معرفی کامل تیم های حاضر در جام جهانی 2014 برزیل

یونان؛ دزدان دریایی در برزیل

جام جم ورزشی: از زمانی یونان با اتو ره‌هاگل آلمانی شگفتی‌ساز جام ملت‌های اروپا شد زمان زیادی گذشته، آنها در جام بیستم شاید تنها به دنبال این باشند که نمایش آبرومندانه‌ای از خود نشان دهند، نه بیشتر.
کد خبر: ۶۸۳۲۰۳
یونان؛ دزدان دریایی در برزیل

یونان کشوری در جنوب شرقی اروپا و جنوب شبه جزیره بالکان است. این کشور از شمال با آلبانی، مقدونیه و بلغارستان و از شرق با ترکیه دارای مرز مشترک زمینی است. سرزمین اصلی یونان در جنوب و شرق به وسیله دریای اژه احاطه شده و از غرب به دریای یونان محدود است.

یونان در محل پیوند سه قاره آسیا، اروپا و آفریقا واقع شده است و میراث‌دار یونان باستان، امپراتوری بیزانس و نزدیک چهار سده سلطهٔ ترکان عثمانی است. این کشور به عنوان مهد تمدن مغرب زمین و زادبوم دموکراسی، فلسفه غرب، بازی‌های المپیک، علوم سیاسی، نمایشنامه‌نویسی (شامل هر دو نوع کمدی و تراژدی) قابل توجه است.

یونان دارای تاریخی ویژه و پرحادثه و دارنده میراث فرهنگی است که به طور قابل توجهی دارای نفوذ در آفریقای شمالی و منطقه خاورمیانه است و ساختاری بنیادی برای فرهنگ اروپا و آنچه امروز به عنوان غرب خوانده می‌شود، به حساب می‌آید.

امروز یونان کشوری توسعه‌یافته و یکی از اعضای اتحادیه اروپا (از ۱۹۸۱ میلادی)، عضو اتحادیه اقتصادی و پولی اتحادیه اروپا (از ۲۰۰۱ میلادی)، ناتو (از ۱۹۵۱ میلادی)، منطقه همکاری و بهره‌برداری اقتصادی یا OECD (از ۱۹۶۰ میلادی)، آژانس فضایی اروپا یا ESA (از ۲۰۰۱ میلادی) است. آتن پایتخت و سالونیک، پاتراس و هراکلیون از شهرهای بزرگ آن به شمار می‌روند. جمعیت این کشور بالغ بر ۱۱٬۱۲۵٬۱۷۹ و وسعت آن۱۳۱٬۹۹۰کیلومتر مربع است. نوع حکومت جمهوری پارلمانی و کارولولس پاپولیاس رئیس جمهور و آنتونیس ساماراس نخست‌وزیر محسوب می شوند.

فوتبال تا سال های سال در یونان مطرح نبود. آنها تاکنون 3 دوره در جام جهانی حضور داشته اند و در جام ملت های اروپا 40 دروه که مهترین افتخارشان در همین جام رقم خورده با قهرمانی یورو 2004. دزدان دریایی در گروه C با کلمبیا، ژاپن و ساحل عاج همگروه است.

ستاره: جورجیوس سامارس، مهاجم خوش چهره یونانی ها یکی از ستاره های دزدان دریایی در تمام این سال ها بوده. مهاجمی که با آن فیزیک فوق العاده و قامت بلندش و البته خلاقیت و هوش والایش یک کابوس دائمی برای مدافعان رقیب محسوب می شود.

نیمکت: فرناندو سانتوس، یک پرتغالی جنتلمن که در دوران بازیگری اش در دفاع راست تیم ملی خوش می درخشید و حالا بعد از آویختن کفش ها در تیم های کوچک و بزرگی مربیگری کرده؛ از جمله بزرگترین تیم های یونان.

نحوه صعود: برد در پلی‌آف مقابل رومانی؛ با 6 برد،‌ 3 تساوی و یک باخت و 25 امتیاز در گروه G بعد از بوسنی در رتبه دوم قرار گرفت به مرحله پلی آف راه یافت و در این مرحله در دو بازی رفت و برگشت رومانی را با نتیجه 4-2 شکست داد و به جام جهانی صعود کرد.

حضور در جام جهانی: 3 دوره/ بهترین عملکرد: حذف در مرحله گروهی

لیست بازیکنان

دروازه‌بانان: پاناجلوتیس گلیکوس (پائوک)، استفانو کاپینو (پاناتینایکوس) و اورستیس کارنزیس (گرانادا)
مدافعان: خوسه هولباس (المپیاکوس)، جیانیس مانیاتیس (المپیاکوس)، کوستاس مانولاس (المپیاکوس)، سوکراتیس پاپاستاتوپولوس (بورسیا دورتموند)، واسیلیس توروسیدیس (رم)، جورجیوس تزولاس (پائوک)، لوکاس وینترا (لوانته) و ونجلیس موراس (ورونا)
هافبک‌ها: لازاروس کریستودولوپولوس (بولونیا)، ایوانیس فتفات زیدیس (جنوا)، جورجیوس کاراگونیس (فولام)، کوستاس کاتسورانیس (پائوک)، پاناجیوتیس کونه (بولونیا)، آندریاس ساماریس (المپیاکوس)، پاناجیوتیس تاچتسیدیس (تورینو) و الکساندر تزیولیس (کایسری‌اسپور)
مهاجمان: تئوفانیس گیکاس (قونیه‌اسپور)، کوستاس میتروغلو (فولام)، دیمیتریس سالپینگیدیس (پائوک) و جورجیوس سامارس (سلتیک)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها