مرکز دینی صدور فتوای مصر (دارالافتاء) روز جمعه پیوستن به گروه تروریستی داعش را حرام اعلام کرد و آن را سازمانی دانست که برای تخریب کشورها و چهره اسلام در جهان تلاش می کند.
کد خبر: ۶۸۳۵۲۳
دارالافتای مصر: پیوستن به داعش حرام است

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از السومریه نیوز، ابراهیم نجم سخنگوی رسمی درالافتای مصر در گفت و گو با رسانه ها گفت: اعمال ترور و قتل و تخریب عراق از سوی جماعت داعش و غیر آن، منافع دشمنان اسلام را تامین می کند و باعث تخریب و ویرانی کشورهای عربی و اسلامی می شود و بهانه ای برای دخالت بیگانگان فراهم می کند.

نجم افزود: سازمان داعش با تفکر تندروی آن، بسیاری از جوانان را تحت نام دین و دولت اسلامی گمراه کرده و فریب داده است. دولتی که داعش برای تاسیس آن می کوشد در حقیقت تلاشی برای تخریب چهره دین، ویران کردن کشور و ریختن خون بندگان خدا است.

سخنگوی رسمی درالافتای مصر تصریح کرد: داعش و سایر گروه های تندرو، در استنباط ادله شرعی به بیراهه و در فهم آیات و احادیث به خطا رفته اند...آنها متون (دینی) را آنقدر می پیچانند تا مواضع و اعمال خونبار و افراطی خود را توجیه کنند، چون از ریختن خون خلایق و صدور فتواهای ناپسند در جهت روش تکفیری خود برای فساد در زمین ابایی ندارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها