معرفی کامل تیم های حاضر در جام جهانی 2014 برزیل

ژاپن؛ شمشیرکشی سامورایی های آبی

جام جم ورزشی: تیم ملی ژاپن، همیشه از آن تیم‌هایی است که می‌توان برای دفاع از حیثیت فوتبال آسیا به آن امیدوار بود.
کد خبر: ۶۸۳۱۹۷
ژاپن؛ شمشیرکشی سامورایی های آبی

ژاپن کشوری است در اقیانوس آرام واقع در آسیای شمال شرقی کاملاً محصور شده در آب که از طریق مرز آبی با کشورهای چین، کره جنوبی و کره شمالی و روسیه همسایه‌است. وسعت آن در حدود ۳۸۷۰۰۰ کیلومتر مربع است. ژاپن با جمعیتی در حدود ۱۲۸ میلیون نفر دهمین کشور پرجمعیت جهان است.

توکیو پایتخت ژاپن با بالغ بر ۳۵ میلیون نفر جمعیت از بزرگترین و گرانترین پایتخت‌های جهان به شمار می‌آید. ژاپن کشوری کوهستانی است و بیشتر جزایر آن آتشفشانی است و بشدت زلزله خیز است. کشور ژاپن عضو سازمان ملل متحد، G8، G4 و APEC است.

سامورایی ها یکی از قدرت‌های اصلی اقتصادی جهان است و سومین اقتصاد بزرگ جهان را از نظر تولید ناخالص داخلی دارد. ژاپن چهارمین کشور صادرکننده در جهان و ششمین کشور بزرگ وارد کننده است. ژاپنی‌ها کشورشان را «نیپون کوکو» خطاب می‌کنند که به معنی خاستگاه خورشید است. در حقیقت این کشور شرقی‌ترین کشور جهان (بدون در نظر گرفتن خاک قطب) است. با یک برنامه پیگیر توسعه صنعتی به رشد اقتصادی چشمگیری دست یافت و به یکی از بزرگ‌ترین اقتصادهای دنیا و همچنین دومین قدرت صنعتی جهان بدل شد.

ژاپن یک کشور پادشاهی است آکی‌هیتو امپراتور ژاپن است و شینزو آبه نخست وزیر این کشور محسوب می شود.

فوتبال در ژاپن طی سه دهه اخیر از یک کشور متوسط و درجه دو بدل به یک غول بزرگ و مدعی شد که حالا تنه به تنه تیم های برگ جهان می زند. تأسیس جی‌لیگ لیگ حرفه‌ای فوتبال ژاپن در سال ۱۹۹۳ کمک شایانی به قدرت گرفتن فوتبال ملی این کشور کرد.

هرچند مدال برنز المپیک ۱۹۶۸ مکزیکوسیتی مهمترین عنوان تیم ملی ژاپن در میادین بین‌المللی فوتبال بوده‌است اما تیم ملی ژاپن با توجه به آماتور بودن فوتبال در ژاپن، تا ۳۰ سال بعد موفق به صعود به جام جهانی نشد. این تیم با ۴ عنوان قهرمانی در مسابقات جام ملت‌های آسیا در سال‌های ۱۹۹۲، ۲۰۰۰، ۲۰۰۴ و ۲۰۱۱ از دیدگاه تعداد قهرمانی رکورددار آسیا محسوب می‌شود.

این تیم همچنین در کارنامه خود 5 دوره صعود به جام جهانی فوتبال و دو بار رسیدن به مرحله یک‌هشتم‌نهائی جام جهانی در سال‌های ۲۰۰۲ و ۲۰۱۰ و نایب قهرمانی در جام کنفدراسیون‌ها ۲۰۰۱ از پرافتخارترین تیم‌های ملی فوتبال آسیا در جهان محسوب می‌شود. تیم ملی ژاپن تنها تیم غیرآمریکایی است که دو بار در سال‌های ۱۹۹ و ۲۰۱۱ به کوپا آمریکا دعوت شده‌است. این تیم در جام جهانی در گروه C با تیم های کلمبیا، ساحل عاج و یونان همگروه است.

ستاره: کیسوکه هوندا یکی از بااستعدادترین ستاره های فوتبال ژاپن محسوب می شود که خیلی ها او را بزرگترین ستاره تاریخ چشم بادامی ها می دانند. هوندا در میلان یکی از ستاره های اصلی است و در جام جهای یکی از ارکان اصلی سامورایی هاست.

نیمکت: آلبرتو زاکه رونی یکی از بزرگترین مربیان ایتالیایی با سابقه مربیگری در بزرگترین تیم های فوتبال سری A از یووه گرفته تا تیم دیم شهر میلان. زاک حالا روی نیمکت ژاپن به آرزوهای دور و درازش می اندیشد.

نحوه صعود: تیم اول گروه B آسیا؛ با 5 برد، 1 باخت و 2 تساوی و 17 امتیاز به عنوان تیم نخست گروه B آسیا به جام جهانی راه یافت.

حضور در جام جهانی: 5 دوره/ بهترین عملکرد: یک‌هشتم نهایی (2002، 2010)

لیست بازیکنان

دروازه‌بانان: ایجی کاواشیما (استانداردلیژ)، شوساکو نیشیکاوا (اوراوا ردز) و شوئیچی گوندا (اف سی توکیو)
مدافعان: یاسویوکی کونو (گامبا اوزاکا)، ماساهیکو اینوها (جوبیلو ایواتا)، یوتو ناگاتومو (اینتر)، ماسوتو موریشیگه (اف سی توکیو)، آتسوتو اوچیدا (شالکه)، مایا یوشیدا (ساوتهمپتون)، هیروکی ساکایی (هانوفر) و گوتوگو ساکایی (اشتوتگارت)
هافبک‌ها: یاشوهیتو اندو (گامبا اوزاکا)، ماکوتو هاسبه (نورنبرگ)، توشیهیرو آئویاما (سانفرس هیروشیما)، هوتارو یاماگوچی (سرزو اوزاکا)، کیسوکه هوندا (میلان) و شینجی کاگاوا (منچستریونایتد)
مهاجمان: یوشیتو اوکوبو (کاوازاکی فرونتاله)، شینجی اوکازاکی (ماینتس)، هیروشی کیوتاکه (نورنبرگ)، یوچیرو کاکیتانی (سرزو اوزکا)، مانابو سایتو (یوکوهاما مارینوس) و یویا اوساکو (مونیخ 1860)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها