مدیرعامل بانک ملی ایران گفت: نیمی از مطالبات بانکی در کشور متعلق به 50 نفر است. وی به نام یا هویت حقیقی وحقوقی این افراد اشاره‌ای نکرد.
کد خبر: ۶۸۴۹۶۴

عبدالناصر همتی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: تعداد بدهکاران ریز بانک‌ها در کشور زیاد است ولی عمده بدهکاران 50 نفر هستند.وی با بیان این‌که بیشتر این بدهکاران بانکی مایل به فعالیت در داخل کشور هستند، ادامه داد: تلاش می‌کنیم با بازگشت پول به چرخه اقتصادی، فعالیت تولیدی این واحدهای بدهکار ادامه یابد.

همتی به وضع نامطلوب مطالبات بانکی اشاره کرد و افزود: وضع بدهکاری به بانک که در دولت قبلی ایجاد شده است باعث نیمه‌کاره ماندن طرح‌های اقتصادی شد.

وی گفت: سیاست‌های دولت بر تقویت تولید استوار است و باید با تدبیر مناسب در جهت حل مشکل مطالبات بانکی گام‌های اساسی برداشته شود.

وی با بیان این‌که سرمایه‌گذاری در کشور ما بانک محور است، افزود: معوقه‌های سنگینی از دوره گذشته بر دوش بانک‌ها باقی مانده و بسیاری از این معوقه‌ها نیز مربوط به تسهیلاتی است که به بخش‌های غیرتولیدی پرداخت شده است.

همتی گفت: افرادی که در بخش تولید فعالیت داشته و به‌دلیل معوقات بانکی از ادامه کار​ سر ​باز زده‌اند با همکاری بانک به فعالیت تولیدی خود ادامه خواهند داد.وی بیان کرد: برخی واحدهای تولیدی تسهیلاتی با نرخ 14 تا 15 درصد اخذ کرده‌اند و به‌دنبال تمدید مهلت پرداخت با این میزان بهره هستند.همتی ادامه داد: قیمت تمام شده پول پرداختی به این واحدها 20 درصد بوده و تمدید تسهیلات با نرخ قبلی قابل قبول بانک‌ها نیست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها