معرفی کامل تیم‌های حاضر در جام جهانی 2014 برزیل

کامرون؛ شیران رام‌ نشدنی در قلب آمازون

جام جم ورزشی: شیرهای رام‌نشدنی آفریقا، این بار برای صعود از گروه، نبردهای دشواری با برزیل، کرواسی و مکزیک پیش رو دارند.
کد خبر: ۶۸۳۱۹۸
کامرون؛ شیران رام‌ نشدنی در قلب آمازون

کامرون کشوری است در غرب آفریقا و پایتخت آن یائونده است. جمعیت این کشور 22500000 هزار نفر است و زبان‌های رسمی آن فرانسوی و انگلیسی است. واحد پول این کشور فرانک آفریقای مرکزی است. یائونده پایتخت کشور، ۱ میلیون و ۱۵۵ هزار نفر جمعیت دارد؛ بزرگ‌ترین شهر کامرون اما دوالا با دو میلیون و چهارصد هزار نفر جمعیت است.

در کامرون حدود ۲۰۰ گروه زبانی مختلف زندگی می‌کنند. کامرون در سال ۱۸۸۴ مستعمره آلمان شد. پس از جنگ جهانی اول منطقه کامرون میان فرانسه و بریتانیا تقسیم شد. بخش تحت کنترل فرانسه در تاریخ یکم ژانویه ۱۹۶۰ از مستقل شده و جمهوری کامرون نام گرفت و بخش جنوبی که در کنترل بریتانیا بود در سال ۱۹۶۱ به جمهوری کامرون پیوست.

کامرون در مقایسه با دیگر کشورهای آفریقایی از ثبات اقتصادی و اجتماعی نسبی برخوردار است. با این وجود بخش بزرگی از شهروندان این کشور هم‌چنان در فقر به‌سر می‌برند. نوع حکومت در کامرون جمهوری است و قدرت در این کشور از سال ۱۹۸۲ در دست پل بیا رئیس‌جمهوری تمامیت‌خواه کشور است که با حزب جنبش دموکراتیک خلق خود حکومت می‌کند.

فوتبال در کامرون یک رشته موفق و محبوب است. این تیم موفق‌ترین تیم فوتبال آفریقایی است؛ آن‌ها 7 بار به جام جهانی راه یافته‌اند؛ بیش از هر تیم آفریقایی دیگر و نخستین تیم آفریقایی‌اند که در جام جهانی ۱۹۹۰ تا دور یک‌چهارم نهایی پیش رفتند. کامرون ۴ بار قهرمان جام ملت‌های آفریقا (1984، 1988، 2000 و 2002)، یک بار قهرمان المپیک (۲۰۰۰ سیدنی) و یک بار نایب قهرمان جام کنفدراسیون‌ها (۲۰۰۳) نیز شده‌اند. در سال 2000 به مدال طلای بازی های المپیک دست یافت. کامرون در گروه A با برزیل میزبان، کرواسی و مکزیک همگروه است.

ستاره: ساموئل اتوئو پیرمرد فوتبال کامرون یکی از امیدهای اصلی شران رام نشدنی در برزیل است. امیدی که به رغم موفقیت های چشمگیر و رشک برانگیزش در عرصه باشگاهی، تا کنون در عرصه ملی درخشش چندانی نداشته و از همین رو همه اعتقاد دارند که در تیم ملی چندان مایه نمی گذارد! اتوئو فصل پرفراز و نشیبی را در چلسی تجربه کرده و در آخرین جام جهانی زندگی اش می خواهد یادگار خوبی را از خود به جای بگذارد.

نیمکت: خاطره خوب کامرونی ها از همکاری با وینفرد شفر آلمانی سبب شده تا در این کشور همیشه گرایش شدیدی به مربیان آلمانی وجود داشته باشد و مربیانی که البته همانند شفر چندان درجه یک و مطرح نیستند و با انگیزه فراوان روی نیمکت شیرها می نشینند. فولکر فینک با رزومه لاغرش از سال 2013 هدایت تیم ملی کامرون را بر عهده دارد.

نحوه صعود: پیروزی در پلی آف مقابل تونس؛ در مجموع دو بازی رفت و برگشت 4-1 تونس را شکست داد و به جام جهانی راه یافت.

حضور در جام جهانی: 7 دوره/ بهترین عملکرد: یک‌چهارم نهایی 1990

لیست بازیکنان

دروازه‌بانان: چارلز ایتاندجی (قونیا اسپور)، اِن‌دی آسمبه (گنگان)، سامی اِن‌ژوگ (فتیح‌اسپور)‌ و لوئیک فژو (کوتون اسپورت)
مدافعان: آلان نیوم (گرانادا)، دنی نونکئو (بشیکتاش)، سدریک ژوگو (کوتون اسپورت)، آئورلین چژو (گالاتاسرای)، نیکولاس اِن‌کولو (مارسی)، آرمل کانا بی‌یک (رن)، هنری بدیمو (لیون)، بنویت آسو اکوتو (کوئینز پارک‌رنجرز) و گاتانگ بونگ (المپیاکوس)
هافبک‌ها: اِیونگ انوه (آنتالیا اسپور)، جین ماکون (رن)، یول ماتیپ (شالکه)، استفان ‌اِم‌بیا (سویا)، لاندری اِن‌گومو (بوردو)، الکساندر سانگ (بارسلونا)، سدریک لو (اوسوسونا) و ادگار سالی (لن)
مهاجمان: ساموئل اتوئو (چلسی)، اریک چوپو موتینگ (ماینتس)، بنیامین موکانژو (نانسی)، وینسنت ابوبکر (لوریان)، آچیل وبو (فنرباغچه)، محمدو ادریسو (کایزرسلاترن) و فابیرس اولینگا (زولته وارژم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها