ» انجام می‌شد در واقع خرید نفت از برخی شرکت‌ها و واگذار نکردن معادل آن در جزیره خارک بود.

وی در گفت‌وگو با فارس تصریح کرد: این اقدام یعنی انجام عملیاتی که به‌طور ذاتی سوآپ نبود، بلکه نوعی تقلب ولی با نام سوآپ شکل گرفته بود که در بعضی موارد به 150 هزار بشکه در روز رسید.

اخیرا مطرح شدن بحث‌هایی درباره تولید بنزین پتروشیمی در دوره وزارت میرکاظمی و همچنین جریمه پنج میلیون دلاری ایران از سوی دادگاه لاهه به دلیل قطع سوآپ نفت در دوره میرکاظمی، انتقاداتی را نسبت به عملکرد او برانگیخته است.

اما در همین حال انتخابات هیات رئیسه کمیسیون انرژی برای سال سوم دوره نهم مجلس، دیروز برگزار شد و نمایندگان عضو کمیسیون در این جلسه، علی مروی، نماینده نیشابور را به عنوان رئیس این کمیسیون انتخاب کردند.

مسعود میرکاظمی که در دولت دهم برای مدتی وزیر نفت بود، طی د و سال گذشته ریاست کمیسیون انرژی مجلس را بر عهده داشت. خبرگزاری تسنیم نوشت که آرای میرکاظمی و مروی، در انتخاب رئیس کمیسیون انرژی، مساوی شده و مروی با قرعه‌کشی به ریاست کمیسیون انتخاب شده است.

هاشمی: فعلا حضور در نماز جمعه را مناسب نمی‌بینم

آیــت الله هــاشمی رفسنجانی در دیدار با خانواده شهیدان عبدالمحمد و منصور تقوی در پاسخ به درخواست مادر این دو شهید مبنی بر حضور در نماز جمعه تصریح کرد: با توجه به ملاحظاتی که دارم، فعلاً حضورم در نماز جمعه را مناسب نمی‌بینم.به گزارش ایسنا، در این دیدار خانم دیرباز، مادر دو شهید به بیان خاطرات خویش از دوران دفاع مقدس پرداخت و گفت: هر زمان بابت شهادت فرزندانمان دلسرد می‌شدیم، خطبه‌های شما را گوش می‌دادیم و احساس می‌کردیم فرزندانمان زنده‌اند.

پدرخواندگی کارگزاران برای جریان اصلاح‌طلب موضوعیت ندارد

محمدجواد حق‌شناس، فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان این‌که ممکن است اصلاح‌طلبان در آینده با کارگزاران به ائتلاف برسند یا با آن رقابت کنند، گفت: پدرخواندگی کارگزاران برای جریان اصلاح‌طلب موضوعیت ندارد و ما چیزی به اسم پدرخواندگی نداریم.حق‌شناس در گفت‌وگو با فارس افزود: این حزب در فضای رقابتی سال 76 عملا مجبور شد به عنوان بخشی از جریان اصلاحات با حمایت از خاتمی ایفای نقش کند و حتی نتوانست نامزدی را از درون خود معرفی و حمایت کند.

روحانی امروز به لرستان می‌رود

رئیس‌جمهور و برخی اعضای هیات دولت امروز در قالب سفر استانی به لرستان می‌روند. سفر رئیس‌جمهور به استان لرستان دو روزه خواهد بود.

نادران همچنان پیگیر پرونده کرسنت

در حالی که علی لاریجانی، رئیس مجلس پیش از این در واکنش به پیگیری‌های الیاس نادران، نماینده تهران در مجلس درباره پرونده کرسنت تاکید کرده بود از آنجا که این پرونده در شورای‌عالی امنیت ملی در حال رسیدگی است، مجلس به آن ورود نمی‌کند، این نماینده بار دیگر در جلسه علنی دیروز در تذکری به هیات رئیسه، از این‌که سوالش درباره کرسنت از ده ماه قبل تاکنون در هیات رئیسه مانده و در صحن علنی خوانده نمی‌شود، انتقاد کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، نادران گفت: مسیر طرح پرسش نمایندگان طبق آیین‌نامه داخلی مجلس مشخص است، اما پرسش من درباره مفاسد پرونده کرسنت و اقداماتی که صورت گرفته است و باید انجام شود، ده ماه است که معطل مانده است.

وی افزود: هیات رئیسه مجلس این پرسش را از دستور خارج کرده و گفته است شورای عالی امنیت ملی این مساله را بررسی و مصوب کرده است، در حالی که مصوبات این شورا با امضای مقام معظم رهبری جنبه اجرایی خواهد داشت و در دو بار مکاتبه‌ای که کرده‌ام، هیچ سندی درباره متن مصوبه این شورا و تأیید رهبری ارائه نشده است.

محمدحسن ابوترابی‌فرد که ریاست این بخش از جلسه علنی مجلس را برعهده داشت، گفت: این موضوع را بررسی می‌کنیم و به این‌که آیا دستور مقام معظم رهبری درباره مصوبه شورای عالی امنیت ملی صادر شده است یا خیر، رسیدگی خواهیم کرد.

رقم واقعی معوقات

وزیر امور اقتصادی و دارایی رقم واقعی معوقات بانکی را بالغ بر 150 هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: کارگروهی در حال بررسی وضع بدهکاران بزرگ بانکی است.

به گزارش خانه ملت، علی طیب‌نیا در جلسه دیروز کمیسیون تلفیق مجلس در جمع فعالان صنعتی و تولیدکنندگان با اشاره به این که فهرست 530 بدهکار بزرگ بانکی از سوی بانک مرکزی به قوه قضاییه ارائه شده است، گفت: همه این بدهکاران بزرگ بانکی اعلام می‌کنند که تولیدکننده هستند، اما کارگروهی در حال بررسی مستندات و مدارک آنها بوده تا وضع آنها را مشخص کند.

طیب‌نیا گفت: بخشی از این مطالبات نیز مربوط به استمهال واحدهای تولیدی بوده که مدام بدهی آنها به تعویق افتاده، اما پرداخت نشده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
جوادی
Kazakhstan
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
۰
۰
این چه آرامشی و متانتی است كه در هر سخنرانی اش معدود(معدود) منتقدانش (كه منصف تر از مخالفان دولت قبل هستند) را با عناوین خاص خطاب قرار می دهد...
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها