نباید نادیده گرفت که بخش بزرگی از این موفقیتها به دلیل حمایت مخاطبان بوده و هست، چون روزی نیست که آنها با تماس تلفنی، ارسال پیامک، نامه و ایمیل، نظر، درخواست و انتقاد خود را با اعضای تحریریه در میان نگذارند. این درحالی است که باید یادآور شد بیشتر مخاطبان آنقدر بهروزنامه اعتماد دارند که مشکلاتی را که نمیتوانند بسادگی با هیچ شخص یا سازمانی درمیان بگذارند، برای اعضای تحریریه بازگو میکنند، نکته اینجاست که تیم تحریریه نیز تا آنجا که بتوانند برای حل این مشکلات وقت میگذارند، اما برخی خواستهها واقعا خارج از توان آنهاست. با این حال باید تاکید کرد که در ارتباط بودن مخاطبان با تحریریه بدون شک سبب بهبود وضع مخاطبان و کیفیت روزنامه خواهد شد، زیرا در روزگاری که شمارگان تمامی روزنامههای کشور به یک میلیون و 200 هزار نسخه هم نمیرسد، فعال بودن مخاطبانی مانند شما میتواند در برطرف شدن نیازهای هر دو گروه موثر باشد به همین دلیل در این مناسبت فرصت را غنیمت شمرده و از شما میخواهیم برای بهتر شدن روزنامهای که به خودتان تعلق دارد بیشتر از پیش نظراتتان را با ما در میان بگذارید.
مهدی آیینی / گروه جامعه
دانشیار حقوق بینالملل دانشگاه تهران در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
یک پژوهشگر روابط بینالملل در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
یک کارشناس روابط بینالملل در گفتگو با جامجمآنلاین مطرح کرد