معرفی کامل تیم‌های حاضر در جام جهانی 2014 برزیل

شیلی؛ سرخ ها در سرزمین زردها

جام جم ورزشی: تیم ملی شیلی در گروه B با اسپانیا، هلند و استرالیا هم‌گروه است.
کد خبر: ۶۸۳۱۹۲
شیلی؛ سرخ ها در سرزمین زردها

شیلی کشوری است در آمریکای جنوبی که پایتخت آن سانتیاگو است. شیلی با مساحت۷۵۶٬۹۵۰کیلومتر مربع در نقشه آمریکای جنوبی به مانند یک نوار بلند و باریک میان کوه‌های رشته کوه آند در شرق و اقیانوس آرام در غرب کشیده شده‌است.

اقیانوس آرام کل مرز غربی این کشور را تشکیل می‌دهد، و از شمال با پرو، از شمال شرق با بولیوی، از شرق با آرژانتین و در پایین‌ترین نقطه جنوبی کشور با گذرگاه دریک هم مرز است. این کشور به همراه اکوادور تنها کشورهایی در آمریکای جنوبی هستند که با برزیل مرز مشترک ندارند.

طول خط ساحلی این کشور با اقیانوس آرام ۶۴۳۵ کیلومتر است. نوع حکومت شیلی جمهوری است و خانم میچل باچلت رییس جمهور این کشور است. جمعیت شیلی بالغ بر ۱۶٬۹۲۸٬۸۷۳ نفر است.

شیلی یک کشور نسبتاً یکدست از لحاظ جمعیت می‌باشد و بیشتر جمعیت آن غالباً اسپانیایی‌تبار هستند که با درجات مختلفی از آمیزش با بومیان سرخ‌پوست.

فوتبال شیلی متاثر از وضعیت حاکم بر این کشور به شدن وام گرفته از مکتب فوتبال اسپانیاست. این تیم تاکنون 8 بار به جام جهانی فوتبال راه یافته و در جام جهانی فوتبال ۱۹۶۲ که میزبانی آن را بر عهده داشت به مقام سوم رسید که بهترین رتبه این کشور در جام جهانی محسوب می شود.

در کوپا آمریکا نیز این تیم 35 دوره حضور داشته که مقام سوم در سال های ۱۹۵۵، ۱۹۵۶، ۱۹۷۹، ۱۹۸۷ بهترین رتبه این کشور است. اولین سرخ لاتینی در گروه B با اسپانیا، هلند و استرالیا همگروه است.

ستاره: الکسیس سانچس یک مهاجم فوق العاده و با استعداد است که در یکی از بزرگترین باشگاه های جهان یک مهاجم فیکس است و تکنیک و خلاقیت را یک جا با هم دارد. سانچس ستاره اصلی شیلی در جام جهانی محسوب می شود.

نیمکت: فوتبال شیلی به دلیل ریشه های لاتینی اش همیشه جولانگاهی برای مربیان برزیلی و آرژانتینی بوده و این بار یک خورخه سامپائولی آرژانتینی روی نیمکت این تیم می نشیند. مردی که البته چندان سرشناس نیست.

نحوه صعود: تیم سوم گروه مقدماتی آمریکای جنوبی؛ با 9 برد،‌ یک تساوی و 6 باخت با 28 امتیاز به عنوان تیم سوم آمریکای جنوبی به جام جهانی راه یافت.

حضور در جام جهانی: 9 دوره/ بهترین عملکرد: سومی (1962)

لیست بازیکنان

دروازه‌بانان: کلودیو براوو (سوسیه‌داد)، جانی هرارا (یونیورسیداد) و کریستوفر توسلی (یونیورسیداد کاتولیکا)
مدافعان: گری مدل (کاردیف)، خوسه روخاس (یونیورسیداد)، یوگنیو منا (سانتوس)، گونسالو خارا (ناتینگهام فارست) و میکو آلبورونس (مالمو)
هافبک‌ها: آرتورو ویدال (یوونتوس)، مائوریسیو ایسلا (یوونتوس)، ژان بوسژور (ویگان)، مارسلو دیاس (بازل)، فرانسیسکو سیلوا (اوساسونا)، فلیپه گوتیه‌رس (توئنته)، خوسه پدرو فوئنسالیدا (کولوکولو)، کارلوس کارمونا (آتالانتا)، خورخه والدیویا (پالمیراس) و چارلز آرانگیس (اینترناسیونال)
مهاجمان: الکسیس سانچس (بارسلونا)، ادواردو وارگاس (والنسیا-ناپولی)، مائوریسیو پینیا (کالیاری)، استبان پاردس (کولوکولو)، فابیان اوریانا (سلتاویگو)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها