معرفی کامل همه تیم های حاضر در جام جهانی 2014 برزیل

اکوادور؛ کرکس‌ها به دنبال طعمه

جام جم ورزشی: تیم ملی اکوادور در گروه E جام جهانی با تیم‌های فرانسه، سوئیس و هندوراس هم‌گروه است.
کد خبر: ۶۸۳۱۹۰
اکوادور؛ کرکس‌ها به دنبال طعمه

اکوادور کشوری در شمال غربی آمریکای جنوبی است. در شمال آن کلمبیا، در شرق و جنوب آن پرو و در غرب آن اقیانوس آرام قرار دارد. این کشور همچنین شامل جزایر گالاپاگس) در اقیانوس آرام در حدود ۹۶۵ کیلومتری غرب کشور می‌باشد. پایتخت آن کیتو و بزرگترین شهر این کشور گوایاکیول است.

جمعیت این کشور ۱۵ میلیون نفر و زبان رسمی آن اسپانیایی است. نظام سیاسی اکوادور جمهوری ریاست‌جمهوری و رافائل کورئا رئیس جمهور اکوادور است. این کشور از سال ۱۸۳۰ مستقل شده‌است. اکوادور پیش از این تاریخ بخشی از مستعمرات اسپانیا و جمهوری کلمبیای بزرگ بود.

اکوادور دارای مساحتی برابر با ۲۵۶٬۳۷۰ کیلومتر مربع می‌باشد. اکوادور دارای منابع نفتی غنی و زمین‌های کشاورزی پرمحصول است که عمده صادرات آن را کالاهای اصلی مانند نفت، موز و میگو است.

اکوادور در فوتبال در آمریکای جنوبی جزو تیم های درجه 2 محسوب می شود. این تیم دو بار در جام جهانی جضور داشته که بهترین نتیجه اش، حضور در مرحله یک شانزدهم نهایی در سال 2002 بوده است. 24 دوره حضور در کوپا آمریکا و یک دوره حضور در جام طلایی کونکاکاف از جمله دیگر دستاوردهای اکوادور محسوب می شود. اکوادور در گروه E جام جهانی با تیم‌های فرانسه، سوئیس و هندوراس هم‌گروه است.

ستاره: آنتونیو والنسیا وینگر مچستریونایتد بی تردید سرشناسترین بازیکن تاریخ اکوادور محسوب می شود. یک هافبک خلاق و تند و تیز که در یکی از بزرگترین باشگاه های دنیا حسابی صیقل خورده و حالا امید اوال کرکس ها در جام بیستم است.

نیمکت: رینالدو روئدا یکی دیگر از مردان مکتب فوتبال کلمبیا که یک ماجراجوی بزرگ است. روئدا تجربه چندان زیاد و رزومه پرباری ندارد اما جسارت و جنگندگی اش از امیدهای کرکس ها در برزیل خواهد بود.

نحوه صعود: تیم چهارم گروه مقدماتی آمریکای جنوبی؛ با 7 برد، 4 تساوی و 5 باخت با 25 امتیاز به عنوان تیم چهارم آمریکای جنوبی به جام جهانی راه یافت.

حضور در جام جهانی: 3 دوره/ بهترین عملکرد: یک‌هشتم نهایی (2006)

لیست بازیکنان

دروازه‌بانان: ماکسیمو بانگرا (بارسلونا اکوادور)، آدریان بونه (ال‌ناسیونال) و الکساندر دومنیگس (لیگا دی‌کوئیتو)
مدافعان: گابریل آچیلیر (اِملس)، والتر آیووی (پاچوکا)، اسکار باگوی (اِملس)، فریکسون اراسو (فلامینگو)، خورخه گواگوا (اِملس) و خوان کارلوس پارادس (بارسلونا اکوادور)
هافبک‌ها: سگوندو کاستیو (الهلال)، کارلوس گرسو (اشتوتگارت)، رناتو ایبارا (ویتس آرنهم)، فیدل مارتینس (تیخوانا)، کریستین نوبوا (دینامومسکو)، لوئیز ساریتاما (بارسلونا اکوادور)، آنتونیو والنسیا (منچستریونایتد) و ادینسون مندس (ایندپندینته)
مهاجمان: مایکل آرویو (آتلانته)، جیمی آیووی (تیخوانا)، فیلیپه کایسدو (الجزیره)، جفرسون مونترو (موریلا)، خوا روخاس (کروز آسول) و اِنر والنسیا (پاچوکا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها