عابدزاده طلبش را گرفت

600 میلیون تومان برای هیچ!

معرفی کامل تیم های حاضر در جام جهانی 2014 برزیل

فرانسه؛ خروس ها در اندیشه بال گشایی

جام جم ورزشی: فرانسه در جام جهانی 2014 می خواهد به چند دوره ناکامی خود در این رقابت های مهم خاتمه دهد. اتفاقی که رخدادش خیلی بعید است.
کد خبر: ۶۸۲۸۶۶
فرانسه؛ خروس ها در اندیشه بال گشایی

فرانسه واقع شده در اروپای غربی که دارای چند منطقه تحت حاکمیت نیز است. فرانسه یکی از سه کشوری است که دارای سواحلی هم در دریای مدیترانه و اقیانوس اطلس دارد (دو کشور دیگر عبارتند از اسپانیا و مراکش). بخاطر ظاهر این کشور، در زبان فرانسوی به آن لقب شش‌ضلعی را داده‌اند. مساحت فرانسه بالغ بر ۶۷۴٬۸۴۳ کیلومتر مربع است و بر اساس مساحت، فرانسه بزرگ‌ترین کشور اروپای غربی و اتحادیه اروپا و همچنین سومین کشور بزرگ در کل قاره اروپا بشمار می‌آید. جمعیت فرانسه در حال عبور از مرز ۶۷ میلیون نفر است که با این رقم، فرانسه در رتبه دومین کشور پرجمعیت اتحادیه اروپا قرار می‌گیرد. مرکز فرانسه، شهر پاریس است. پاریس بزرگ‌ترین شهر این کشور و مرکز اصلی تجارت و فرهنگ فرانسه است. قانون اساسی فرانسه بر اساس رفراندومی در ۴ اکتبر ۱۹۵۸ به رسمیت رسیده است.

این قانون تاکید بر ایجاد کشوری سکولار و دموکرات دارد که حق حاکمیت را در آن مردم ایجاد می‌کنند. نوع حکومت فرانسه جمهوری متحد و فرانسوا اولاند رئیس جمهور این کشور است. فرانسه تبدیل به مهم پرورش بسیاری از هنرمندان، متفکران و دانشمندان در عرصه‌های گوناگون بوده تا جایی که این کشور را یکی از مراکز فرهنگی جهان می‌پندارند. فرانسه چهارمین کشور دارنده بیشترین میراث جهانی یونسکو در جهان است که به همین واسطه، هرساله بیش از ۸۳ میلیون توریست خارجی جذب این کشور می‌شوند؛ آماری بیش از هر کشور دیگری در جهان. در عرصه‌هایی چون فرهنگ، نظامی، اقتصاد و سیاست فرانسه یکی از کشورهای مهم و تاثیرگذار جهان می‌باشد. فرانسه یکی از کشورهای توسعه‌یافته می‌باشد که دارای اقتصادی قدرتمند است.

از نظر اقتصادی، دارای پنجمین اقتصاد بزرگ جهانی و از نظر برابری قدرت خرید دارای رتبه هفتم جهانی است فرانسه همچنین از کشورهای موسس سازمان ملل متحد بوده و یکی از پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل نیز می‌باشد. فرانسه همچنین در چندین گروه و نهاد بین‌المللی دیگر چون فرانسه‌زبانی، گروه هشت، گروه بیست، ناتو، سازمان همکاری اقتصادی و توسعه، سازمان تجارت جهانی و اتحادیه لاتین عضویت دارد. این کشور همچنین از کشورهای پیشرو در تاسیس اتحادیه اروپا بوده است.

فوتبال یکی از رشته های محبوب و پیشرو در ورزش فرانسه است. فرانسوی ها تاکنون 12 بار در جام جهانی حضور داشته اند که قهرمانی در سال 1998 و نایب قهرمانی 2006 مهمترین افتخارات این تیم بوده اند. 6 دوره حضور در رقابت های جام ملت های اروپا و دو مقام قهرمانی در سال های 1984 و 2000 از جمله مهمترین افتخارات این تیم هستند. مدال طلای المپیک 1984 از دیگر افتخارات این کشور است.

ستاره: کریم بنزما مهاجم شماره یک فرانسه در جام جهانی اوست. مردی که در رئال مادرید نیز مرد شماره یک خط حمله محسوب می شود و با آن فوتبال ساده اما موثرش و البته شم گلزنی بالایش می تواند هر مدافعی را تسلیم کند.

نیمکت: دیدیه دشان یکی از سرداران بزرگ فوتبال فرانسه در سال های طلایی دهه 90 که در کنار فوق ستاره های چون زیدان توانست یک دهه طلایی و درخشان را برای خروس ها رقم بزند. دشان با آن فوتبال متفکرانه اش حالا در کسوت مربیگری به دنبال تکرار آن روزهای طلایی و درخشان است.

نحوه صعود: پیروزی در پلی‌آف مقابل اوکراین؛ با 5 برد، 2 تساوی و یک باخت و 17 امتیاز به عنوان تیم دوم گروه I بعد از اسپانیا به پلی آف رسید و با برتری 3-2 بر اوکراین در مجموع دو بازی رفت و برگشت به جام جهانی راه یافت.

حضور در جام جهانی: 14 دوره/ بهترین عملکرد: قهرمانی (1998)


لیست بازیکنان

دروازه بان ها: هوگو لوریس (تاتنهام)، میکائیل لاندرائو (باستیا)، استفانه روفیر(سنت اتین)
مدافعان: متیو دیبوشی (نیوکاسل)، لورن کاسچیلنی (آرسنال)، لوکاس دین (پاری‌سن‌ژرمن)، پاتریس اورا (منچستریونایتد)، الیاکیم مانگالا (پورتو)، باکاری سانیا (آرسنال)، ممدو ساخو (لیورپول)، رافائل واران (رئال مادرید)
هافبک ها: یوهان کابایه (پاری‌سن‌ژرمن)، کلمنت گرنیر (لیون)، بلایس متیودی (پاری‌سن‌ژرمن)، ریو آنتونیو ماووبا (لیل)، پل پوگبا (یوونتوس)، موسی سیسوکو (لیون)، متیو والبوئنا (مارسی)
مهاجمان: کریم بنزما (رئال مادرید)، الیور ژیرو (آرسنال)، آنتونیو گریزمان (سوسیه‌داد)، لویک رمی (کوئیزپارک رنجرز)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها