کواچ: برای پیروزی دوباره بر حریف روی حمایت مردم حساب می‌کنم

والیبال ​ایران- برزیل؛ فردا در تهران

سالن 12 هزار نفری مجموعه ورزشی آزادی فرداشب مملو از علاقه‌مندان به والیبال خواهد شد تا با حمایتی پرشور از ملی‌پوشان والیبال، آنها را در تکرار شاهکار خود یعنی برتری بر برزیل، پرافتخارترین تیم دنیا یاری کنند.
کد خبر: ۶۸۳۱۰۸
والیبال ​ایران- برزیل؛ فردا در تهران
تیم ملی ایران در حالی فرداشب دیدارهای خانگی خود را در فصل جاری لیگ جهانی آغاز می‌کند که بی‌شک همچون فصل گذشته این رقابت‌ها به حمایت پرشور والیبال دوستان کشورمان چشم دوخته است که در روزهای گذشته با خرید اینترنتی بلیت‌های این مسابقه شور و اشتیاق خود را برای همراهی ستاره‌های والیبال کشورمان مقابل برزیل نامدار نشان دادند.

اما همه هیجان این بازی در سالن آزادی خلاصه نمی‌شود و با توجه به تمهیدات تصویربرداری ویژه برای این مسابقه و پخش زنده آن از طریق شبکه سوم سیما، هیجان یک بازی نفسگیر والیبال کل کشور را دربرمی‌گیرد.

اما تیم ایران در شرایطی در آخرین دیدار خود در سائوپائولو بر برزیل چیره شد که تاکنون هیچ‌کدام از تیم‌های آسیایی موفق به این مهم نشده‌ بودند. این یک اتفاق یا شگفتی نبود و واقعیت والیبال ملی ما بود که در سرزمین قهوه متجلی شد، والیبالی که به نظر می‌رسد با حفظ این روند بزودی به عنوان ورزشی ملی ورد زبان مردم کوچه و بازار و دانشگاه و باشگاه می‌شود.

در آستانه این بازی اسلوبودان کواچ، سرمربی صربستانی تیم ملی که به شناخت و اشراف بیشتری از شرایط ملی‌پوشان دست یافته است، این‌گونه اظهارنظر کرد: اگر به ایتالیا باختیم به این معنی نیست که تیم بدی هستیم و اگر برزیل را بردیم هم به معنی این نیست تیم خوبی هستیم. در این سطح از مسابقاتی که ما در آن حضور داریم بهترین تیم‌های جهان بازی می‌کنند و هر مسابقه داستان خودش را دارد. شرایط هر مسابقه با مسابقه دیگر متفاوت است. نباید به پیروزی‌ها و شکست‌ها فکر کنیم. ما شرایط سختی پیش‌رو داریم و از مردم ایران می‌خواهم به تیم کمک کنند تا با هم در مسابقه‌ها از جمله دیدار فردا شب مقابل برزیل برنده شویم.

وی در گفت‌وگو با ایسنا افزود: برزیل همیشه برزیل است و نمی‌توان این تیم را انکار کرد. آنها این امکان را دارند که به دور نهایی لیگ جهانی راه پیدا کنند. البته من ترجیح می‌دهم درباره تیم خودم حرف بزنم و نمی‌خواهم فکرم را مشغول برزیل کنم. ما باید روی اجرای برنامه‌های تیمی خود تمرکز کنیم.

کواچ تصریح کرد: ما در سطح خیلی بالایی بازی می‌کنیم و باید برای هر مسابقه توان صددرصدی بگذاریم. شنیده‌ام که بازیکنان ایرانی در خانه 10 تا 20 درصد بهتر بازی می‌کنند. امیدوارم واقعا این‌طور باشد. بازی در خانه می‌تواند یک گام به جلو برای ما باشد. از نظر روانی روی بازیکنان کار کردیم تا اشتباه‌های فردی کاهش پیدا کند. البته هنوز راه بسیار زیادی داریم. باید تیم را برای هر مسابقه با توجه به شرایط آماده کنیم.

این در حالی بود که برناردو رزنده، سرمربی تیم ملی برزیل پس از ورود به تهران اظهار کرد: پیش از این خوب عمل نکردیم و مجبور هستیم در تهران امتیازهای از دست رفته را جبران کنیم. ایران تیم بسیار قدرتمندی است و می‌توانم بگویم یکی از قدرت‌های امروز والیبال جهان است. ما اصلا کار آسانی برابر این تیم نداریم، اما باید در تهران پیروز شویم.

ارزیابی عملکرد تیم ملی در 4 بازی انجام شده

تیم ملی والیبال کشورمان در چهار بازی گذشته خود در لیگ جهانی، یک پیروزی و سه شکست به دست آورد که حاصل آن چهار امتیاز بود. در مجموع این چهار بازی که شامل 14 ست بود، ایران پنج ست برده و 9 ست باخته داشت.321 امتیاز به دست آمد که 164 امتیاز (51 درصد) از کل امتیازات از حمله، 42 امتیاز (13 درصد) از دفاع روی تور، 20 امتیاز (6 درصد) از سرویس، و 95 امتیاز (30 درصد) از خطای حریفان به دست آمد.

این یعنی تقریبا نیمی از امتیازات ایران مانند همه تیم‌ها، از حمله به دست آمده است. اما در دریافت اول عملکرد ایران بتدریج بهتر شد. به طوری که در طول شش ست بازی با ایتالیا 13 خطا مرتکب شدیم؛ ولی در طول هشت ست بازی با برزیل این میزان خطا به چهار رسید.

اما عملکرد تیم ایران در دفاع روی تور همانند برترین تیم‌های جهان است. یعنی به طور میانگین سه دفاع روی تور منجر به امتیاز در هر ست. در این میان موسوی با 14 دفاع، محمودی با هفت دفاع، میرزاجانپور با شش دفاع، قائمی با پنج دفاع و معروف با چهار دفاع، برترین مدافعان ایران بودند.

در سرویس، موسوی و تشکری با پنج سرویس منجر به امتیاز بهترین سرویس‌زن‌های تیم بودند. تیم ایران نیز با میانگین تقریبا 4.5 خطا و 1.5 امتیاز مستقیم در هر ست عملکردی قابل قبول داشته است.

پخش والیبال ایران و برزیل، از شبکه 3

دیدار تیم‌های ملی والیبال ایران و برزیل، جمعه بیست و سوم خرداد از ساعت 21 به صورت زنده از شبکه سوم سیما پخش خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی شبکه سه سیما، این مسابقه از سری مسابقات لیگ جهانی والیبال در سالن 12هزار نفری ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد. گزارش این مسابقه را کیومرث کرده و اجرای برنامه را بهزاد کاویانی عهده‌دار است.

همچنین گزارشگر دیدار چهارم ایران و برزیل که یکشنبه بیست و پنجم خرداد ساعت 21 از شبکه سه پخش خواهد شد جواد محتشمیان است.

برنامه بازی‌های ایران

بیست و سوم خرداد؛ ایران ـ برزیل، ساعت21

بیست و پنجم خرداد؛ ایران ـ برزیل، ساعت 21

سی‌ام خرداد؛ ایران ـ ایتالیا، ساعت 18:30

اول تیر ؛ ایران- ایتالیا، ساعت 18:30

ششم تیر؛ ایران ـ لهستان، ساعت 21

هشتم تیر؛ ایران ـ لهستان، ساعت 21

سیزدهم تیر؛ لهستان ـ ایران، ساعت 22 و 45 دقیقه به وقت تهران

چهاردهم تیر؛ لهستان ـ ایران، ساعت 22 و 45 دقیقه به وقت تهران

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها