معرفی کامل تیم‌های حاضر در جام جهانی 2014 برزیل

آرژانتین؛ کوه های نقره ای در اندیشه جام طلا

جام جم ورزشی: آرژانتینی‌ها برای فتح جامی که به طور سنتی قرار نیست از آمریکای جنوبی بیرون برود، یکی از دو مدعی اصلی هستند.
کد خبر: ۶۸۳۲۳۸
آرژانتین؛ کوه های نقره ای در اندیشه جام طلا

آرژانتین کشوری است در آمریکای جنوبی که بین رشته کوه های آند در غرب و اقیانوس اطلس جنوبی در شرق و جنوب واقع شده‌است. این کشور از شمال با پاراگوئه و بولیوی، از شمال شرق با برزیل و اروگوئه، و از جنوب و غرب با شیلی مرز مشترک دارد. پایتخت آن بوئنوس آیرس است. زبان رسمی این کشور اسپانیایی و جمعیت آن ۴۱ میلیون نفر است. واحد پول آرژانتین پزو نام دارد.

آرژانتین با ۲٬۷۸۰٬۴۰۰ کیلومتر مربع مساحت، از لحاظ وسعت پس از برزیل دومین کشور آمریکای جنوبی و در بین کشورهای جهان هشتمین کشور از لحاظ وسعت است. آرژانتین سومین اقتصاد بزرگ آمریکای لاتین را دارد و سطح زندگی در آن بالا است. نوع حکومت آرژانتین جمهوری فدرال است و خانم کریستینا فرناندز رئیس جمهور این کشور محسوب می شود.

آرژانتین اولین کشور ملی مستقل در نیمکره جنوبی بوده‌است. ۹۷ درصد از جمعیت آرژانتین اروپایی‌تبار هستند که بیشترشان از نوادگان مهاجران ایتالیایی و اسپانیایی هستند. ۹۲ درصد از مردم این کشور مسیحی، ۱.۹ درصد مسلمان و بقیه بی‌دین یا پیرو ادیان دیگر هستند. پاپ فرانسیس اول، رهبر کنونی کاتولیک‌های جهان اهل آرژانتین است.

مثل تمامی کشورهای آمریکای لاتین فوتبال یکی از محبوب ترین پدیده ها در آرژانتین محسوب می شود. آرژانتین یکی از مدعیان سنتی جام جهانی محسوب می شود که 15 بار سابقه حضور در جام جهانی را دارد و ۲ بار قهرمانی در بزرگترین فستیوال ورزشی جهان در سال‌های ۱۹۷۸ (به عنوان میزبان) و ۱۹۸۶ را تجربه کرده است. این تیم همراه با برزیل و اسپانیا تنها تیم‌هائی هستند که در خارج از قاره خود به قهرمانی جام‌جهانی رسیده‌اند. آرژانتین همچنین در مسابقات کوپا آمریکا (۱۴ بار)، المپیک (۲ بار) و جام کنفدراسیون‌ها به قهرمانی رسیده‌است. آرژانتین به همراه فرانسه دو تیمی هستند که در سه جام معتبر فوتبال (جام جهانی، جام کنفدراسیون‌ها و المپیک) قهرمان شده‌اند. آرژانتین در گروه F جام جهانی در کنار ایران، نیجریه و بوسنی قرار گرفته است.

ستاره: لیونل مسی بزرگترین ستاره عصر اخیر فوتبال جهان است. ابرستاره ای که در سال های اخیر به هر چه افتخار شخصی و تیمی دست یافته و هیچ قله ای را دست نخورده باقی نگذاشته. ستاره ای که برخی از طرفدرانش او را برترین بازیکن تاریخ فوتبال می دانند اما لکه پررنگ خاکستری کارنامه اش ناکامی در عرصه ملی است. عرصه ای که بزرگترین وجه تمایز او با ماردونای افسانه ایست. مسی سومین جام جهانی اش را با آلبی سلسته تجربه می کند و همه منتظرند که این بار در برزیل این لکه خاکستری را از کارنامه اش پاک کند.

نیمکت: آلخاندرو سابه‌یا یکی از گمنام ترین مربیان تاریخ آرژانتین است. سابه‌یا در دوران بازیگری با استعداد بود اما چندان آوازه بزرگی نداشت. سابه‌یا بعد از بازنشستگی از فوتبال مدت زیادی دستیار دانیل پاسارلا در ریورپلاته و تیم ملی آرژانتین (۹۸-۹۵) و همچنین تیم ملی اروگوئه و تیمهای پارما و مونتری مکزیک و کورینتیانس برزیل بود. سابه‌یا اولین بار در سال ۲۰۰۹ به عنوان سرمربی تیم استودیانتس کارش را شروع کرد و در فصل ۱۱-۲۰۱۰ قهرمانی لیگ آرژانتین و کوپا لیبرتادورس رو به ارمغان اورد و سپس به طرز عجیبی به عنان سرمربی آرژانتین انتخاب شد. سابه‌یا فقط یک فصل و در استودیانتس سابقه کار به عنوان سرمربی دارد.

نحوه صعود: تیم اول گروه مقدماتی آمریکای جنوبی؛ با 9 برد، ‌5 تساوی و 2 باخت با 32 امتیاز به عنوان تیم اول آمریکای جنوبی به جام جهانی راه یافت.

حضور در جام جهانی: 16 دوره/ بهترین عملکرد: قهرمانی (1978، 1986)

لیست بازیکنان


دروازه بانان: سرخیو رومه‌رو (سامپدوریا)، ماریانو آندویار (کاتانیا)، آگوستین اوریون (بوکاجونیورز)
مدافعان: پابلو زابالاتا (منچسترسیتی)، فدریکو فرناندس (ناپولی)، ازکویل گارای (بنفیکا)، مارکوس روخو (اسپورتینگ)، هوگو کامپاگنارو (اینتر)، مارتین دمیکلیس (منچسترسیتی)، خوزه باسانتا (مونته‌ری)، نیکلاس اوتامندی (آتلتیکو مینیه‌رو)
بازیکنان میانی: خاویر ماسچرانو (بارسلونا)، فرناندو گاگو (بوکاجونیورز)، لوکاس بیگلیا (لاتزیو)، اور بانه‌گا (نیولزاولدبویز)، ریکاردو آلوارز (اینتر)، آگوستو فرناندس (سلتاویگو)، خوزه سوسا (آتلتیکو مادرید)، آنخل دی ماریا (رئال مادرید)، ماکسی رودریگوئز (نیولز اولد بویز)، انزو پرس (بنفیکا)
مهاجمان: لیونل مسی (بارسلونا)، گونزالو هیگواین (ناپولی)، سرخیو آگوئرو (منچسترسیتی)، رودریگو پالاسیو (اینتر)، ازکویل لاوتزی (پاری سن ژرمن)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها