معرفی کامل تیم های حاضر در جام جهانی 2014 برزیل

هلند؛ نارنجی در زرد

جام جم ورزشی: شاید جام بیستم بتواند کابوس نایب‌قهرمانی را از اردوی لاله‌های نارنجی دور کند و برای یک بار هم که شده آنها را بالانشین فوتبال دنیا کند، اما این فقط یک احتمال است. آنهم در جامی که برزیل میزبان، آرژانتین مهارنشدنی و مدعیان بزرگ دیگری همچون آلمان، اسپانیا و حتی ایتالیا حضور دارند.
کد خبر: ۶۸۳۲۰۸
هلند؛ نارنجی در زرد

هلند کشوری است کوچک از قلمروهای پادشاهی هلند در شمال غربی اروپا با شانزده و نیم میلیون جمعیت که بیشترشان مسیحی پروتستان هستند. جمعیت مسلمانان هلند نزدیک به یک میلیون نفر است.

هلند از شرق با آلمان همسایه‌است و از جنوب با بلژیک و از غرب نیز از طریق دریا با بریتانیا. پایتخت هلند شهر آمستردام است، اما به منظور تمرکززدایی بسیاری از وزارتخانه‌ها و سفارتخانه‌ها در شهر لاهه یا پیرامون آن مستقر شده‌اند.

هلند بخش اصلی و اروپایی پادشاهی هلند به شمار می‌رود که جزایری را در آمریکای مرکزی نیز شامل می‌شود. بندر روتردام دومین شهر بزرگ هلند است و از نظر مساحت و تعداد اسکله‌هایی که دارد، بزرگ‌ترین بندر اروپا نیز به شمار می‌رود.

هلند در پرورش و تجارت گل مقام اول را در جهان داراست. دامداری و کشاورزی نیز از پایه‌های اقتصاد هلند محسوب می‌شود. هلندی‌ها علی‌رغم کوچکی کشورشان سهم بزرگی در تجارت و بانکداری جهانی دارند. نوع حکومت پادشاهی ویلم الکساندر پادشاه و مارک روته نخست‌وزیر این کشور هستند.

فوتبال در هلند یک ورزش مدرن و مقبول است. آنها یکی از کشورهای مولد در فوتبال جهان محسوب می شوند. هلند تاکنون 9 دوره در جام جهانی حضور داشته که سه نایب قهرمانی در سالهای ۱۹۷۴، ۱۹۷۸ و ۲۰۱۰ بهترین نتیجه آنها در جام جهانی محسوب می شود. آنها در جام ملت های اروپا 8 دوره حضور داشته اند که قهرمانی در سال 1988 بهترین نتیجه آنها محسوب می شود. هلند در گروه B با اسپانیا، شیلی و استرالیا همگروه است.

ستاره: روبین فن‌پرسی بزرگترین ستاره حاضر در اردوی نارنجی ها که البته قرار است با بازوبند کاپیتانی بار این تیم را یک تنه بر دوش بکشد. فن‌پرسی در دو فصل اخیر در ترکیب منچستر یونایتد یک ستاره درخشان و فوق العاده بوده که ارگچه در تندباد حوادث شیاطین در فصل گذشته به چشم نیامد اما برای هر مدافعی یک کابوس ویرانگر است.

نیمکت: لوئیز فن خال به عنوان یک فرمانده بزرگ که جزو یکی از بنیانگذاران مکتب تیکی تاکا در بارسلونا محسوب می شود. فن خال در یک دهه اخیر به هر تیمی که پا گذاشته یک موفقیت درخشان کسب کرده و در حضور دومش روی نیمکت نارنجی ها به دنبال یک جام رشک برانگیز دیگر است تا با اتیکت قهرمان جهان کارش را روی نیمکت منچستریونایتد آغاز کند.

نحوه صعود: تیم اول گروه D اروپا؛ با 9 برد، یک تساوی و بدون شکست و 28 امتیاز به عنوان تیم اول گروهD اروپا به جام جهانی راه یافت.

حضور در جام جهانی: 10 دوره/ بهترین عملکرد: دومی (1974، 1978، 2010)

لیست بازیکنان

دروازه‌بانان: یسپر سیلسن (آژاکس)، تیم کرول (نیوکاسل)، میشل فورم (سوانزی)
مدافعان: دالی بلیند (آژاکس)، یوئل فلتمان (آژاکس)، داریل یامات (فاینورد)، ترنس کونگولو (فاینورد)، برونو مارتینس ایندی (فاینورد)، استفان دی فری (فاینورد)، پل فرهائگ (آگزبورگ) و رن فلار (استون‌ویلا)
هافبک‌ها: جوردی کلاسیه (نوریچ)، لروی فر (نوریچ)، جاناتان دی‌گُزمن (سوانزی)، نایجل دی یونگ (میلان)، وسلی اسنایدر (گالاتاسرای)، جورجینیو وینالدوم (آیندهوون)
مهاجمان: ممفیس دپای (آیندهوون)، کلاس یان هونتلار (شالکه)، درک کویت (فنرباغچه)، جرمین لنس (دیناموکیف)، روبین فن‌پرسی (منچستریونایتد)، آرین روبن (بایرن مونیخ)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها